• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoopadvies 4K HDR mediaplayer

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb je ook eens gekeken naar zapitti?
zelf heb ik nu een zidoo z9s heb daar geen problemen mee.
Geen gesputter of gesiss, en tot nu toe geen crash. heb daar ook nooit niet moeten zitten mee klooien... past zichzelf heel goed aan m.b.t refresch rates en 4K.

Is mischien een detail, maar ik vind het leuk dat ik de kleur van de ondertitels in HDR 4K anders kan inregelen dan 1080p. Reden is dat de tv inHDR modus wit veel witter laat zien. De ondertitels spatten dan van het scherm af en is storend.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Heb je ook eens gekeken naar zapitti?
zelf heb ik nu een zidoo z9s heb daar geen problemen mee.
Geen gesputter of gesiss, en tot nu toe geen crash. heb daar ook nooit niet moeten zitten mee klooien... past zichzelf heel goed aan m.b.t refresch rates en 4K.

Is mischien een detail, maar ik vind het leuk dat ik de kleur van de ondertitels in HDR 4K anders kan inregelen dan 1080p. Reden is dat de tv inHDR modus wit veel witter laat zien. De ondertitels spatten dan van het scherm af en is storend.

Zelf vroeger ook zappiti gehad (die nog vergeten)
No thanks
Liever kodi of emby

En daar wringt het bij zidoo :p supprt voor zdmc was het echt ronduit slecht
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Zelf vroeger ook zappiti gehad (die nog vergeten)
No thanks
Liever kodi of emby

En daar wringt het bij zidoo :p supprt voor zdmc was het echt ronduit slecht

kan je dat eens toelichten? Welke support en wat bedoel je met slecht?
zappiti vind je wel terug in een aantal high end zaken, wat vond je daar destijds niet goed aan?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zappiti is gewoon te beperkt, de hoeveelheid addons die heb je niet bij zappiti, althans toen niet.
Slecht bedoel ik dat de support voor zdmc gewoon ophield
Vanaf kodi 18 kwam er gewoon geen nieuwe versie meer uit.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ok bedankt. Wat bedoel je met zappiti is beperkt? Bedoel je look en feel of ondersteuning van bepaalde audio en media formaten?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tstaat er naast ;)
Hoewel just, nu is dat echt een mediaspeler met kodi op zeker?
Ik volg die niet meer..
Was niet interessant genoeg en viel direct af
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Je komt er vanzelf wel achter :). Had persoonlijk gehoopt op een bredere diepere vergelijking tussen een aantal opties...
Nu ja zal voor een andere keer zijn .’
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je komt er vanzelf wel achter :). Had persoonlijk gehoopt op een bredere diepere vergelijking tussen een aantal opties...
Nu ja zal voor een andere keer zijn .’

???

Wat wil jij dan vergelijken?
Of wat wil je weten? Ook op zoek?
Net ff gekeken nr zapiti, wat een prijzen man voor een mediaspeler, te zot gewoon
Belachelijk.

Doet die nu nog kodi of niet?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
???

Wat wil jij dan vergelijken?
Of wat wil je weten? Ook op zoek?
Net ff gekeken nr zapiti, wat een prijzen man voor een mediaspeler, te zot gewoon
Belachelijk.

Doet die nu nog kodi of niet?
Ja die Zapiti is een stuk duurder als de duizend-in-een-dozijn Android media players maar ik denk dat de "build" en beeldkwaliteit wel eens een stuk beter kan zijn (op vlak van kleuren, judder/micro-stutters,...)
Ik ga toch eens proberen zo'n Zapiti (One 4K HDR of Pro 4K HDR) ergens "op leen" te krijgen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja die Zapiti is een stuk duurder als de duizend-in-een-dozijn Android media players maar ik denk dat de "build" en beeldkwaliteit wel eens een stuk beter kan zijn (op vlak van kleuren, judder/micro-stutters,...)
Ik ga toch eens proberen zo'n Zapiti (One 4K HDR of Pro 4K HDR) ergens "op leen" te krijgen.

Het beeld zal ongetwijfeld beter zijn..
Alleen zal je ook al een ferme installatie nodig hebben om het te kunnen zien..; 90% vd gebruikers zien dat helemaal niet... of kunnen ze met het prijsverschil beter iets anders kopen qua tv ofzo en daarbij het verschil nog groter maken...
Ik geloof er zo niet in.

Net ook even gekeken naar de gui, toch redelijk old school vind ik.
Geen addons, geen community

No thanks, ik ga hier echt groot rondom...
Een review van jouw kant mag altijd :)

Ik denk ook dat je met zappiti blurays kan erinsteken en zo direct rippen naar hun nas....

De looks zijn nog steeds die van 10 jaar geleden... Ik mag ook hopen dat je ondertussen geen pc meer nodig hebt, om die mooie gui te maken... wat vroeger wel het geval was
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
De looks zijn nog steeds die van 10 jaar geleden... Ik mag ook hopen dat je ondertussen geen pc meer nodig hebt, om die mooie gui te maken... wat vroeger wel het geval was
Nee je hebt zeker geen PC meer nodig voor de GUI, de scraper zit op het toestel zelf. Hoe goed die is? Geen idee.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
je kan reeds een zappiti player kopen voor 240 Euro. Lijkt me nog te doen en ijn par met een Himedia Zidoo of shield.
Ik ga niet beweren dat zappiti beter of slechter is, ik heb er trouwens geen ervaring mee. Maar de keuze van een mediaspeler is meer dat de look en feel van de Poster wall.
Dat gezegd zijnde spreekt de Zidoo poster wall me meer aan dan de kodi. Ieder zijn smaak...

Na een aantal mindere ervaringen met 2 libreelec spelers van circa 100 Euro ben ik tevreden met men Zidoo Z9S.
Met name de firmware updates zijn een pak eenvoudiger (die lopen eigelijk voledig automatisch. Alsook de subtitle configuratie ( verschillende standaard settings HDR en Niet HDR content + eenvoudige toegang tot deze menu's tijdens de film) en playback tijdens film (0% horten en stutter) zijn beter dan m'n vorige spelers.

bij deze nog een review van de interface & config mogelijkheden voor zappiti:
 
Laatst bewerkt:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Gisteren heb ik de Nvidia Shield Pro uitbundig getest, films die vastliepen op de Vero spelen zonder problemen af, geen microstutter, geen artifacts. Ook Disney 4K iso's met hoge bitrate spelen zonder problemen af. De interface is snappy, scraping gebeurt supersnel kortom héél tevreden tot nu toe.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Oorzaak zal dan inderdaad zijn geweest dat die Vero te warm kreeg, zijn CPU ging throttlen en je dus die crashes zag.