Philip
Well-Known Member
Akkoord dat upgradeprijzen vaak aan de dure kant zijn. Als je van de standaard config afstapt, betaal je stevig door. Anderzijds is de hardware top-notch en zit het ganse platform van A tot Z goed in elkaar. Mijn vorige MBP is 5 jaar intensief gebruikt geweest en nu doet mijn pa er nog mee verder. Dat kan niet gezegd worden van meeste andere AA laptops (HP, Dell) die we gehad hebben.mysteryliner zei:....wel win 10 trekt die lijn verder door .</woltlab-metacode>
Ik had het eerder vooral over de Mac anno 2015. Hierin zit dan vaak hardware die niet zo super is Koop nu een Mac voor €2100 euro, asiel, die hardware is slechter dan de pc die ik 2-3 jaar terug heb samen gesteld voor 1000-1200 euro!!</strong> ...een versie upgrade geeft dan misschien een iets meer RAM of opslag. (Maar tegen waanzinnige prijzen die dat type hardware niet waard zijn. - €240 voor 8gb RAM!! (Daar koop je 32gb voor en heb je nog geld over) - €240 voor 256gb SSD!! (Terwijl ja 512gbb SSD al kan kopen vanaf €170! 960gb SSD als vanaf €300 <strong> - €1200 voor 1tb SSD!!! (Je koopt 1tb SSD al vanaf €335! Of 3 tot 3,8tb voor hetzelfde geld!)
...geen optie meer om echt zelf te upgraden doordat alles vastgeplakt zit.
Maar persoonlijk werk ik 1000 keer liever met OSX dan met Windows, komende van een Linux wereld en moet dagelijks gemengde Linux/Windows netwerken beheren. Voor de rest is er genoeg software voor elk platform te vinden.
Ook straf dat mensen uit de open source dev wereld vaak Macbooks gebruiken
Laatst bewerkt door een moderator: