• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

welk merk kiezen

davevermeiren

New Member
31 mrt 2017
3
0
4
Vraag aan de kenners?
Ben op zoek naar een goede7.2 receiver maar ... Voor welk merk moet je de dag van heden kiezen?
Had een onkyo tx609 maar hdmi bord probleem...
Lees dat er veel merken allemaal dezelfde borden gebruiken en met hetzelfde probleem kampen.
Weet het niet goed meer, wat raden jullie aan ??
Bedankt alvast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik denk dat je met een Marantz of Denon niet veel fout kan doen. Van die twee merken heb ik zelden iets gehoord van defecte hdmi boards
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik je 2 subs hebt, dan zou ik er zeker eentje nemen die SubEQ heeft. Die kan 2 subs onafhankelijk van elkaar inregelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
marantz, denon, yamaha, arcam, .....
Pick and choose as you like..., denk niet dat je iets verkeerd kan doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Wat is je budget?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davevermeiren

New Member
31 mrt 2017
3
0
4
Onkyo , Denon, pioneer, Marantz gebruiken allemaal dezelfde hdmi borden volgens een verkoper... Als je de foto's bekijkt van de borden lijken ze wel op elkaar. Betaalbaar zou een yamaha zijn klopt dit ?? Dit zijn de gekende problemen en die heb ik met men onkyo ook voor.

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=0806W5jh_PY</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
en niet te vergeten welke speakers heb je . Best eens naar verschillende merken gaan horen bij dealer die jou speakers in demo heeft staan. Zodat je ook kan horen welk merk het beste matcht . En idd met Denon Marantz Arcam Anthem kan je niets missen. Vooral pioneer en Onkyo hadden veel HDMI boarding problemen . Btw ook eens informeren bij Onkyo .Naar mijn weten hadden die de reeksen gekend met HDMI boarding problemen verlengde garantie gegeven .

https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=NLD&lang=en_GB
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
welke features wil je?

Als je vlotjes 7.2 wil aansturen zit je toch al snel bij de topmodellen, reken op vermogen van meer dan 140Watt.
Welke netwerk features wil je: spotify, tidal, deezer enz...
Wil je multiroom mogelijkheden op je receiver?
Wil je support voor 4k, hdr evideotc... let dan op versie van hdmi bord.

Dan zijn er nog zaken zal roomcorrection systeem, beheren en bijhouden van verschillende instelmodussen etc...

Wil een goed begrip te krijgen van de features en instel modussen kan je best de gebruikershandleidingen lezen alvorens een bepaald model te kopen...

Yamaha heeft net een aantal nieuwe receivers gelanceerd met support voor 4k UHD HDR en dolby vision, ik verwacht dan denon later dit jaar gelijkaardige aankondigingen zal maken..

De trend dit jaar zal dus support voor dolby vision zijn t.o.v. de modellen vorig jaar....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
denon, marantz en yamaha zijn waarschijnkijk de beste opties als je vele instelmogelijkheden, netwerkfeatures en een up to date HDMI bord wil.

Anthem en Arcam leggen de focus op een audiofiele geluidsbeleving maar dit tegen een aanzielijke meerprijs ( vaak het dubbele van denon etc....) .. Hou er ook rekening mee dat die merken beperkte multiroom en netwerkfuncties alsook HDMI borden gebruiken die net iets achter lopen kwa laatste beeldverwerkingsmethoden (4k, hdr, dolby vision).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
krikri zei:
ik verwacht dan denon later dit jaar gelijkaardige aankondigingen zal maken..
De Denon modellen van 2016 krijgen later dit jaar/begin 2018 een firmware update voor Dolby Vision en HLG
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
dolby vision zal moelijk gaan vrees ik daar je een hw chip moet hebben, of vergis ik mij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davevermeiren

New Member
31 mrt 2017
3
0
4
Voor welke zouden jullie kiezen ?? Denon AVR-X2300W

</strong>
<h1></h1>

<strong>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
RRx v681,je hebt support voor dolby vision en hlg... alsook musiccast ingebouwd....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
davevermeiren zei:
Voor welke zouden jullie kiezen ?? Denon AVR-X2300W

</strong>
<h1></h1>

<strong>
Ik zou persoonlijk ook voor Denon gaan, al is het maar omdat ik geen ervaring heb met yamaha :D.

De X2300 krijgt later/volgend jaar ook een firmware upgrade voor Dolby Vision en HLG
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ik verkies Denon voor de geweldige room equalizing en de ruwe Power die hij heeft . Yamaha mist wat punch in de niet rxa modellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: