• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

eerste bevindingen nieuwe AVR(denon x7200)

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
mysteryliner zei:
normaal is alles nu opnieuw ingesteld nadat de extra eindversterker ertussen hangt.

Klopt het alleen dat je front en center in ADSY altijd op LARGE staat? Deze kan ik niet aanpassen, ze staan dus op "Full Range" En nadien moet ik naar Manueel gaan en hier de speakers op SMALL zetten?
Yep, naar de manual settings gaan en ze daar op small zetten is de goede en enige methode
263a.png
Crossover ga je dan ook nog moeten zeggen, want die zal 40hz zijn als je ze van large naar small zet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Thanks, ik kon het niet meer herinneren of het ook zo was voor de eindversterker (misschien dat dit nu niet kon aangepast worden doordat deze langs pre-out gingen)

De afstandsmeting van de SUB is niet correct vergeleken met de rest. (30Cm verder weg dan de fronts volgens de meting) Pas ik dit best aan , of laten zoals het systeem denkt dat het is?

Na de metingen staat de Crossover op: Front: 40Hz Center: 40Hz Surround: 100Hz Surr. Back: 80Hz (raar, zijn dezelfde speakers als surrounds) Top Front: 60Hz Top Rear: 60Hz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Crossovers moet je aanpassen. Die staan zo laag omdat ze als large gemeten zijn. Afhankelijk van je speakers zal 60hz of 80hz beter klinken.

Ook de subwoofer distance mag eigenlijk nooit gelijk zijn aan de werkelijke afstand. Doordat de sub nog een extra amp heeft, zit er vertraging op. Het signaal moet daar dus vroeger aankomen om samen met de speakers te spelen.

De afstand moet je tunen volgens met de crossover, maar daarvoor heb je een meet microfoon nodig. Jammer genoeg doet Audyssey XT32 dit niet automatisch
2639.png
Enkel Audyssey Pro kan dit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Wait..... what?

Dus je doet een calibratie. vervolgens pas je de crossover aan. Daarna moet je alles opnieuw calibreren met niet meegeleverde hardware?

Wat is dan het nut van audyssey?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
mysteryliner zei:
Wait..... what?

Dus je doet een calibratie. vervolgens pas je de crossover aan. Daarna moet je alles opnieuw calibreren met niet meegeleverde hardware?

Wat is dan het nut van audyssey?
Ik zal het iets anders zeggen. ADSY doet z'n chirp-chirp en hieruit komt de "in room" afvalpunt van de speakers. Deze waarde geven ze aan de AVR die dan vb voorstelt "Large" te gebruiken dan wel X-over van vb 50Hz/60Hz...whatever.

ADSY gaat filters berekenen voor elk kanaal die niet lager gaan als het gemeten. Als jij daarna vb X-over op 80Hz (hoger) gaat zetten is dat geen probleem op dat vlak. Echter, er bestaat nog zoiets als cross-over optimalisatie en dat doet ADSY niet opnieuw als jij de X-over anders zet dan de 1e voorgestelde waarde
1f609.png
Eerlijk gezegd weet ik zelfs niet OF er een specifieke optimalisatie gedaan is bij XT32 rond cross-over.

Met de Pro versie doet ie dat wel, je krijg een lijstje met X-overs waarvoor telkens een her-calculatie gedaan gaat worden als je iets anders kiest. Dat lijstje staat ook gerangschikt van goed -> minder goed In AVR's blijkt dat niet te zitten vanwege beperkingen op resources. Filter-slopes in subwoofers zijn dikwijls verschillend als tov AVRs (hoeveel dB/octaaf) dus dat kan terug problemen geven. Link naar onderstaand paper is zelf van Audyssey Labs

http://www.eurasip.org/Proceedings/Eusipco/Eusipco2005/defevent/papers/cr1557.pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
mysteryliner zei:
De afstandsmeting van de SUB is niet correct vergeleken met de rest. (30Cm verder weg dan de fronts volgens de meting)

Pas ik dit best aan , of laten zoals het systeem denkt dat het is?
Moet je hier maar eens doorlezen, yip en janneketaal- staat er al een tijdje, maar blijft een goede leidraad (oa net boven do's en don't staat wat uitleg ivm sub en de bekomen afstandsmeting bv)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
ToothLess zei:
Moet je hier maar eens doorlezen, yip en janneketaal- staat er al een tijdje, maar blijft een goede leidraad (oa net boven do's en don't staat wat uitleg ivm sub en de bekomen afstandsmeting bv)
veel info op die linkjes te vinden ,voor sommigen misschien iets teveel van het goede maar is wel heel verstaanbaar uitgelegd.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
jvanhambelgium zei:
Ik zal het iets anders zeggen.ADSY doet z'n chirp-chirp en hieruit komt de "in room" afvalpunt van de speakers. Deze waarde geven ze aan de AVR die dan vb voorstelt "Large" te gebruiken dan wel X-over van vb 50Hz/60Hz...whatever.

ADSY gaat filters berekenen voor elk kanaal die niet lager gaan als het gemeten. Als jij daarna vb X-over op 80Hz (hoger) gaat zetten is dat geen probleem op dat vlak. Echter, er bestaat nog zoiets als cross-over optimalisatie en dat doet ADSY niet opnieuw als jij de X-over anders zet dan de 1e voorgestelde waarde
1f609.png
Eerlijk gezegd weet ik zelfs niet OF er een specifieke optimalisatie gedaan is bij XT32 rond cross-over.

Met de Pro versie doet ie dat wel, je krijg een lijstje met X-overs waarvoor telkens een her-calculatie gedaan gaat worden als je iets anders kiest. Dat lijstje staat ook gerangschikt van goed -> minder goed In AVR's blijkt dat niet te zitten vanwege beperkingen op resources. Filter-slopes in subwoofers zijn dikwijls verschillend als tov AVRs (hoeveel dB/octaaf) dus dat kan terug problemen geven. Link naar onderstaand paper is zelf van Audyssey Labs

http://www.eurasip.org/Proceedings/Eusipco/Eusipco2005/defevent/papers/cr1557.pdf
Bedankt om wat nader te verklaren wat ik bedoelde
1f606.png
De uitgebreide uitleg was wat te lang om neer te pennen vanaf m'n telefoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator: