• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

eindversterker in combi x7200w voor atmos 7.1.4

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Triggers met elkaar verbinden is voldoende lijkt me. Geen idee waarom je een afstandsbediening voor een eindbak zou nodig hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mysteryliner zei:
wait....
1f62e.png
als ze beide hetzelfde doen, waarom dan beide van een kabel voorzien?
Zoals ik reeds eerder schreef, een mono jackkabel moet voldoende zijn om je eindbak via de 12Volt lijn aan/uit te triggeren
1f609.png


3.5mm-Mono-To-Mono-Plugs.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
thanks all!! Morgen eens beginnen prutsen, en zien welke speakers ik uiteindelijk op de receiver laat, en welke via de eindversterker zullen gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Marantz gebruikt normaal orange monokabels om eindbakken via de trigger te verbinden met elkaar en dacht dat ze dat de remote noemden....is geen kabeltje voor een afstandsbediening. ( alléé , technisch gezien wel maar soit,)

Die remote is gewoon een triggerversie van Marantz maar weet niet of Denon dat ook zo doet ( familie) En normaal heb je op de mar'antz dan nog de normale triggers en dan heb je zo een kabeltje nodig ( je kan ook een stereokabeltje nemen,meestal zal dat ook werken .
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Kortom: RTFM
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
ToothLess zei:
Ja. omdat die zo behulpzaam zijn!

<kbd>"Used when connecting a unit that has a DC control terminal to this device and linking the the power"</kbd> <kbd>......</kbd> <kbd>"For details, see the instruction manual of the connected device."</kbd> ....ah, dat type kabel heb ik nodig, van dikte X en connector Y. Super!

<kbd>Flasher.</kbd> <kbd>used when connecting a control box or other to this unit, and using such a device to control this unit</kbd> ....juist, vaag 1 vraag beantwoorden, en meer vragen creëren!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
DC control input connector(DC CONTROL IN)Used when connecting a unit that has a DCcontrol input terminal to this device, and linkingthe power ON/STANDBY of the connecteddevice with the power ON/STANDBY of thisunit.For details, see the instruction manual of theconnected device.NOTEWhen a 5 V – 15 V voltage is input to the DCcontrol input terminal, the power of this unitswitches ON.However, inputting voltage outside of this rangewill cause damage to this unit.

DUS DC control Out of trigger out op de Denon verbinden met trigger in op de Marantz.

En als uw denon ook zo'n tulp stekker heeft met dezelfde benaming, kun je dat eens proberen.

En om te weten als je 2.5 of 3.5mm moet zijn voor de DC trigger, kijk is er een plugje van een koptelefoon in past.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
hahaha.

Volgende probleem.
1f612.png
nu ik een 5channel amp heb i.p.v. 2 channel en hier voorstel hier kwam om front en center op de eindversterker te steken zijn de luidspreker kabels van die niet lang genoeg om tot bij de eindversterker te geraken.

Dus....

Idee laten varen en 4 andere speakers naar de eindversterker doen (en 1 kanaal niet benutten)

Of de kabels verlengen. ... Heeft dit negatieverhaal invloed? ... Wat is de optimale methode indien de kabel verlengen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
mysteryliner zei:
hahaha.

Volgende probleem.
1f612.png
nu ik een 5channel amp heb i.p.v. 2 channel en hier voorstel hier kwam om front en center op de eindversterker te steken zijn de luidspreker kabels van die niet lang genoeg om tot bij de eindversterker te geraken.

Dus....

Idee laten varen en 4 andere speakers naar de eindversterker doen (en 1 kanaal niet benutten)

Of de kabels verlengen. ... Heeft dit negatieverhaal invloed? ... Wat is de optimale methode indien de kabel verlengen?
Euh, gewoon verlengen toch ? Waarom zou je in godsnaam de 5-kanaaltjes niet allemaal benutten. Gewoon een stuk eraan zetten hé, min of meer dezelfde kabel natuurlijk, dus geen 0,75mm² GAMMA kabeltje indien je reeds 4mm² ofzo heb liggen naar je speakers. Geen enkele negatieve invloed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Jammer. De kabels van mijn rears/ surrounds zijn allemaal 1,5m te lang.

De voorkant is 30cm te lang. Maar tot aan de eindversterker net niet.

Met lusterklemmen? Of rond elkaar draaien en met krimpfolie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Eindversterker en avr wisselen van plaats? Eindversterker dichter bij avr zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Ik had hier ook al aan liggen denken, maar: van plaats wisselen: dan zit de AVR achter de valse want(en front panel) Eindversterker dichter bij de AVR plaatsen: dan heb ik geen ruimte meer om 1) voet te plaatsen indien ik achter de wand kruip Ook zitten de twee toestellen dan dicht tegen elkaar aan (koel openingen?)

------------------ Edit: Ik had het doek op verschillende plaatsen los gemaakt alsook muurklemmen en dan de linker speakerkabel iets kunnen omtrekken, nu zijn Links en Rechts net lang genoeg. Voor de center: kabel eindjes ontrafelt en met een nieuw stuk kabel samengedraaid. vervolgens samen in een banana plug en goed aangedraaid. dit alles in een plastic zakje om eventueel contact met de andere plug of receiver te vermijden.


Left, center, right, top front left, top front right zullen nu via pre-out naar de eindversterker gaan. (Wel raar dat je in de "dolby atmos" sectie van de receiver kan kiezen om 2 of 4 willekeurige speakers pre-out te zetten. Maar om de center speaker pre-out te zetten moet je een "custom setup" kiezen.) Nu dolby en denon eens een mail sturen welke settings ik best kies. Omdat mijn "top rear" speakers eerder boven de zitlocatie zitten (wegens beperkingen door schuine wand/ dak) Bij de instellingen kan ik kiezen voor: "front height" + "top middle" "top front" + "top rear"
 
Laatst bewerkt door een moderator: