• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Drones

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Drone vliegers hier?

Heb zopas mn A1-A3 binnen...
Op het werk willen ze daar ook mee beginnen en piloten opleiden. Ik denk dat ik mn kandidatuur ga stellen.
Vliegen zelf heb ik nog niet gedaan... Veel zin om de dji mini 2 fly more combo te kopen

Zou ook ideaal zijn om mee te nemen naar Schotland :p

Die reis en planning ligt trouwens vast.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Zit het ook al lang te bekijken... Probleem is dat het niet overal mag. Ook al is het een model onder de 250gr. Leuk voor landschapfoto's te nemen. Maar kan zijn dat het ook snel stof zal staan te verzamelen...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat klopt mag inderdaad niet overal, logisch ook. Maar er zijn wel veel plaatsen waar het wel mag hoor.
Onder de 250 mag je ook over mensen vliegen.
Das dat valt echt goed mee !
Ik wil dit zowel als hobby als beroep gaan doen...
Lijkt me wel leuk
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vandaag oude buur op bezoek gehad.
Hij had zn dji air mee.
Ik heb gevlogen.
Mijn eerste vlucht met een drone !!!
Hoe makkelijk is dat zeg !
Wauw, ik ben weggeblazen !
Echt ongelooflijk simpel en oooooo zo stabiel man, echt bijna niet te geloven.
En dat beeld, haarscherp !!!
Ik mag hem enkele maanden gebruiken, en meedoen op reis naar schotland en frankrijk.
Ik ging de mini 2 kopen.. maar weet nu niet goed wat.. Straks zegt hij dat ik hem mag overkopen..
Zou ik wel willen.
Echt knap staaltje techniek zeg ! Echt ongelooflijk.


Ik vond de air eigenlijk al klein, wat is die mini dan niet.


Drone fan tot en met nu !
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik had gelezen dat de DJI’s niet meer verkocht gingen worden in (sommige) shops. Dit omwille van oorlog in Oekraïne en de banden die ze hebben met Rusland. Reden voor mij om geen DJI te kopen…

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik had gelezen dat de DJI’s niet meer verkocht gingen worden in (sommige) shops. Dit omwille van oorlog in Oekraïne en de banden die ze hebben met Rusland. Reden voor mij om geen DJI te kopen…


Goh ik weet het, maar veel alternatieven zijn er niet.
Maar als je die lijn wil trekken, dan vrees ik dat je veel meer zal moeten weghalen.
Stop dan ook met verwarmen van je huis, en warm water te nemen, want zonder gas van rusland kun je ook niet verwarmen...
Enz
Ik had ook eerst dat idee hoor, maar chinees spul zit ook overal tussen en heen.
Dag van vandaag kun je niets meer.
Ik heb nog niets gekocht he, het is geleend, maar ben wel van plan ene te kopen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb nog niks gekocht nee.
Ik heb wel een mavic air te leen.
Dus ik kan zoiezo vliegen in schotland, maar ik wil zelf ook ene.
Alleen twijfels tussen mini 2, mini 3 en air 2

Ik wou oorspronkelijk niet meer geven dan 500....
Maar denk daar nu mss anders over.
En zoiezo wil ik een fmc ...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De mini 2 kan je nu met alle extra's kopen voor rond de 500. De 3 zal allicht wel duurder worden...

Maar bij een mini moet je in principe geen vliegbewijs hebben allicht. Omdat hij onder de gewichtgrens zit van 250gr. Enkel een registratie omdat hij een camera heeft...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De mini 2 kan je nu met alle extra's kopen voor rond de 500. De 3 zal allicht wel duurder worden...

Maar bij een mini moet je in principe geen vliegbewijs hebben allicht. Omdat hij onder de gewichtgrens zit van 250gr. Enkel een registratie omdat hij een camera heeft...
I know
De 3 zal rond de 800 zijn en voor de fmc rond de 1000 met gsm controller.
Nu, ik heb zoiezo mijn vliegbewijs, dus ik mag boven de 250 gr. Dat maakt me niet.
Ik heb het puur op specs, en de kostprijs...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hopen op een goeie BF deal zal niet pakken zeker… Zeker als je hem wil gebruiken in de zomer. Op Tweakers zitten ze wel te klagen dat je bijna nergens er mee mag vliegen.

Das wel zonde van de investering indien dat zo is…
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Ergens wel te begrijpen in een druk bewoonde omgeving héé (inbreuk van de privacy ook al is dat niet echt de bedoeling )..dat je dat gebruikt op uw kampeer trips of trekrochten zoals in dat promotie filmpje …kan ik nog mee leven maar als er zo een ding boven mijn huis of over mijne tuin ligt te cirkelen zal het niet lang duren of ik koop mij een jachtgeweer met grove hagel en schiet dat gewoon uit de lucht .

In afgebakende zones vliegen zoals bij modelbouw vliegers …Total geen probleem mee .
Om uw eigen huis eens vanop een hoogte te filmen ….oké maar dat moet gene hele dag zijn dan . ;)

Bij ons zijn ze ook aan het testen of we geen controles kunnen doen via zo een drone inplaats van dat we omhoog klimmen maar staat nog in de kinderschoenen (omwille van reglementeringen en vergunningen etc )
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hopen op een goeie BF deal zal niet pakken zeker… Zeker als je hem wil gebruiken in de zomer. Op Tweakers zitten ze wel te klagen dat je bijna nergens er mee mag vliegen.

Das wel zonde van de investering indien dat zo is…

Goh kweetnie. Ik ga toch ook nog ff wachten, energie crisis.
Ik wil hem gans het jaar gebruiken ;)
Niet kunnen vliegen valt wel mee hoor. In Gent is het trouwens erg goed om te vliegen ;)
+ je moet gewoon ook je gezond verstand gebruiken... niet bij havens.... of militaire dingen.
In je tuin mag heus, maar respecteer de 120m hoogte. en de privacy vd mensen

Op reis kan ook...

Ik vind het zeer zeker de moeite.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Goh kweetnie. Ik ga toch ook nog ff wachten, energie crisis.
Ik wil hem gans het jaar gebruiken ;)
Niet kunnen vliegen valt wel mee hoor. In Gent is het trouwens erg goed om te vliegen ;)
+ je moet gewoon ook je gezond verstand gebruiken... niet bij havens.... of militaire dingen.
In je tuin mag heus, maar respecteer de 120m hoogte. en de privacy vd mensen

Op reis kan ook...
Kan je aardig van verschieten hoor.
Op veel plekken dat ik geweest ben staat er duidelijk DRONES met verbods-teken of je moet 1 of ander vodje papier requesten.
Natuurlijk als je volledig in de natuur zit denk ik wel dat je daar niet al te wakker van moet liggen. De "pakkans" is volgens mij héél klein, maar...

Vb Namibie.

Toch een heel pak beperkingen, je moet dit & dat aanvragen etc. En in veel plekken/parken gewoon verboden. Period.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik heb de mini1 en héél tevreden van, gemakkelijk in je backpack of naar het strand, geeft je kiekjes dat ietsje meer...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank