• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Boardgames

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik herinner me nog de tijd van vroeger.. .het begon met heroquest, dan d&d, dan de advanced versie, en daarna warhammer (niet die in de toekomst)
Toch stilaan heimwee naar...

Ik speel ook graag kolonisten van catan, ik kan dit blijven spelen, helaas nooit de houten uitbreiding gekocht, en nu zijn die pokkeduur.
Ik zou dus graag nog iets in die genre hebben.. wie weet dan later met uitbreidingen...

Kent iemand goeie games?
Lotr goed?
Game of thrones goed?
Ik kijk ook naar legenden van andor : is die goed?
Of andere

KAn een leuk topic worden p:
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Misschien een rare vraag ,maar, met wie zou je die games dan spelen? Vrouw en kinderen ,vrienden en kennissen ?
Heroquest heb ik vroeger (pakweg 30 jaar geleden) ook gespeeld en zou dat ook wel nog eens in huis halen maar ik denk niet dat The Kids daar in geintereseerd zouden zijn...:(
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
De kids en de vrouw ja, en als er eens wat vrienden komen ook

Ik denk dat je jouw kids onderschat ;)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goh...

Ik ben vroeger en nog steeds een liefhebber geweest van gezelschapsspellen. Probleem is het gezelschap te vinden.

Ik speel het wel heel af en toe bij familie of tijdens skivakantie. Populair was vroeger klassiekers zoals Monopoly, Hotel, Risk. Tijdens studentenperiode voornamelijk kaartspelen.

Tegenwoordig Exploding Kittens, Great dalmuti, Dixit. Ook al enkele andere gespeeld waar ik naam ben van vergeten. Een GoT spel tijdens een skivakantie heb ik ook fantastische herinneringen aan. Super spel. Heel getrouw aan de boeken en serie. Zo goed dat ik het later ook gekocht heb. Helaas niet meer opnieuw gespeeld...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Is dat zo’n spel waarbij je samen moet spelen ipv tegen elkaar?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat klopt ja, erg benieuw naar !
Ik ga mij een account maken op boardgamegeek

Staat nog op mn verlanglijstje
- War of the ring
- Descent
- Gloomhaven
- Everdell
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Gloomhaven omdat het op #1 staat op die site?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Yep. Is idd wel interessant en als het op # 1 staat zal het ook wel een goed spel zijn. Maar de tijdsduur is zorgwekkend.. Dat is zo'n spel dat je moet meenemen naar weekend of week Ardennen en een paar dagen aan spelen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Klopt , maar de meeste die ik opsom zijn korter.
Overigens scoren die allemaal dubbel zo goed, als het spel dat ik de max vind... da belooft !!
Je moet es kijken naar jouw lievelingsspel en dan zal je zien dat die nog maar matig scoort
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goh. Matig scoren.. GoT spel dat ik leuk vond en heb staat op 118. Rating gaat tot in de 1000’den. Dus matig zou ik niet durven zeggen.

The Voyages of Marco Polo dat ik al verschillende keren heb gespeeld staat op 46. GoT dat lager staat vond ik bv leuker. Dus scores zijn wel een beetje relatief en persoonlijk.

Terraforming Mars staat op 4 maar heeft bijna 2x zoveel votes.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
True

Game of thrones ook wel benieuwd naar.
Maar war of the rings ook :p

Voyages of marco polo ken ik niet
Leuk?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goh. Ik heb al leukere gespeeld. Zou het zelf nooit kopen. Maar zoals met zoveel spelen speelt een portie geluk ook mee. Geluk heb ik tijdens dat spel nog nooit gehad waardoor ik het mss wat minder vind. Heb altijd al toevallig dezelfde rol gehad waardoor ik mss ook een verkeerd oordeel heb.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Deze net gekocht



Goeie site trouwens

E'ergisteren voor eerste keer gespeeld.
Echt wel leuk , die coop mode
Wel verloren haha
Toch ook enkele zaakjes verkeerde gedaan, binnenkort nog es (eerste legende)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dit weekend zoals je gelezen hebt, samen gezeten en terug gegamed :)
Deze (en gekocht)


Heel leuk, weliswaar geen boardgame maar een cardgame. (boardgame bestaat er ook van dacht ik).
Anywhow, nog een andere gespeeld ook.. Die ik absoluut ook overweeg om te kopen... mn neef had zn mannekes geschilderd... doet me zo denken aan mijn warhammer tijd, wat ik wel mis!

Helaas hier zo geen vriendenrking die dit ook leuk vinden (daarvoor zit ik strategisch echt niet juist denk ik :p)

Maar zoals gezegd dus, deze is echt leuk:



Zombiecide invaders

Echt zalig !
Je hebt er ook 3 varianten op, ik heb de invaders gespeeld, vraag me af hoe de green versie is (met orcens enz)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Gisteren Ticket to ride gespeeld en zombiecide originele gespeeld
2 zalige games, kids loved it.
Zo erg dat ik met black friday ook zombiecide zal kopen, maar dan the green horde

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Goh. Matig scoren.. GoT spel dat ik leuk vond en heb staat op 118. Rating gaat tot in de 1000’den. Dus matig zou ik niet durven zeggen.

The Voyages of Marco Polo dat ik al verschillende keren heb gespeeld staat op 46. GoT dat lager staat vond ik bv leuker. Dus scores zijn wel een beetje relatief en persoonlijk.

Terraforming Mars staat op 4 maar heeft bijna 2x zoveel votes.

Terraforming Mars ook al gespeeld?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb het onlangs gekocht... Via Kickstarter met een uitbreiding. Maar nog niet kunnen spelen... Ik heb daarvoor de verkeerde vriendenkring :-(