• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrisch rijden

Vraag mij af of dit zou werken . ;)

Heb nu een paar keer de e_flux kaart gebruikt gehad om te laden en op het eerste zicht is deze inderdaad goedkoper maar. Dat is maar tot de afrekening komt . ;)
Ze rekenen aan de paal hier nu €0,32. Per kWh maar op de rekening staat dan dat ze voor iedere laadsessie een fee rekenen van €0,26 en dat ze dan nog afronden naar de volgende kWh .
Dat maakt dus dat 1 kWh mij €0,36 kost in totaal waardoor ze dus duurder uitkomen dan Chargemap die nu 0,35 rekenen per kWh (wel AC laden en geen abbonement )
Verschil is klein maar iedere cent telt ;) .

Auto wou gisteren niet sneller laden dan 5,7 kWh aan een 11kW paal (mijn vaste stek ) …hopelijk is het een probleem op de paal en niet op de auto want anders zou het wel eens kunnen leiden naar het gevreesde iccu probleem .
Je kan dan wel nog DC laden maar niet meer AC

Straks nog eens gaan proberen op een andere paal ergens in de buurt .

Blijkbaar foutje aan de paal want hem staat nu weer normaal te laden op een andere paal hier achter den hoek . ;)

Het kan de load balancer van de paal zijn die even ingrijpt en de snelheid limiteert.
Dacht ook eerst omdat de batterij misschien te warm stond omdat ik er mee gereden had en dan direct aan de paal gehangen maar als dat na 2 uur nog altijd zo is ….dan zou de batterij toch al geforceerd moeten afgekoeld zijn (bij Makita duurt dat zelfs geen 2 minuten . ;) )

Nog 7 minuten te gaan en hij zou al 419 km moeten halen volgens den app . ;)

Staat er inderdaad nog op maar alles kan herzien worden héé . ,
T’is inderdaad vervelend dat er niets geweten is en denk dat er daarom ook nog veel twijfelaars zijn die wel willen overstappen naar elektrisch maar het nu gewoonweg nog niet doen uit angst …je hoort het ook dikwijls als reactie als je zegt ik betaal geen rijtaks wegens EV rijden …dan is het standaard antwoord gewoonlijk : ja nu nog maar wat volgend jaar .

Heb niet tegen 200 km/u gereden maar soms zo af en toe eens stevig door getrokken …begin dat koppel en die reactie plezant te vinden maar tja , snel op illegale snelheden . ;)
trouwens kan de mijne maar max 170 km/u . ;)

Ach 400-600-800 Nm koppel, wat is het nut allemaal ;-)
Elke (instap) EV trekt gewoon meer als snel genoeg op...het enige dat je doet is banden verslijten en boetes bijeensparen want er is zoveel traject-controle tegenwoordig etc.

Benieuwd of m'n nieuwe bolide geleverd zal worden volgens datum, dan kan ik nog proberen hem nog wat in de garage te laten staan en nog es oldskool met de benzine op vakantie te gaan ;-)

Pertang als je rond hoort is op vakantie gaan in Europa geen probleem alleen moet je zien dat ze u niet in het zak zetten als je gaat laden . (Das nog altijd een nadeel bij EV rijden, ze vragen wat ze willen . ;) )

Traject controles tot daar aan toe maar die zone 30 en dat ze u dan beboeten omdat je net 38 hebt gereden . …das minder
En welke is het nu geworden ? Want heb dat blijkbaar ergens gemist .

Traject controles tot daar aan toe maar die zone 30 en dat ze u dan beboeten omdat je net 38 hebt gereden . …das minder
En welke is het nu geworden ? Want heb dat blijkbaar ergens gemist .
Binnen enkele weken zouden ze ergens een BYD Sealion 7 moeten hebben klaarstaan.
Instapversie qua motorisatie (= "gewoon" achterwielaandrijving, 313pk , netto 82.5kWh accu)

Ben verleden zondag eens gaan snelladen (Ahjaa , den auto was daar nog maagdelijk op ) aan die laders die staan op de parking van het Schoonselhof (begraafplaats) .
Daar staan 8 laders waarvan 6 van 150kW en dan 2 van 100kW (met odb stekker of zoiets ) .

Stond daar alleen te laden en op max kreeg ik toch 95 KW (100 KW is max bij mij ) en zat den auto van 30 % tot 80 % op een dikke 20 minuutjes .(ben dan maar eens met een vodje over den auto geweest en hij blonk weer toen ik door reed . ;) )
Heb hem wel laten laden naar 90 % (en ja dan komt er 10 min bij ) .
Is wel een pak duurder dan AC laden want met Chargemap heb ik 0,73/kWh als je daar maar max 1 uur staat want langer dan 1 uur tot max 4 uur en dan betaal je nog eens 0,275 /minuut bezettingsfee . ;)

Kga daar nog wel eens langsgaan om de Freshmile kaart te gebruiken (zou naar het schijnt één van de goedkopere moeten zijn voor snelladen ) en eventueel de E-flux ook eens .
Ben aan het rondkijken nu naar snelladers voor als de werkauto eraan komt en het is fijn om te weten dat er dan ook snelladers in de buurt staan en dan kan ik eventueel als het moet snel effe gaan bijladen . ;)

Moest ik nu regelmatig gaan snelladen zou ik wel overwegen om een abbo op te starten want nu doe ik nog steeds zonder . ;)

Ben nog eens gaan snelladen maar heb de kaart van E-flux eens gebruikt nu .
Op zich is het goedkoper dan Chargemap maar wacht nu de afrekening af van wat ze er nog bij rekenen op het eind van de maand . ;)
Heb nu 0,64/kWh betaald maar dan zonder de toeslagen .

Volgende kaart die ik eens ga proberen is de Freshmile kaart .

Rij nu wel meer met den auto dan voorzien omdat ik mijn zuster iedere keer naar de camping voer ennafhaal (per week-end nu 212 km al zeker . ;) )
Zal nog op mijn km moeten letten voor de verzekering .

Ondertussen staat m'n nieuwe wagen klaar in Zaventem, maar ik ga einde van de week toch nog een laatste keertje met m'n trouwe benzine op vakantie en zal 'm ophalen 18 September.
Benieuwd zijn we in ieder geval.

Back
Bovenaan