• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Apple TV4 review

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Even een oud draadje oprakelen want ondertussen zit Infuse aan versie 5.6 (o.a. 4K met HDR e.d.)

Maar mijn vraag is voor jou bedoeld Rik, vermoed dat Infuse op je Apple TV 4K nu nog vlotter loopt qua bediening dan op je vorige Apple TV 4, klopt dit ?

Geen idee of het mogelijk is een video te maken hoe Infuse op je 4K Apple TV nu loopt, daar ben ik wel benieuwd naar. Maar eigenlijk ben ik nog véél benieuwder naar je ruimte
263a.png



Philip zei:
Edit: mijn eigen vraag beantwoord - https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-

Maw LPCM of enkel 5.1 passthrough via optische poort. Dacht ik al, want geen enkel Apple product (ook niet de Mac) ondersteund bitstreaming over HDMI. Still good enough in de meeste gevallen natuurlijk
263a.png
, maar het maakt Atmos onmogelijk.
En even antwoorden op een oude opmerking. Ondertussen is feit dat dit via S/PDIF zou lopen weggehaald op de support pagina van Firecore. Nogal logisch want S/PDIF (Optical) kan geen HD Audio aan, maximale is 2 kanalen LPCM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
De nieuwe ATV loopt tov de 4de generatie als een trein. Alles gaat kwa bediening dankzij zijn nieuw en snelle processor supervlot. Het bufferen kon bij de vorige versie wel eens voor de nodige frustraties zorgen, maar deze zijn gelukkig nu geheel van de baan.

Wat betreft Infuse.
Deze jongens zijn zeer sterk bezig en weten aan de hand van de vele feedback wat er precies nodig is om hun klanten te bedienen.... uiteraard indien Apple het toelaat.

Een bezoekje aan de Relaxed Room is uiteraard steeds mogelijk
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dat is héél goed om te horen Rik. Begin een klein beetje spijt te krijgen dat ik niet voor de 4K Apple TV ben gegaan ipv de Nvidia Shield.

Niets verkeerds hoor met de Shield maar een aantal van de apps die ik gebruik draaien toch lekkerder op de Apple TV. Bijvoorbeeld Crunchyroll op de Shield moet je iedere keer afsluiten na gebruik want als je dit niet doet, dan kan je de volgende keer dat je deze wilt gebruiken er niets mee aanvangen. Op de Apple TV 4 heb ik daar nooit last van gehad. Natuurlijk geen probleem van de Shield zelf, maar van de app ontwikkelaar.

Ook Plex met Plex Media Server op een ander toestel loopt op de Shield niet 100% want stopt er soms ook mee met melding van netwerk probleem. Maar er is niets mis met mijn netwerk. Ook Plex Media Server draaien op de Shield zelf was niet helemaal naar mijn gedacht. Maar wellicht probeer ik dat nog eens, dan kan ik de Mac Mini hier voor iets heel anders inzetten.

En Kodi op de Shield, tja ik kan er na tig maal proberen van deze er maar niet aan wennen. Persoonlijk vindt ik de UI van Kodi absoluut niet gebruiksvriendelijk.


Die Relaxed Room van je zal wel héél anders en, denk ik ook, veel beter klinken dan je woonruimte toen ik ooit eens bij jou was voor de aflevering van een Med8er jaren geleden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Joske007 zei:
Wat betreft Infuse.
Deze jongens zijn zeer sterk bezig en weten aan de hand van de vele feedback wat er precies nodig is om hun klanten te bedienen.... uiteraard indien Apple het toelaat.
Infuse is inderdaad héél goed bezig tussen de versie jij laatste meldde (5.2) en de huidige net uitgebracht versie 5.6 is o.a. het volgende toegevoegd.

Het enige wat sommige zullen missen zal wellicht 3D ondersteuning zijn, maar daar lig ik absoluut niet wakker van. Als ik ooit drie films in 3D heb gekeken op mijn Panasonic TV in al die jaren dan zal het veel zijn.

• New, ultra-high-performance playback core (5.3)
• Parental Controls for restricting access to videos and settings (5.3)
• Support for Blu-ray disc images (ISO) and folders (BDMV) (5.3)
• Support for ISO 9960 (Joliet) disc images (5.3)
• Parental Controls for favorites and folders (5.3.1)
• Support for SanDisk iXpand Mini (5.3.1)
• Re-enabled metadata fetching for Google Drive folders (5.3.1)

• All-new SSA/ASS subtitles rendering engine (5.4) voor mij een héél mooie, want dat betekent dat gestijlde subs welke vaak gebruikt worden in anime worden ondersteund.
• HW decoding of Hi10P (h.264 10-bit) videos on A9 and later devices (5.4)
• Subtitle rendering for SBS and TAB 3D videos (5.4)
• Support for subtitle position (AN) tags (5.4)
• Support for .txt subtitle files (MicroDVD, MPL2, SRT, TMP) (5.4)
• Support for Traditional Chinese metadata and artwork (5.4)
• Enabled https for OpenSubtitles (5.4)
• Artwork overriding for TV series, seasons, and episodes (5.4.2)
• Display filename and FPS specs in OpenSubtitles download lists (5.4.3)
• TV series fanart overriding (5.4.3)
• Support for 10.5" iPad Pro (5.4.4)
• New UI for AirPlay/Google Cast streaming (5.4.5)
• Display video location on ticket (5.4.5)

• All-new Library option for browsing videos (5.5)
• Filter videos by genre, rating, release date, and age rating (5.5)
• Up Next List with easy access to in-progress items (5.5) ook een goeie toevoeging zodat je niet zelf moet gaan zoeken naar wat de volgende aflevering van een bepaalde serie ook weeral is.
• New home screen with recently added and unwatched item lists (5.5)
• New lower bar with quick access to views, offline files, and settings (5.5)
• New welcome messaging and popup hints (5.5)
• New Library Settings menu with stats (top item in Library drop-down) (5.5)
• Library for local files (5.5.1)
• Native HEVC (h.265) video playback (iOS 11 and later) (5.5.2)

• All-new design (5.6)
• Optimized for iPhone X (5.6)
• Support for HDR video (5.6) een must voor al wie reeds 4K kijkt, ik zit voorlopig nog niet zover.
• Dynamic range color conversion for non-HDR devices (5.6)
• All-new Metal based video rendering (5.6)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Geen 3d, geen atmos..
is meer dan voldoende om dit niet te kiezen.
Heb je verschillende skins geprobeerd bij kodi?
Ik kan echt moeilijk geloven dat die daarom niet bevalt en atv wel..
Er is zelfs een atv skin... dacht ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Toverwoord in mijn bericht Stijn was persoonlijk
1f61c.png


Zoals gezegd ik heb, zoals anderen, niets met 3D. Trouwens Atmos speakers in mijn woonkamer, nee 'k dacht het niet
263a.png


Heb inderdaad wel verschillende skins geprobeerd met Kodi, maar kan er maar niet aan wennen. Zo gewend aan jaren Plex gebruik, dat het voor mij moeilijk is om iets anders te aanvaarden.

Zal vast wel kunnen maar wat ik bijvoorbeeld mis in Kodi is een on deck functie. Dat zit standaard in Plex, niet in Kodi maar zal vast met deze laatste wel een add-on voor zijn.

Trouwens wat ook leuk is met Infuse op de Apple TV is de directe integratie met Trakt
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Geen 3d, geen atmos..
is meer dan voldoende om dit niet te kiezen.
Tja Stijn,
Niet iedereen volgt jou voetsporen..daarom is deze ATV niet minder waard!
Ook hier geen enkele nood aan 3D of Atmos
1f44d.png
prioriteiten liggen hier dus blijkbaar anders
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Stiibun zei:
Toverwoord in mijn bericht Stijn was persoonlijk
1f61c.png


Zoals gezegd ik heb, zoals anderen, niets met 3D. Trouwens Atmos speakers in mijn woonkamer, nee 'k dacht het niet
263a.png


Heb inderdaad wel verschillende skins geprobeerd met Kodi, maar kan er maar niet aan wennen. Zo gewend aan jaren Plex gebruik, dat het voor mij moeilijk is om iets anders te aanvaarden.

Zal vast wel kunnen maar wat ik bijvoorbeeld mis in Kodi is een on deck functie. Dat zit standaard in Plex, niet in Kodi maar zal vast met deze laatste wel een add-on voor zijn.

Trouwens wat ook leuk is met Infuse op de Apple TV is de directe integratie met Trakt
1f44d.png
dan is atv idd voldoende
wat is die deck?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Joske007 zei:
Tja Stijn,
Niet iedereen volgt jou voetsporen..daarom is deze ATV niet minder waard!
Ook hier geen enkele nood aan 3D of Atmos
1f44d.png
prioriteiten liggen hier dus blijkbaar anders
1f609.png
heb ik ook niet beweerd dat hij minder waard is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank zei:
dan is atv idd voldoende
wat is die deck?
Schermafbeelding van Plex op mijn Mac Mini zou het moeten verduidelijken. Met On Deck, bij Infuse 'Up Next' genaamd, toont de volgende aflevering(en) van series die je volgt. Is gemakkelijk en moet je zelf niet zoeken, wat was de volgende aflevering ook alweer van deze serie.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ah, ja dat heb je bij kodi ook hoor.
Niets nieuws
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ja maar niet met een standaard installatie van Kodi, heb het toch niet kunnen vinden. Regelt een skin dat of is het via een add-on?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik denk dat dat toch wel standaard is hoor. Welke kodi heb je getest?
Mss dat het een skin is maar ik heb daarvoor alleszinds geen aparte addon.
Anyway who cares,
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
KOdi ziet er bovendien ook een heel pak mooier uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Vandaag is er nieuwe versie van Infuse uitgebracht, nu in versie 5.7

NEW
• Native Plex integration
• All-new home screen with custom Favorites and Lists

IMPROVED
• Improved metadata fetching speed (now 25% faster)
• Improved watched status handling for TV shows
• Improved support for AirPods, HomePod, and other Bluetooth/AirPlay devices
• Many other minor improvements

FIXED
• Resolved audio sync issues with 4K HDR video
• Many other minor fixes
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Vandaag is er nieuwe versie van Infuse uitgebracht, nu in versie 5.7

NEW
• Native Plex integration
Heb je dit al kunnen testen? Werkt dit goed?
Momenteel hangt er nog steeds een Mac mini uit 2009 aan mijn TV als Plex player/server, maar die komt langzamerhand aan z'n einde toe. OSX 10.11 is het laatste OS dat er op draait, dus ik vrees dat het bijna gedaan is en ik iets nieuw zal moeten zoeken.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nog niet kunnen testen nee, misschien lukt het dit weekend wel.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nu een kleine twee weken met de combi Infuse Pro -> Plex Media Server aan het draaien. PMS loopt op de NAS en dat werkt echt héél goed hier. Altijd direct streams dus nooit geen transcoding omdat Infuse het merendeel natuurlijk ondersteund.

Met alleen Infuse naar NAS had 'k soms eens dat er een buffer probleempje was, maar sinds overstapt op PMS werkelijk nog geen buffer problemen ondervonden. En heb ook wel wat Blu-ray MKV rips staan op de NAS en ook daar geen enkel probleem.

Ja toevoeging van Plex ondersteuning in Infuse Pro is héél goed gedaan, een winner wat mij betreft :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Nu een kleine twee weken met de combi Infuse Pro -> Plex Media Server aan het draaien. PMS loopt op de NAS en dat werkt echt héél goed hier. Altijd direct streams dus nooit geen transcoding omdat Infuse het merendeel natuurlijk ondersteund.

Met alleen Infuse naar NAS had 'k soms eens dat er een buffer probleempje was, maar sinds overstapt op PMS werkelijk nog geen buffer problemen ondervonden. En heb ook wel wat Blu-ray MKV rips staan op de NAS en ook daar geen enkel probleem.

Ja toevoeging van Plex ondersteuning in Infuse Pro is héél goed gedaan, een winner wat mij betreft :)
Bedankt voor de update! Nu nog een AppleTV scoren.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Gisteren was de jaarlijkse WWDC (Developer Conference) keynote van Apple. Daarop wordt de verschillende nieuwe OSsen aangekondigd en wat daarin vernieuwd is.

Ook tvOS 12 zal een aantal nieuwigheden krijgen;
- ondersteuning voor Dobly Atmos, wel enkel voor de Apple TV 4K.
- betere integratie met de Remote app op iOS toestellen.
- ondersteuning voor afstandsbedieningen van Control4, Crestron en Savant.
- uitbreiding TV-app, maar daar hebben we in de lage landen momenteel weinig aan.


tvOS 12 zal dit najaar beschikbaar zijn voor zowel de Apple TV 4 en 4K.