• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

VPN services

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Gezien 2013 echt wel het jaar is waarin privacy een andere betekenis heeft gekregen ben ik serieusl aan het overwegen om mij een account voor een VPN services aan te schaffen. Naast de privacy biedt een VPN uiteraard ook andere voordelen (content enkel beschikbaar in bv. USA, P2P gebruik etc.)   Zijn er van jullie die een VPN service gebruiken? Indien zo, welke en waarom daarvoor gekozen.   Ik heb mijn oog voorlopig laten vallen op Boxpn, maar nog niets beslist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Chinees voor mij. Leg es uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Chinees voor mij. Leg es uit.
Kort door de bocht:


Van thuis uit verbind je naar een vpn provider, deze heeft in meeste gevallen servers over de hele wereld. De verbinding tussen jezelf en de vpn provider is een soort tunnel, alles wat daardoor gestuurd wordt is geencrypteerd en dus niet te achterhalen wat door deze tunnel gaat, enkel de vpn provider en jijzelf weten wat er verstuurd wordt. Eenmaal je dus verbonden bent met de vpn provider is alles wat je doet op het net annoniem. Alles wordt herleid naar het adres van de vpn provider. Als deze op zijn beurt geen log bestanden bijhoudt wie op welk tijdstip vervonden is, kunnen ze ook niet achterhalen wie je bent. Dit maakt het dus mogelijk om ook conent van bv. Netflix / Hulu te bekijken als je bv verbind naar een server in de VS. Ook p2p verkeer is niet meer te zien, want de ISP (telenet) weet niet wat er door de tunnel gaat..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Niemand dit hier gebruik van maakt? Vreemd..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Juist opgepast voor lag tijdens het gamen en tragere downloads!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Ja inderdaad verlies, hangt natuurlijk ook af naar welke regio een verbinding maakt. Maar online gamen doe ik toch niet meer..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Cuball,

Hoe kom jij trouwens aan versie 5.3 van unraid, als de laatste 5.0.4 is?

Ik dacht even al...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Oeps, is 5.0.3 dan, zit blijkbaar versie achter dus. Goed opgemerkt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: