• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

5.1 voorzien in nieuwe woning?

5.1 voorzien in living nieuwe woning?

  • Ja

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee

    Stemmen: 2 100,0%

  • Total voters
    2

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Zouden jullie nog 5.1 voorzien in de living van een nieuwe woning, als je weet dat je boven een dedicated ruimte hebt?   Ik twijfel namelijk sterk om het niet te doen. En dan bv gewoon een versterker met 2 zones (waarvoor 1 buiten) te werken en gewoon eventueel inbouwspeakers aan plafond te integreren. Alle tips welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik vraag mezelf het ook af. Nu is het voorzien natuurlijk niet echt duur/moeilijk waardoor ik zou zeggen dat je het net zo goed kan voorzien. Je weet namelijk nooit dat de dedictated voor iets anders moet gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Misschien een Sonos playbar onder je tv hangen? (geen idee hoe ze klinken) En met een Sonos Play kan je dan eventueel buiten muziek spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Goh , dedicated zal altijd dedicated blijven. Het kan alleen enkel groter worden. Dus enkel voor radio en muziek, vraag ik me af of een 5.1 opstelling wel nodig is in de huiskamer. Bovendien ontsiert het.   Een sonos playbar onder tv, heb ik ook aan gedacht, maar ik vind ze niet goed klinken, Ik weet het nog niet zo goed. Ook moet ik weer een sub voorzien dan? pff
2639.png
  Je kan het wel voorzien, maar als je bijna nooit gaat gebruiken , dan zitten die dingen daar ook zo int zicht
2639.png
  Sonos play buiten zeg je..en dan telkens naar binnen verhuizen? Ofwel gewoon defitinieve luidsprekers buiten zetten en met zone 2 werken van de amp Echter, ik vraag me dan af, spotify erop, kan je dan op zone 1 muziek x spelen en zone 2 muziek y?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Misschien in het begin gewoon gaan voor een mooi stereo set of eventueel 3.1? Achteraf kan je nog kijken of je het al dan niet mist.


Met zones werken lijkt me trouwens wel vrij moeilijk als het gaat om een living, uw toestellen staan dan toch op uw dedicated, niet? Voor buiten speakers lijkt het mij dan zo een zone wel weer ideaal. Door met zones te werken valt de receiver ook nooit uit en blijft die in een soort standby modus (meer warmte en stroomverbruik).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Zone 1 voor living en zone 2 voor buiten he, zo zou ik het doen   Nee, niet veel zin voor 3.1, het is ofwel 5.1 ofwel niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ah goed, ik begreep receiver in de dedicated en dan kabels naar living en buiten.

 
Nee, niet veel zin voor 3.1, het is ofwel 5.1 ofwel niets.
  Gaat de keuze dan tussen soundbar/in-ceiling speakers of 5.1?   Ik kan natuurlijk niet spreken over hoe het bij u is, maar als ik kijk naar hier wordt eigenlijk toch nog het merendeel van films/series onder gekeken en zou ik (ook is het echt een bagger systeem onder) toch het surround missen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Goh , dedicated zal altijd dedicated blijven. Het kan alleen enkel groter worden. Dus enkel voor radio en muziek, vraag ik me af of een 5.1 opstelling wel nodig is in de huiskamer. Bovendien ontsiert het.   Een sonos playbar onder tv, heb ik ook aan gedacht, maar ik vind ze niet goed klinken, Ik weet het nog niet zo goed. Ook moet ik weer een sub voorzien dan? pff
2639.png
  Je kan het wel voorzien, maar als je bijna nooit gaat gebruiken , dan zitten die dingen daar ook zo int zicht
2639.png
  Sonos play buiten zeg je..en dan telkens naar binnen verhuizen? Ofwel gewoon defitinieve luidsprekers buiten zetten en met zone 2 werken van de amp Echter, ik vraag me dan af, spotify erop, kan je dan op zone 1 muziek x spelen en zone 2 muziek y?
  Met Sonos kan je verschillende muziek op verschillende apparaten afspelen. (voor spotify zal je wel een premium account nodig hebben) Ik gebruik die Sonos Play voor buiten en ik vind het heel gemakkelijk te gebruiken. gewoon in het stopcontact steken en meer moet ik niet doen. Natuurlijk moet je hem telkens binnen en buiten nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Ah goed, ik begreep receiver in de dedicated en dan kabels naar living en buiten.

    Gaat de keuze dan tussen soundbar/in-ceiling speakers of 5.1?   Ik kan natuurlijk niet spreken over hoe het bij u is, maar als ik kijk naar hier wordt eigenlijk toch nog het merendeel van films/series onder gekeken en zou ik (ook is het echt een bagger systeem onder) toch het surround missen.
  alles staat echt open
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik ben hier ook over aan het nadenken, al ben ik er eigenlijk zo goed als uit. Aangezien het plan is om op zolder een dedicated te maken, zal er bij ons in de living geen 5.1 komen. Als we films kijken zal dit toch steeds in de dedicated zijn. De living zou enkel voor het journaal en tv series dienen . Voor een tv serie hoeft het voor mij niet 5.1 te zijn. Een soundbar onder de tv zal er allicht wel komen, maar dat zal pas zijn als de tv vervangen wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Evt. de kabels klaarsteken? Dan kan je in de toekomst nog een 5.1 plaatsen zonder al te veel moeite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
De kans dat je ooit een andere hobby krijgt die een ruimte nodig heeft, bestaat. In zo'n geval wil je vrij waarschijnlijk toch nog 5.1 in de woonkamer krijgen. De wachtbuizen leggen is geen probleem en kan je volledig wegwerken. Zo kan je met minimaal breekwerk toch nog ver geraken. (de waarde van je huis bij verkoop stijgt ook een beetje)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Ik ben hier ook over aan het nadenken, al ben ik er eigenlijk zo goed als uit. Aangezien het plan is om op zolder een dedicated te maken, zal er bij ons in de living geen 5.1 komen. Als we films kijken zal dit toch steeds in de dedicated zijn. De living zou enkel voor het journaal en tv series dienen . Voor een tv serie hoeft het voor mij niet 5.1 te zijn. Een soundbar onder de tv zal er allicht wel komen, maar dat zal pas zijn als de tv vervangen wordt.
  Leuk om te lezen. zo denk ik er eigenlijk ook haast over. Meerprijs voor het voorzien vind ik bullshit Je huis haat hierdoor echt niets meer waard zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
De extra kabels voorzien is waarschijnlijk geen probleem, maar hoe laat je ze uit de muur of plafond komen? Om dit tijdelijk mooi af te werken moet je al een potje en een afdekplaatje plaatsen en dit blijf je altijd zien. Andere oplossing is inbouw speakers plaatsen, maar dit is dan weer een serieuse kost (betonboringen + speakers).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
De extra kabels voorzien is waarschijnlijk geen probleem, maar hoe laat je ze uit de muur of plafond komen? Om dit tijdelijk mooi af te werken moet je al een potje en een afdekplaatje plaatsen en dit blijf je altijd zien. Andere oplossing is inbouw speakers plaatsen, maar dit is dan weer een serieuse kost (betonboringen + speakers).
Je kan (volgens mij) ook de kabels in de muur laten zitten zolang je weet waar ze ongeveer zitten. Als je dan effectief 5.1 wil gaan gewoon even in de muur slijpen en de kabels juist aansluiten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
De extra kabels voorzien is waarschijnlijk geen probleem, maar hoe laat je ze uit de muur of plafond komen? Om dit tijdelijk mooi af te werken moet je al een potje en een afdekplaatje plaatsen en dit blijf je altijd zien. Andere oplossing is inbouw speakers plaatsen, maar dit is dan weer een serieuse kost (betonboringen + speakers).
    Exactly my thoughts. En dat wil ik niet.. zo'n zichtbare plaatjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Wat ga jij voorzien in de bouw sam? Ook multiroom?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Wat ga jij voorzien in de bouw sam? Ook multiroom?
Op dit moment is dit eigenlijk nog een beetje de ver van mijn bed show. Ik zou er mij eens moeten in verdiepen maar heb het momenteel te druk met een roadtrip Normandië en USA te plannen, en ik wacht ook nog het 1e voorontwerp van de architect af
263a.png
  Simpel gezegd wil ik volgende hebben: - zolder: dedicated HT

- bovenverdieping: sonos of een goedkoper alternatief (Ik dacht in eerste instantie aan een Play 1. Momenteel zou ik slechts 1 Play 1 kopen, die op de badkamer staat en af en toe eens naar de slaapkamer kan verhuizen. Op termijn, zou ik dan voor de kinder- en gastenkamer nog een Play 1 kopen zodat zij daar ook via het netwerk naar muziek kunnen luisteren) - gelijkvloers: gewoon tv + eventueel soundbar op termijn   - tuin: sonos of een goedkoper alternatief (Hier dacht ik ook een Play 1 of 3 te voorzien, die - wanneer hij niet op het terras gebruikt word - in de keuken/woonkamer zal gebruikt worden).   Ik wil het eerlijk gezegd zo budgetvriendelijk mogelijk houden. TV en dedicated mogen iets kosten maar de speakers om naar muziek te luisteren kosten liefst niet "de volle pot" aangezien er toch niet zo heel veel naar muziek geluisterd word bij ons).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
play is van sonos he
263a.png
lol dus gewoon stopcontact voorzien in de tuin voor je sonos, thats it.
 
Laatst bewerkt door een moderator: