• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrisch rijden

Aan het Albert Heijn en aan het dorpspleintje bij ons zit je rond de 0,37-0,42euro/kWh.
Fastned is 0,70euro/kWh, dus je zit bijna aan snellader tarieven met wat je nu betaald...

Ja kan misschien in de e-flux app zien wat de prijs is aan die laadpaal. Meestal het er bij, maar helaas niet altijd.

Thuis laden is voor mij 0,28euro/kWh momenteel, dus dan is publiek laden altijd wel vrij duur vind ik. Natuurlijk kost de infrastructuur ook geld die ik nu niet meereken, maar 0,60euro/kWh is toch al prijzig. Onder de 0,50 moet haalbaar zijn.

Ik zit hier wel in de hoofdstad van Vlaanderen hééé (Antwerpen dus ) en het zijn palen van Total in samenwerking met stad Antwerpen .

Vond het eerlijk gezegd nog meevallen van prijs ….maar inderdaad thuis laden is spotgoedkoop te noemen (tot de regering er taken zal op innen ) en als ik het kon deed ik het ook maar ik denk niet dat er iemand in de buurt is waar ik effe snel de auto mag gaan inpluggen bij hem thuis . ;)

Ga de e-flux kaart ook nog eens proberen en dan heb ik ook nog een kaart van Chargemap , Dats 24 is alleen goedkoop bij een lader van hen (zoals bij de meeste aanbieders ) .
Ga dit week-end terug naar de camping bollen en dan laad ik hem terug op als ik thuis kom . (Heb nu geladen van 62% naar 84% op een kleine 2 uur ) .
Zal waarschijnlijk de manier van laden worden dat ik rond de 60% ga laden denk ik …2 a 3 uurtjes aan de paal laten hangen en dan gaan halen en parkeren voor de deur .

Aanvraag voor een extra paal is geweigerd omdat diene andere te dicht staat (binnen een straal van 250 m )

Valt wel nog mee binnen de 250m. Hopelijk geen drukke straat zodat je vlot kunt parkeren na het laden.
En toevallig geen laadpalen aan de kamping die goedkoper zijn? Want dan zou je daar kunnen laden als je er regelmatig gaat ;-)

Geen idee hoe ze dat gaan doen in de toekomst. Ze willen net de taksen en heffingen op elektriciteit omlaag doen om een warmtepomp interessant te maken.

Kamping staan geen palen , heb nog niet gekeken in de buurt maar normaal ga ik daar nooit moeten laden denk ik .
Ik ga wel regelmatig maar niet alle weken . Ik ga nu omdat de doorstroomboiler vervangen moet worden en ik heb die in mijne auto liggen nu . (Moeder zit al een week zonder warm water . ;) )

Normaal neem ik de hondjes dan mee (maar nu is het weer te slecht . ;) ) , en dan zou ik stoppen om te laden en dan met de hondjes effe op de hondenwei en naar huis wandelen .
Nu is het nog doenbaar maar met dat blikfabriek gedoe staat er soms wel regelmatig iemand te laden (een skater of bezoeker van ….) maar s’avonds staat hem wel gewoonlijk vrij enkel hebben ze maar 1 laadplaats voorzien in plaats van 2 ook al staan er 2 stekkers op de paal …dat maakt het wat ingewikkelder .
In de buurt staan er nog een paar maar die volg ik niet echt op .

Soit , zoals gezegd effe aanpassen en eens we onze draai gevonden hebben zal het wel loslopen . ;)
Iemand al eens gaan tanken aan een Q8 tankstation ? Hier op de boomsesteenweg hebben ze 2 laadpalen staan van Q8 en dat is in de buurt van de gamma waar ik mijn pellets ga halen ….k’zal eens moeten gaan zien .

E-flux kaart wilt blijkbaar niet werken op die palen van Total .
kreeg eerst witte lichtjes en dan rode .
heb terug de kaart van Kia gebruikt en nu staat hem te laden na een ritje van 157 km vandaag .

Prijs in de app van Kia is 0,53 altijd en 0,59 starttarief 1 keer . ;)

Alléé ben hem terug gaan halen en heeft geladen tot 87%
In totaal heb ik nu 50,672kWh geladen en moet daar €28,04 voor betalen .
Als ik omreken naar den diesel met gemiddeld verbruik van 6 l dan zou mij dat €30,13 gekost hebben(ervan uitgaand dat diesel gem €1,8 kost aan de pomp als dit 1,6 is dan maak ik al verlies . ;)

Misschien toch beter overstappen naar dat abonnement , kost dan wel 4,99 extra /maand meer maar en extra korting van 10% (volgens de verkoper ) maar op de website staat 15% korting ….is wel uitzonderlijk geweest dat ik nu 2 keer kort na elkaar naar de camping ben gereden dus verbruik is nu niet echt normaal te noemen . ;)

Laatst bewerkt:
Alléé , heb nu nog de freshmile en de Q8 laadkaart aangevraagd .
Q8 is gratis en de freshmile kaart moet je kopen voor 4,99 maar als je dan naar zo een Q8 snellader gaat zou dat maar max voor de mijne €0,49 zijn (0,3 vaste tarief + 0,3 /min dat je daar staat ) …
Ga dat waarschijnlijk achtereen eens uitproberen met die aan die snellader te hangen en het voordeel is dat het dichtbij is en 24/24 bereikbaar . ;)

(Ahja gaan tanken met de bedrijfsmiddel en diesel staat dus op 1,74/l op de pomp …maakt dus voor 279 km met den oude diesel € 29,12 ; ) )

Thuislanden is de way to go, Dan betaal je een fractie van wat je betaald aan de snellader. Heb je al eens nagevraagd bij de gemeente of je niet een lader kan plaatsen bij je thuis?

Heb reeds gepost hier dat mijn aanvraag geweigerd werd omdat die in het begin van de straat te dichtbij staat (ze hanteren een radius van 250 m ) . ;)

Iets over het voetpad leggen mag hier niet en ook niet via zo een hefboom….ook moet ik dan nog altijd voor de deur kunnen staan , wat ook niet altijd mogelijk is of zal zijn . ;)

Nu is het wel koud en stijgt het verbruik en misschien dat het in de zomer zich meer uitvlakt .
Ook heb ik de laders niet zomaar te kiezen héé …als het een traagloper is (AC) dan is het wel een voordeel dat hem dicht in de buurt is en voor snelladers kan ik nu eventueel de Q8 overwegen (is maar een paar km) en als dat gunstiger geprijsd is met die freshmile kaart is het altijd mee genomen . ;)

Blijkbaar als je de app chargeprice gebruikt kan je zien welke kaarten op die paal werken en hoeveel het gaat kosten en dan is freshmile bij de Q8 de goedkoopste .(maar ga dat nog wel eens proefondervindelijke testen . ;) )

Wist ook ergens dat het niet “goedkoop” ging zijn maar hoop toch goedkoper dan bij den oude diesel maar echt veel gaat dat niet uitmaken voor mij aangezien ik niet van plan ben om veel km’s te doen met de EV3 (meer gedaan om mijn hondjes te kunnen vervoeren ) , heb nog altijd de beschikking over een bedrijfswagen ook . ;)

De C4 zit nu op een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km dan is die wel zuiniger op het gereden km kwa kostprijs (€27,…. )

Dus ergens klopt het wel dat voor de grote massa (dus diegene die niet thuis kunnen laden of panelen hebben liggen ) dat elektrisch rijden duurder gaat uitkomen dan de gewone diesel of naft ….begrijp dan ook de weerstand ertegen . ;)
En ik heb dan nog het voordeel dat ik weinig km ga doen normaal dus minder aan de lader hangen (in ieder geval nietmeer dan 7500 km/jaar want zo is hem verzekerd nu . ;) )
Natuurlijk als de diesel en naft gaan stijgen en ze laten de prijs dalen voor 1 kWh of gewoon vastleggen zoals nu bij de brandstof dan kunnen de kaarten keren natuurlijk .

(Achja , zolang ze gene rijtaks vragen natuurlijk want nu is dat mijn besparing ergens …geen bIV en geen rijtaks te betalen voor een auto die meer stilstaat voor de deur dan zal rijden . ;) )

Laatst bewerkt:
In Nederland gaat het laden aan een openbare laadpaal al duurder worden blijkbaar (verhoging van 7 cent ) en ze gaan BPM moeten betalen (dacht gelezen te hebben minimaal € 600+ per kwartaal is dat dan dacht ik …) kan wel eens de doodsteek worden voor elektrisch rijden in NL voor particulieren …

Positieve noot : Kia geeft nu zelf €5000 korting op een nieuwe elektrische auto . ;) (wel onder voorwaarden natuurlijk .)

In Nederland gaat het laden aan een openbare laadpaal al duurder worden blijkbaar (verhoging van 7 cent ) en ze gaan BPM moeten betalen (dacht gelezen te hebben minimaal € 600+ per kwartaal is dat dan dacht ik …) kan wel eens de doodsteek worden voor elektrisch rijden in NL voor particulieren …

Positieve noot : Kia geeft nu zelf €5000 korting op een nieuwe elektrische auto . ;) (wel onder voorwaarden natuurlijk .)
Verduidelijking, voor particulieren die niet kunnen laden bij hun thuis :-). Denk wel dat dit een doodsteek (of toch een serieuze rem) kan worden voor elektrische wagens. Voor veel mensen lijkt het moeilijk haalbaar om enkel op publieke laadpalen te laden, gaat dan nog niet over kosten, maar over praktisch ongemak, wachtijd en freq7entie van laden. Ofwel moeten ze zorgen ze voor een oplossing dat iedereen voor zijn deur kan laden, ofwel moet het laten veel sneller gebeuren en de range worden opgetrokken.

Back
Bovenaan