Heb reeds gepost hier dat mijn aanvraag geweigerd werd omdat die in het begin van de straat te dichtbij staat (ze hanteren een radius van 250 m ) .
Iets over het voetpad leggen mag hier niet en ook niet via zo een hefboom….ook moet ik dan nog altijd voor de deur kunnen staan , wat ook niet altijd mogelijk is of zal zijn .
Nu is het wel koud en stijgt het verbruik en misschien dat het in de zomer zich meer uitvlakt .
Ook heb ik de laders niet zomaar te kiezen héé …als het een traagloper is (AC) dan is het wel een voordeel dat hem dicht in de buurt is en voor snelladers kan ik nu eventueel de Q8 overwegen (is maar een paar km) en als dat gunstiger geprijsd is met die freshmile kaart is het altijd mee genomen .
Blijkbaar als je de app chargeprice gebruikt kan je zien welke kaarten op die paal werken en hoeveel het gaat kosten en dan is freshmile bij de Q8 de goedkoopste .(maar ga dat nog wel eens proefondervindelijke testen .
)
Wist ook ergens dat het niet “goedkoop” ging zijn maar hoop toch goedkoper dan bij den oude diesel maar echt veel gaat dat niet uitmaken voor mij aangezien ik niet van plan ben om veel km’s te doen met de EV3 (meer gedaan om mijn hondjes te kunnen vervoeren ) , heb nog altijd de beschikking over een bedrijfswagen ook .
De C4 zit nu op een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km dan is die wel zuiniger op het gereden km kwa kostprijs (€27,…. )
Dus ergens klopt het wel dat voor de grote massa (dus diegene die niet thuis kunnen laden of panelen hebben liggen ) dat elektrisch rijden duurder gaat uitkomen dan de gewone diesel of naft ….begrijp dan ook de weerstand ertegen .
En ik heb dan nog het voordeel dat ik weinig km ga doen normaal dus minder aan de lader hangen (in ieder geval nietmeer dan 7500 km/jaar want zo is hem verzekerd nu .
)
Natuurlijk als de diesel en naft gaan stijgen en ze laten de prijs dalen voor 1 kWh of gewoon vastleggen zoals nu bij de brandstof dan kunnen de kaarten keren natuurlijk .
(Achja , zolang ze gene rijtaks vragen natuurlijk want nu is dat mijn besparing ergens …geen bIV en geen rijtaks te betalen voor een auto die meer stilstaat voor de deur dan zal rijden .
)