• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Versterker HDMI2.0 -> Denon X2100W

Oraku

New Member
21 jul 2014
7
0
4
Besten   zelf ben ik absoluut geen expert in versterkers ... voor onze nieuwbouw hebben reeds ingebouwde boxen van artsound en we zijn nu op zoek naar een goede versterker. Na wat opzoekingswerk leek het mij verstandig om zeker een te nemen met HDMI 2.0 (binnen enkele jaren zouden we investeren in nieuwe TV, waarschijnlijk 4K denk ik dan...) . Er zijn nog niet veel merken die hdmi 2.0 hebben, dus keuze is (misschien gelukkig) beperkt. Op basis van reviews van merken leek me Denon dan zeker geen slechte keuze en kom ik dus bij de X2100W uit die nu ongeveer uitkomt in Belgie.   Enkele vragen: - Onkyo 636 heeft ongeveer dezelfde specificaties en heeft ook hdmi 2.0. Voordeel lijkt me dat dit minder gericht is op Apple producten... terwijl Denon misschien iets te veel op gericht is Apple .... Lijkt jullie die 636 even goed, beter, ... ? Of gaat dat echt geen verschil geven?   - ik lees nu ook over audyssey multeq xt32.... ik zie dit echter totnutoe op geen enkel model met HDMI 2.0. Is dit voor een beginner als ik, die geen superhoge eisen heeft, maar toch deftig materiaal wenst de moeite? Lijkt me eerder iets voor audifielen, niet? Zou me ook aan budget van 650€ willen houden. Met een beetje extra komt dan de Denon X4000 in zicht, maar die heeft dan weer geen hdmi 2.0.   Voila, hopelijk wat nuttige feedback om de keuze te vergemakkelijken :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ik denk net dat in een gemiddelde nieuwbouw woning (= denkelijk galmbak) een goede DSP net wel erg welkom is ! XT32 kan mooie correcties maken om je geluid in je ruimte (terug) aangenaam te laten klinken.   Onkyo heeft inderdaad geen Airplay aan boord wegens het niet willen betalen van de licenties aan Apple natuurlijk. Als je zelf erg Apple adept bent en dit allemaal wil gebruiken zullen eerder de Marantz'en of Denon's een betere keuze zijn.   Het 4K gebeuren is nog erg jong.Met HDMI 1.4 kan je ook 4K doen, maar slechts aan 30fps waar de HDMI 2.0 wat hoger kan 60fps en 21:9 ondersteuning heeft. Dan zal je ook een 4K "player" moeten hebben en natuurlijk 4K content en ik zien dat eerlijk gezegd allemaal niet zo héél snel gaan om op grote schaal 4K/60fps content uit te brengen buiten wat kaskrakers oid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De opvolger van de X4000, de X4100w zou in september uitkomen ook met HDMI 2.0. Pioneers komen dan ook uit.


Nu van wat ik meen te begrijpen zijn niet alle HDMI 2.0 'up to spec', maw beperkte bandbreedte (10.2 vs 16 Gbps) oudere HDCP beveiliging,.. of het allemaal waar is weet ik niet. Er staat zoveel overgeschreven en vele spreken elkaar tegen.


Persoonlijk zou ik, zoals Jan zegt, meer waarde hechten aan MultEQ XT32. En Onkyo heeft 'slechts' hun eigen AutoEQ, waar ik nog maar bitter weinig heb over gelezen, maar no match voor XT32


Maar X2100w vs 636 : X2100W!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Kan je per room een calibratie doen? Of werkt dat enkel op de main zone?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Enkel in de main zone. In zone 2 heb je enkel stereo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Yo


Misschien wat voorbarig om nu al te denken aan 4K....media komt maar met mondjesmaat tevoorschijn en dat heeft zijn redenen! Alle grote merken moeten nog een standaard overeenkomen want die is er nog niet! Voorlopig gebruikt 4K dezelfde standaard als 1080p. Visueel is er niet veel verschil en zeker niet als je een goede upscaler gebruikt is het verschil nauwelijks merkbaar! OK, je Denon X2100 heeft dan wel hdmi2.0 en hdcp 2.2 maar kan alleen de standaard afspelen overeenkomstig 1080p en als er dan eindelijk een standaard komt voor 4K ga je waarschijnlijk deze niet kunnen afspelen met je versterker!

Ik zou dan eerder gaan voor een 'ouder' model met goede room correction zoals XT32 en dan later switchen naar 4K!


Gr33tz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Oraku

New Member
21 jul 2014
7
0
4
Bedankt voor jullie tips, het wordt dan de X4000! X4100 komt nu ook uit maar zal ver boven mijn budget liggen ... en ik ga geen jaar meer wachten :).   Nu nog een bijpassende subwoofer zoeken...tips hiervoor ook welkom natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Een svs natuurlijk!   Volgens je budget !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Oraku

New Member
21 jul 2014
7
0
4
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
In vergelijking met dit komt een SVS van een andere planeet volgens mij. Uit de technische specs:
  frequency range 50 Hz - 250 Hz
Mijn main speakers gaan een halve octaaf lager. En dat zijn compacte stand mount speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
 

 

Aha, dat ziet er niet slecht uit, maar 500 euro voor een subwoofer is niet min ;-). Mijn boxen zijn van Artsound, zou deze subwoofer niet ok zijn dan: http://www.receiverstore.be/product/430425/category-233822-subwoofers/artsound-fl-a80-zwart-per-stuk.html#product_specifications

Of is dat niet te vergelijken met svs?

Dat ding is zelfs de naam sub niet waardig
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Een DIY sub is misschien een optie? Heb je plaatsbeperkingen? (je kiest er zelf een plat ding uit)   Anyway, die ArtSound komt niet in de buurt van wat ik als een sub zou kiezen. Een SVS daarentegen ...
263a.png
BK acoustics lijkt me ook wel iets in het gamma te hebben. Maar ik zou persoonlijk dan toch voor een SVS gaan of een DIY subwoofer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Een SVS begint idd maar vanaf 500euro, maar ik heb nog geen moment spijt gehad van m'n aankoop. Evt. een maand of 2-3 zonder sub draaien en ondertussen verder sparen voor een SVS?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Die ArtSound ... wat een schattig 8" hijgertje.     Dat kan je echt geen subwoofer noemen voor een woonkamer...althans niet waar je met enige authoriteit is wil laten weergeven... We weten natuurlijk niet exact wat je referentie-kader is en wat de verwachtingen zijn...   Sommige hun referentie-kader hier ligt euh ... behoorlijk hoog... B)   http://youtu.be/v5VxX_9IfS8
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Oraku

New Member
21 jul 2014
7
0
4
Hier ben ik weer.... Heb een paar maanden gespaard:).

2 vragen: - mijn speakers zijn van artsound (fl301). Niet meteen de top ... Is zo'n svs subwoofer niet te veel van het goede? - onze zithoek is 20m2 dus dacht toe te komen met een Sb-1000, maar zithoek is wel volledig open naar eethoek/keuken .... Niet dat de muziek de volledige ruimte moet vullen, maar om die reden misschien toch best Sb-2000?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nee. Pak gerust die sb2000 ga je niet beklagen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Als je budget de SB-2000 toelaat zou ik ook niet twijfelen. Vergeet die sb-1000 dan maar (hoewel daar op zich niks mis mee is). Als je toch nog twijfelt kan je voor de middenweg gaan en een PB-1000 kiezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Indien goed geintegreerd niet helemaal "teveel van het goede" Je subwoofer gaat immers frequenties weergeven die je Artsound speaker niet kunnen weergeven.

Ik heb ook verschillende jaren met zo'n setup gewerkt : kleine monitoren en een monster sub... Voor film voldeed dit erg goed, maar uiteraard voor kritisch muziekluisteren merk je wel dat er iets niet "in verhouding" is ....

TVMEUBEL3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
jvanhambelgium zei:
Die ArtSound ... wat een schattig 8" hijgertje. http://youtu.be/v5VxX_9IfS8
Blijf het een supercool filmke vinden. Doet me denken aan mijn SVS aanschaf: die kwam ook uit de lucht gevallen om de B&W te crushen - en maar denken dat ik een "goeie sub" had
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: