• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke melders compatibel met Somfy, Hue en Logitech Harmony?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yep.
Als er bv brand op het gelijkvloers uitbreekt en we geraken dan niet veilig meer via de trap naar beneden.
Dan is ons alternatief om via de achtergevel met rolluiken te vluchten naar het plat dak om dan vervolgens zo onze weg verder naar beneden te banen via de buren.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
jawadde :)
Een automatisatie voor ... % kans p: maar het kan he :)
Zeg nooit nooit
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Tja, een brandweerkoppel hier aan de overkant, hadden ook nooit gedacht dat hun eigen huis in vlammen 🔥 zouden staan.
Zo zie je maar dat het soms sneller kan voorkomen dan je ooit zou kunnen denken.

Ik vraag me soms af, hoeveel mensen (particulier) er thuis wel eens een scenario oefenen voor het geval er brand ontstaat?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tja, een brandweerkoppel hier aan de overkant, hadden ook nooit gedacht dat hun eigen huis in vlammen 🔥 zouden staan.
Zo zie je maar dat het soms sneller kan voorkomen dan je ooit zou kunnen denken.

Ik vraag me soms af, hoeveel mensen (particulier) er thuis wel eens een scenario oefenen voor het geval er brand ontstaat?


Das waar!
En vooral die laatste zin is nog meer waar!

Zelf de opleiding BPA gedaan..
Waarbij we huisbezoeken ook doen.
Ongelooflijk wat je dan tegen komt.
Meer dan de helft heeft nog nooit van een vluchtplan gehoord, laat staan er es even met het gezin een 10tal minuten over praten...
Rookmelders op verkeerde plaatsen enz..
Als je dan nog zegt dat de deuren overal moeten dichtdoen, dan kijken ze helemaal zot naar je.
Nu de pot verwijt de ...
Ik slaap ook altijd met mn deur open, om de kids te horen.. Maar eigenlijk , ALLE deuren toe kan het verschil zijn leven of dood bij een brand snachts...