• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke vloerstaanders

GuntherBkk

New Member
21 jul 2017
1
0
4
Ik verhuis binnenkort naar Azië en daar de luister mogelijkheden beperkt zijn zonder kilometers te moeten rijden van waar ik juist ga wonen, zou ik graag al enig idee willen hebben welke vloerstaanders aan te schaffen alvorens ik daarrond een surround systeem kan opbouwen. De A/V receiver zal ofwel een Marantz SR6011 of SR7011 zijn.

Heb aan de hand van budget / het oog / reviews al een selectie kunnen maken en ben benieuwd wat jullie me kunnen vertellen over de verschillen tussen volgende modellen:

* KEF Q700C
* Polk Audio RTi A7
* Klipsch R-28F
* ELAC FS-78

Geluid is persoonlijk. Ben me daar van bewust, maar het zou een mooie hulp zijn mochten er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze luidsprekers en deze wensen te delen. Het systeem gaat voor films, series en muziek gebruikt worden met iets meer nadruk op de films en series (60%). Als muziek luister ik veel naar pop (veel vocals), EDM, instrumentale jazz en ambient. Films zijn science-fiction, actie en avonturen.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het zou alvast een hele hulp zijn mocht je ons al in een richting kunnen duwen met welke speakers je reeds beluisterd hebt.
Waarom een aantal van deze speakers niet in je smaak vielen en welke dan net weer wel.
Ga nooit op reviews (gesponsord) af, maar ga zelf een beetje op ontdekking, want wat voor de ene bv wel een geweldige speaker is... kan mij misschien totaal niet bekoren.

Smaak is immers zoooo persoonlijk
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Joske007 zei:
Smaak is immers zoooo persoonlijk
1f609.png
Dat vat het ongeveer samen!
Je haalt hier speakers aan die ook met totaal verschillende concepten/technologie werken.
Klipsch = compressiedrivers gekoppeld op een Tractrix-hoorn waar andere "gewone" tweeter-systemen gebruiken.
Die RF28 is eigenlijk een instapmodelletje met klein Aluminium compressie-drivertje (1") .. moet je echt beter eens gaan beluisteren op voorhand hoor... aangezien je toch een breede muziek-keuze hebt enz. (vb vocals)

Dat kan al een wereld van verschil geven en mogelijks hou je gewoon niet van het 1 of ander, maar je zal wel moeten gaan beluisteren!

De grotere Klipsch RF7-II kan je hier wel eens komen beluisteren indien interesse, maar deze is toch van een andere categorie als de RF28 hoor.
Ik
 
Laatst bewerkt door een moderator: