• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wifi uitbreiden

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Geen idee... Dan moetik die antennes ook kopen he..

Iktwijfel of ik de netgear zou kopen of niet.


Airplay werkt via wifi telenet maar als ik het via philips wil doen, komt die button niet beschikbaar.. Iduno waarom


Dhcp uitschakelen op philips lukt, maar dan heb ik geen verbinding meer....

Iets dat ik dan bij telenet moet inschakelen? In de router?


Ik ken er niet veelvan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Iemand een idee hoe in te stellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Je router en je receiver even op auto HDCP zetten, om te kijken welke poort er tracht verbinding te maken, wanneer je Airplay wilt gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Staan de poorten op de Philips open? Wat heb je verder al gedaan?   Als ik het goed begrijp heb je 2 routers Telenet-Router + Philips. Er kan maar een router de ip-adressen uitdelen, dus geen twee.   Dus een router DHCP aan en de andere DHCP uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als ik de dhcp uitzet v philips... Dan kan ik via die wifi niks meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dan geef je de Philips hetzelfde IP-adres, SSID en netwerkwachtwoord als die van Telenet. Zo krijg je een tweeling onder de routers, enkel die van Telenet is de baas "HDCP" wat betreft IP-adressen uitdelen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wat denken jullie nu? Die netgear kopen of nie..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Tis gelukt! Ik heb airplay boven!

wan niet gebruiken, dhcp uit, een lan poort gebruiken (welke maakt niet uit) en ip op 192.168.0.x zetten (x= 2 tot 254) om er later nog in te raken zonder aanpassingen te maken

(=> router als AP+switch gebruiken)


Dan rest de vraag, heb ik internet buiten maar dat zal niet... En vervang ik de huidige switch en router door die netgear..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb toch wel verbinding zeker buiten:! Allright
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Kan je de antennes op de Philps router niet vervangen, door een groter exemplaar/bereik?
Of zelfs gewoon de antenne's "richten" Je moet weten dat de meeste van die dingen als een "bol" stralen, bijgevolg zou je es kunnen proberen de router omgekeerd naar beneden oid te leggen. Met de antenne gewoon in de lucht gestoken zit je vooral in de lucht te stralen. Eventueel andere antenne "high gain" oid kopen, dan heb je een andere stralings-bunden.   Nu denk eraan ... je device op de grond moet ook nog voldoende power & richtingevoeligheid hebben om terug tot bij het AP/router te komen h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Het lukt he, dus hoef niks meer te zoeken...

Heb de netgear overgenomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Net router in telenet modem+wifi ingeplugd

Volgens modem moet ik surfen naar routerlogin.net maar dat lukt dus al niet. Ook niet na reset.

Aan telenet nog niks veranderd anders heb ik niks meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Mmm toch gelukt. Ben hem nu eerst beneden aan het testen, en de wifi van telenet uit. Zien of ik buiten en op zolder wifi heb met de nieuwe router (moet die 2,4 ghz en/of 5ghz aanstaan?, of doet dat er niet toe voor wifi?) Ben echt een leek op dit vlak. Verdere instellingen betreft DHCP/ dynamisch/statisch ipadres?   Indien geen bereik op die 2 plaatsen.. Komt de router op zolder...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik kan de router van telenet modem niet uitschakelen? DHCP deelt ip adressen uit right?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
en welke beveiligingen moet ik gebruiken?

WPA2-PSK (AES) WPA-PSK (TKIP) + WPA2-PSK (AES)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
WPA2-PSK (AES)   De router functie van de Telenet modem kan je inderdaad niet uitschakelelen. Je kan wel een modem only laten installeren door Telenet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Bij mij gaat dat zo:   1. Router Telenet wifi uitgeschakeld via mijn telenet en verbonden naar WAN poort van je Netgear router (meer info : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=28700 ) Alle apparaten(HDdigicorder) van Telenet zijn op die Telenet router aangesloten 2. Router Netgear die op DHCP staat en de IP's uitdeelt: Ik reserveer een IP range van 192.168.1.11 tot 192.168.1.10 voor DHCP en reserveer IP's van 192.168.1.11 tot 192.168.1.25 voor vaste toestellen die je trouwens kan instellen in je router; Voor alle wifi toestellen gebruik ik geen WAP of WEP (beperkt je range van je wifi) maar toegang op basis van MAC adres ook in te stellen in je Netgear router 3. Uit mijn Netgear router vertrekt dan alles naar mijn switches!   gr33tz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb helaas al geen verbinding boven met de nieuwe router.. (wel met WAP of WEP) Dus ik zal zoiezo de nieuwe router op zolder moeten zetten   Geen idee wat die 2,4 of 5 ghz doen, beide staan aan   hoe schakel ik daar dan DHCP uit in de netgear als ik die boven zet?   Ik vind dit niet in de instellingen
 
Laatst bewerkt door een moderator: