• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

2.1 weergave met ht receiver

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja dat is een dubbel afgeschermd toestel. Die mogen niet geaard zijn.   Ik kan vandaag dat stopcontact niet nakijken ('t is in gebruik), maar ga het komende week zeker en vast doen. Ik ben al blij dat het probleem ge-pin-point is en dat de oplossing misschien best wel eenvoudig kan zijn.  
  Alle aardingen van de stopcontacten zijn in eenzeldfde kring aan elkaar gelust
Maar natuurlijk. Door de pure teleurstelling werkt mijn verstand maar half geloof ik.
1f644.png
Hoeveel ohm zou ik mogen meten tussen 2 aardingspinnen? Zou ik eens proberen om het stekkerblok op de verlengkabel te hangen en zo op een ander stopcontact proberen? Als het dan al beter is wil dat zeggen dat de aarding op mijn huidige stopcontact een probleem heeft.   Ik ga dus iig ook het stekkerblok upgraden. Daar zijn alle tips ook welkom. Vooral die, die dit soort problemen helpen voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
De oorzaak is gevonden. Als ik de interlink tussen receiver en Behringer los maak dan is het probleem verdwenen. Er ontsaat dus een aardlus tussen Behringer en PC, via de receiver. Als die lus wordt onderbroken is 't in orde. Ik moet dus de connectie tussen de receiver en Behringer eens nakijken. Het zou zonder lus moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Goed dat je al dicht bij de oorzaak bent gekomen. Als korte test kan je ook de voedingskabel (met aarding) van de Behringer NU3000DSP eens wisselen met die bv van de receiver om eens te kijken of het probleem is opgelost? Hierna wel a.u.b. terug de originele voedingskabel van de Behringer NU3000DSP terug aansluiten
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ik had net hetzelfde doen ik m'n Onkyo 875 verkocht had en tijdens een M&G ging plaatsen. Koppeling via HDMI van een BD-player en de Onkyo en maar brommen ... Tja, die Nederlandse electriciteit was niet echt koosjer
1f609.png
Ander stopcontact gebruikt zodat BD-Player + Onkyo op dezelfde aarding zaten en weg was de brom en fluisterstil
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Hoe is de Behringer aangesloten? Ik heb er ook eentje en ik heb geen last van ruis. Ik ga van de receiver naar de Behringer via rca en dan gebruik ik dit verloopstuk:
adapter-6.3mm-st-cinch-rca-phono-socket-6.3-mm-mono-jack-plug-rca-phono-plug-at-6.3-mm-mono-professional-in-out.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
  Probleem opgelost!!!
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Alles omgesoldeert?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Niks solderen. Ik had nog verlooppluggen van jack (1/4" TS) naar cinch liggen. Ik dacht dat die de aarde ook aan de signaal grond zouden verbinden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. En zo is de ground-loop onderbroken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
LFE+Main, is dan toch nog steeds MET woofer. Of niet? Of wil dat zeggen dat STEREO met de main speakers + sub speelt en Direct de sub weg laat en de mains full range laat spelen? (zoals ik wil, dus)   Eenvoudiger: Heeft die setting betrekking op de STEREO modus of op de DIRECT modus?   Ik mag 'm trouwens testen met mijn eigen luidsprekers.
263a.png
Kunnen we hier nog eens op terug komen? Nu ik de receiver heb is het me toch nog niet duidelijk hoe ik het best instel.   Om het nog eens uit te leggen: Ik wil dus gewoon het hele frequentiebereik weergeven met de front speakers. Het maakt niet zozeer uit in welke stand dat nu is, zolang er maar minstens 1 stand is waarin dat lukt, zonder dat de sub aan moet. Hoe stel ik de front speakers dan in? (small of large) Hoe zet ik de laagweergave? (lfe of lfe+main) Werkt dit dan enkel in de STEREO setting op de receiver of in eender welke speaker configuratie? (of enkel in pure direct EN stereo?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb het dacht ik als volgt


Afspelen in pure direct, zonder sub en full range


Crossover speelt geen rol

Speakers als small

Ingesteld als lfe
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stijn ik vul dit even in detail aan
263a.png
  Wanneer je bij "Pure Direct" niet wenst dat de sub meespeelt, dan moet de laagweergave enkel op
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Is het dan misschien beter om een nieuwe Audyssey meting te doen? De front speakers geven meer laag als de x-over zo laag staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hoe lager je crossover, hoe meer laag uit je fronts... Das normaal.

Alles onder je crossove is vr je sub. Alles erboven vr de speakers..

Maar vr pure direct, moet je sub uit.. En slaat hij die crossovers zoiezo over..

Das de bedoeling!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dat had ik wel door ja. Ik vraag me af of het een aanzienlijk effect zou hebben op de resultaten van de Audyssey metingen. Als je ze niet opnieuw doet gaat de receiver ervan uit dat de fronts tussen het oude x-over punt en het nieuwe minder geluidsdruk genereert en zal daar voor compenseren (door de sub dat te laten weergeven). Dus eigenlijk zou de sub gedempt moeten worden tussen het nieuwe x-over punt en 80Hz (de laagste setting voor de LP op het LFE kanaal).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Is het dan misschien beter om een nieuwe Audyssey meting te doen? De front speakers geven meer laag als de x-over zo laag staat.
  Tijdens Audessey calibratie geven sweeps aan wat de speaker kan weergeven in zijn bepaalde plaats in een bepaalde ruimte en Audessey geeft deze waarde door aan de receiver. Bij een Audessey meting worden alle speakers apart gemeten en filters gemaakt. Audessey "werkt" echter *niet* onder de voorgestelde X-over frequentie die een receiver uiteindelijk aangeeft.   Vb Als je fronts vb als 40Hz "gezien" door je receiver worden en jij maakt er "Full Range" is er sowieso geen correctie tussen 10Hz -> 40Hz (is trouwens geen issue ... ken niet veel vloerstaanders die 20Hz deftig weergeven) Omgekeerd mag wel. Als je fronts op 40Hz "gezien" worden en jij zet netjes 80Hz (THX) geen vuiltje aan de lucht en "kloppen" de filters nog steeds.
 
Laatst bewerkt door een moderator: