nu gadgets voor de tesla beginnen kopen

heb destijds een screenprotector gekocht alsook organizers voor de middenconsole.
Ik heb hier zo'n Spigen matte glass screen protector gekocht. Ik hoop er goed aan gedaan te hebben door de matte te nemen ipv de normale. Maar ik moet er hem nog opleggen. Bij het afhalen was de bescherming al van het scherm en er stonden al vingers op. Dit weekend eens proberen kuisen.
Als heb ik totaal geen last met reflecties van de zon en een standaard ipv matte protector houdt de kleur wel iets mooier en het beeld scherper. Ik twijfel nog om te ruilen.
Zo'n bakje voor de midden console in 2 op te delen wil ik ook nog. Nu ligt m'n zonnebril wel heel diep.
Dit klopt wel niet héé , in principe tank je nu elke dag ….wanneer je hem in de pries steekt .
Ik tank 1 keer op de week (alléé dees week zal het 2 keer zijn ) en dan kan ik 1000 km ver rijden en ik moet ook niet tanken onderweg .
Niet dat ik tegen elektrisch rijden ben héé maar persoonlijk vind ik ze nu te duur in aankoop en dan dat laden als je zelf geen paal kunt zetten …daarom dat hybride nu mijn voorkeur geniet maar ook nog altijd vezels te duur .
Goh, zoals Krikri zegt kun je het thuis op uw oprit he. Nooit meer rond rijden voor een tankstation.
Thuis komen en de stekker er in. En de volgende ochtend ben je terug vol.
Ik was ook eerst niet zo voor elektrisch en meer voor hybride, maar dan eens wat research gedaan en een test rit met beide auto's en elektrisch sprak me dan toch mee aan dan hybride.
Hybride is meestal 3.5h laden voor de batterij vol te krijgen en je hebt dan maar 50km elektrische range. Is uw batterij plat, dan zit je met een gigantisch verbruik van 9-11l/km. Eigenlijk alleen maar ideaal als je dagelijks thuis en op het werk kunt opladen. Of je enkel rond de kerktoren wilt rijden.
Of als je echt heel ver wilt kunnen rijden, maar dan moet je wel het hoog verbruik voor lief nemen.
Bij elektrisch kun je op 1.5h 100km bijladen op uw oprit (11kW) en met een auto die 22kW ondersteunt, is dat zelfs maar 45min. Maar 22kW is meestal enkel op de duurdere modellen. Op zich kan ik uit de voeten met 1x per week op te laden op mijn oprit.
Wil je ver rijden met een EV, dan moet je om de 300km wel even stoppen aan een fast charger om te laden. Dan sta je maximaal 20min stil. In mijn geval ga ik dat waarschijnlijk maar 2-5x per jaar nodig hebben als we eens een verre uitstap doen of op vakantie gaan.
Binnenkort gaan we een weekje naar een vakantiehuisje in Limburg en das 200km bollen voor mij. Dat kan ik perfect in 1 trok doen en op de parking van het domein zijn laadpalen, dus ik ga hem daar ook zonder problemen kunnen volladen om dag uitstapjes te doen en aan het eind van de week terug te keren. Dus het valt op zich allemaal wel mee.
Alleen als je geen oprit of garage hebt, dan ljkt een EV mij wel een gedoe. Als je uitsluitend bij publieke palen moet gaan laden, lijkt me dan wel een last.
Pff ik sta ook zowat negatief tegen dat elektrisch rijden.
Nuja mijn volgende zal verplicht een elektrische worden en ik zal me toch moeten aanpassen maar op zich niks zo makkelijk als een diesel imo
Ik ben naar Italië gereden ermee aan 1 stuk 1400km, 1 keer moeten tanken (ik kan 1200km rijden met 1 tank) ik rij altijd snachts, zalig rijden en ook geen "gezever" van de kinderen dat ze moeten pissen of honger hebben, die slapen bijna de volledige rit telkens

Nuja aan het zwembad gepraat met een Nederlander met een Tesla long range, wat hij vertelde sprak me wel wat aan, hij moest maar 20minuten stilstaan om volledig opgeladen te zijn en hij plande dat gewoon goed in, al moet ik dan 3 x 20 min stilstaan snachts, dno of dat zo plezant is dusja dat zal een serieus verandering van mindset moeten zijn en prolly overdag rijden zoals hij deed en hij selecteerde dan mooie plaatsen om op te laden. Nuja ik ben blijkbaar alleen maar negatief voor die ene vakantie per jaar :-D beetje onnozel i know maar toch
Zoals je zegt is het maar 1x per jaar he. Koffie'tje drinken, benen strekken, keer plassen en de 20min zijn bijna om. Uw kinderen kunnen gewoon blijven slapen in de wagen tijdens het laden, die moeten niet persee uitstappen. Je zult alleen een uurtje later aankomen op de bestemming. Allé, als het zelfs een uur zal zijn want met uw brandstofwagen stop je wellicht ook eens voor te eten en te plassen.
Maar ik was ook eerst van dezelfde gedacht hoor. Tot ik eens ben gaan testrijden en verrast was. Daarna wat opzoek gedaan over EV rijden en het blijkt dan eigenlijk wel allemaal goed mee te vallen.
krikri
: in een model 3 LR kan het misschien wel met 602km wltp. De eerste rit kun je wellicht 500km rijden in praktijk als je thuis met 100% vertrekt. Daarna telkens gaan fast chargen om de 300-350km tot 80%. Met 3 stops geraak je dan toch wel 1400-1500km ver.