• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies Denon AVR-X3100 7.2 A/V Receiver

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Op hifishark zoek je meteen in heel europa en dan heb je ook een beter idee van wat een luidspreker waard is: http://www.hifishark.com/search?q=B%26W+685

400euro voor een B&W 685 vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant, maar misschien zijn die als nieuw? Maar zeker luisteren, B&W vind ik persoonlijk te "dull" maar een echte B&W liefhebber zal dat er dan weer misschien wel voor over hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thomas Van Couter

New Member
30 jun 2015
19
0
4
Als je vooral muziek gaat streamen, is de kwaliteit dan wel goed genoeg om de added value van goede speakers te horen? Maw, is je keuze van speakers/receiver heel afhankelijk van hoe je muziek/film gaat beluisteren/bekijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ja, als je een Spotify Premium hebt of Apple music en je streamt in de hoogste kwaliteit, dan zijn goede speakers zeker en vast een meerwaarde.

Als je in lage kwaliteit gaat streamen, dan hoor je dat wel duidelijk.

FLAC zal altijd wel beter zijn, maar het ligt vrij dicht. Ik kan niet altijd blind zeggen wat er FLAC is en wat er gestreamed wordt in HQ.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thomas Van Couter

New Member
30 jun 2015
19
0
4
De kogel is door de kerk. Ik ga voor de Q Acoustics 3020 als speakers om te starten
263a.png


Nu dacht ik dat de speakers de moeilijkste keuze zouden zijn maar blijkbaar is de receiver kiezen juist de zelfde lol. Wat advies zou enorm gewaardeerd worden.

Het volgende moet mogelijk zijn: * Bluetooth * Makkelijk spotify afspelen * Mijn 3020's moeten tot hun recht komen * TV, XBOX One en een HTPC moeten aangesloten kunnen worden * Optioneel zou ik de mogelijkheid willen op een sub toe te kunnen voegen (zou dit de investering waard zijn?)

Het hele surround sound gebeuren is momenteel helemaal niet belangrijk en ik denk ook niet dat ik in de komende 5 jaar naar een 5.1 setup zou gaan. Dus alle nieuwe surround snufjes zijn volledig overbodig.

Elk advies is meer dan welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Thomas Van Couter zei:
Optioneel zou ik de mogelijkheid willen op een sub toe te kunnen voegen (zou dit de investering waard zijn?)
Dit is altijd een meerwaarde, of je nu een stereo setup hebt of surround - een subwoofer heeft altijd een meerwaarde.

Qua receiver voldoen erg veel aan je vereisten - indien je nooit zou kiezen voor DTS:X of Dolby Atmos kan je perfect gaan voor bijvoorbeeld de X3100. Wil je liever meer future proof zijn, zou ik wachten op de X2200, X4200,..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thomas Van Couter

New Member
30 jun 2015
19
0
4
Naar geluidskwaliteit toe is de X3100 evenwaardig aan een X2200? De X1200 heb ik ook bekeken, zou ik deze beter vermijden of waarom zou ik +200 euro meer betalen voor de X2200?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thomas Van Couter

New Member
30 jun 2015
19
0
4
Via H&C Hifi zou ik een X4100 kunnen kopen 685 euro (toonzaal model). Zou dat een betere optie zijn voor mij dan de nieuwe X2200 die iets goedkoper is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ja, dat model heeft Audyssey XT32 wat wel superieur is tegenover de gewone XT versie. En hij heeft meer aansluitingen en wellicht nog wat zaken die beter zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ga je nog een subwoofer zetten? Of plan je ooit up te graden naar vloerstaanders?

Het is vooral in het laag (zowel voor subs als speakers) dat XT32 uitblinkt. En het mid en hoog laat XT32 meer voor wat het is als Audyssey XT (beter dus).
 
Laatst bewerkt door een moderator: