• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke voorkeur?

Wat zou je kiezen?


  • Total voters
    3
Qua looks, uh de afgevallen Cupra Ateca :)
Das geen optie he
Graag de poll zoals gevraagd :p

FF offtopic, de cupra valt af wegens te sportief.
Sorry maar oogt in mijn ogen te sportief, teveel johnny gehalte...
Aan mijn leeftijd (omg nu klink ik wel heel oud), is het er toch wat over... vooral de stoelen binnen...

Bovendien valt hij boven budget uit
 
Neen idd, maar dat is de vraag niet :)
Als je kijkt naar de looks.. welke kies je dan

Das net de moeilijke… Totaal verschillende wagens. Tucson heeft een mega (fake) radiator ingang. Tiguan doet daar niet aan mee. Maar die is iets saaier, Tucson zijn lijn is iets speelser.
 
Proficiat, welke versie heb je nu genomen een hybrid, mild hybrid, Of plug in hybrid en waarom?
 
Hybrid
Mild hybride, is 2x niets
Plug in hybride is als consument niet interessant, maar wel als je een zaak hebt, omdat je die kan inbrengen.. Bovendien heb je dan een zwaardere batterij, waarbij je, als je niet op je batterij rijdt, je benzineverbruik weer de hoogte inschiet.
Met gewone hybride (full) heb je best of both worlds :) en zeker als je veel in stad rijdt...
Volledig elektrisch is gewoon te vroeg, ze komen gegarandeerd met taks af (op gewicht auto), ik hoor de mensen nu al klagen , wie erin getrapt is... eerst korting geven en erna dubbeldik terugnemen... tis altijd zo, nu ik trap er niet in.
Ontwikkeling van de EV's zit ook nog maar in beginfase.. tgaat nog zo snel vooruit, vandaar nog een laatste keer..

Hybride was voor mij ideaal. Zit met verbruik van 5,6L/100 km
En ik moet hem niet inpluggen.
Gewoon gaan, profiteren van verbruik en niet moeten nadenken van hoe ver ik nog kan rijden, of waar moet ik tanken...
 
Plug in kun je niet meer inbrengen. Enkel 100% EV.

Proficiat! Wanneer levering of heb je een stock model genomen?
 
Hybrid
Mild hybride, is 2x niets
Plug in hybride is als consument niet interessant, maar wel als je een zaak hebt, omdat je die kan inbrengen.. Bovendien heb je dan een zwaardere batterij, waarbij je, als je niet op je batterij rijdt, je benzineverbruik weer de hoogte inschiet.
Met gewone hybride (full) heb je best of both worlds :) en zeker als je veel in stad rijdt...
Volledig elektrisch is gewoon te vroeg, ze komen gegarandeerd met taks af (op gewicht auto), ik hoor de mensen nu al klagen , wie erin getrapt is... eerst korting geven en erna dubbeldik terugnemen... tis altijd zo, nu ik trap er niet in.
Ontwikkeling van de EV's zit ook nog maar in beginfase.. tgaat nog zo snel vooruit, vandaar nog een laatste keer..

Hybride was voor mij ideaal. Zit met verbruik van 5,6L/100 km
En ik moet hem niet inpluggen.
Gewoon gaan, profiteren van verbruik en niet moeten nadenken van hoe ver ik nog kan rijden, of waar moet ik tanken...
Dat hoor ik al 2 jaar ivm taks op gewicht. Vergeet niet dat het systeem per brandstofsoort verschillende tarieven hanteert. 1000kg voor een EV kan bijvoorbeeld halve prijs van 1000kg voor een benzine zijn he.
Het is allemaal speculeren en gokken. Er zal wel iets komen, maar ik maak me er niet druk in. Zal in mijn ogen niet echt duurder als benzine worden. Dan schieten ze zichzelf in de voet. Of ze maken EV even duur als benzine en doen een verhoging op taks voor benzine en diesel wagens. Dat zie ik ze wel nog doen.

Maar mooie aankoop. Veel veilige kilometers gewenst!
 
Dat hoor ik al 2 jaar ivm taks op gewicht. Vergeet niet dat het systeem per brandstofsoort verschillende tarieven hanteert. 1000kg voor een EV kan bijvoorbeeld halve prijs van 1000kg voor een benzine zijn he.
Het is allemaal speculeren en gokken. Er zal wel iets komen, maar ik maak me er niet druk in. Zal in mijn ogen niet echt duurder als benzine worden. Dan schieten ze zichzelf in de voet. Of ze maken EV even duur als benzine en doen een verhoging op taks voor benzine en diesel wagens. Dat zie ik ze wel nog doen.

Maar mooie aankoop. Veel veilige kilometers gewenst!
We gaan idd zien, maar ik zie die bal voor EV rijders zoiezo recht in het gezicht terugkomen..
Als je ziet wat ze met diesels doen...

Thx!
 
Lol. Dat is niet alleen met auto’s hoor… Kijk maar naar de terugdraaiende teller bv… Er zijn 2 zekerheden. Death & Taxes…
 
We gaan idd zien, maar ik zie die bal voor EV rijders zoiezo recht in het gezicht terugkomen..
Als je ziet wat ze met diesels doen...

Thx!
Denk je dat ze met EV’s hetzelfde gaan doen als met diesels? Denk eerder dat ze met benzine hetzelfde gaan doen als met diesels.
Een EV is de makkelijkste manier om groene energie naar onze auto’s te krijgen. Efuel, waterstof, … kent allemaal veel te grote verliezen tegenover een accu opladen.

Maar dat er iets gaat komen van taksen enzo is wel zeker, maar dat zal wel nog een jaar of 2-5 duren vermoed ik.
 
ntis moeilijk te voorspellen wat de toekomst brengt, maar das toch geen reden om een hybride te kopen vs. Full EV. Denk dat het eerder te maken heeft met aankoopprijs full EV en eventueel niet kunnen plaatsen van een laadpaal thuis.
 
Back
Bovenaan