• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Eerste kwalitatieve 5.1 in kleine ruimte

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.752
422
98
Earth
Top! Echt top! **Jaloers** Ga je enorm van genieten ! Met welke rears? De boekenplank?

Nu nog de svs sub en versterker zeker? top hoor!

Once settled, willen wij een showcase he !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Die Aria's dippen tot 2.9Ohm. Natuurlijk niet zo direct een idee op welke frequentie, maar euh dit kan mogelijks wel een uitdaging zijn voor je versterking indien je niet met een subwoofer aan de slag gaat ? Alhoewel, als die 2.9Ohm bij pakweg 160Hz zit (zoals de laagste dip op mijn Klipsch RF7-II's) hoop ik dat je potente versterking hebt als je wat harder wil gaan spelen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Super!!!! Welke kleur heb je ze gepakt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
Skank zei:
Met welke rears? De boekenplank?

Nu nog de svs sub en versterker zeker?
Als rears heb ik de boekenplank 906 gekozen. Uiteraard ook een center CC900 erbij.

De versterker heb ik ook ineens besteld. Denon AVR-X4100W.

Met de sub wacht ik nog heel even. Wanneer hier alles opgesteld staat en ik heb wat kunnen genieten, dan kan ik de noden en de afmetingen van de SVS beter inschatten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
jvanhambelgium zei:
Die Aria's dippen tot 2.9Ohm. Natuurlijk niet zo direct een idee op welke frequentie, maar euh dit kan mogelijks wel een uitdaging zijn voor je versterking indien je niet met een subwoofer aan de slag gaat ? Alhoewel, als die 2.9Ohm bij pakweg 160Hz zit (zoals de laagste dip op mijn Klipsch RF7-II's) hoop ik dat je potente versterking hebt als je wat harder wil gaan spelen
1f609.png
Geen flauw idee... Dit gaat mijn petje te boven. Ik heb helemaal geen technische kennis. Zou je dit aub een beetje willen toelichten? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
djaxx zei:
Super!!!! Welke kleur heb je ze gepakt?
Zeg dat wel, SUPER !!! Er valt een pak van mijn schouders. Ik ben blij dat ik de knoop heb kunnen doorhakken.

Ik heb de zwarte gekozen. De voorkant is dan in leather(look?) en de rest in Black High Gloss.
1f61b.png
*stoef*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.752
422
98
Earth
Knap hoor! Zeer verstandige keuze!

Hopelijk zet je die trend verder, en ga je voor een svs !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Arathorn zei:
Geen flauw idee... Dit gaat mijn petje te boven. Ik heb helemaal geen technische kennis. Zou je dit aub een beetje willen toelichten? Alvast bedankt!
De laatste jaren zijn er steeds meer features te vinden op de AVRs maar de prijzen zijn ongeveer gelijk gebleven. De produktie is echter duurder geworden door deze 'snufjes' dus moeten de producenten besparen op andere componenten in je AVR met als gevolg dat de laatste jaren de versterking in je AVR erop achteruit gegaan is! Mooi voorbeeld Joske kon zijn speakers niet aansturen met de top AVR van Marantz en dit door een te lichte voeding! Als je Onkyo,Marantz of Denon even vergelijkt met bvb een Anthem MRX AVR ga je dit onmiddellijk merken, Anthem is steeds achter op features maar je speakers zullen 10x beter klinken! Dus zorg maar dat je je Arias aanstuurt met een deftige AVR en laat je niet vangen door wattages! Meeste wattages op een AVR zijn aan 6ohm en met 2 kanalen gebruikt! Speel je in 5.1 gaan die wattages al snel naar beneden! Dus opgepast met de keuze van je receiver!

PS: Congratz met je aankoop!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Waarmee wilde je die hele zooi aansturen ? Welke versterker / receiver had je op het oog ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Proficiat met de aankoop en dat je er nog vele jaren plezier mag aan beleven
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Proficiat!
263a.png


Je 1ste serieuze set is een feit, daarna kan het upgrade-virus in alle hevigheid uitbarsten!
1f44d.png


Je denkt altijd wel iets beter in je set te kunnen integreren, dat is ons lot... search
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
davylermi zei:
Proficiat!
263a.png


Je 1ste serieuze set is een feit, daarna kan het upgrade-virus in alle hevigheid uitbarsten!
1f44d.png


Je denkt altijd wel iets beter in je set te kunnen integreren, dat is ons lot... search
Bestaan er geen vaccins?
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Arathorn zei:
Denon AVR-X4100W
Probeer dan beter een AVR-4520 nog op de kop te tikken, is vorig model maar denk wel dat je ze goedkoop kan vinden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Arathorn zei:
Denon AVR-X4100W
De Focal Aria 900 heeft een rendement van 91.5dB, wat met een klein dipje tot 3 Ohm in de hogere frequenties niet echt een probleem kan vormen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
Xenomorph zei:
Probeer dan beter een AVR-4520 nog op de kop te tikken, is vorig model maar denk wel dat je ze goedkoop kan vinden!
Heb de receiver al besteld. Ik zal het ermee moeten doen
263a.png
Maar bedankt voor het advies. @jvanhambelgium en @Xenomorph Mocht ik binnenkort een tekortkoming waarnemen in de klank, dan weet ik al meteen waar ik het kan gaan zoeken. Ik zal hierover zeker nog wel iets laten weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
In mijn geval vb 160Hz ... wat een behoorlijk kritische sectie is bij de zwaardere werk
1f609.png
Geen idee of dat altijd "in de lagere regionen" zit , maar bij drukke rock/electronica nummers kan DAT net pijnlijk zijn voor de AVR's ...

Een AVR/receiver die wel eens in protect slaagt is ook niet alles natuurlijk. Ik zou de Arias dan ook aan een 4Ohm "stable" receiverke hangen....
 
Laatst bewerkt door een moderator: