• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrisch rijden

Waarschijnlijk moet diegene met de Audi navigeren naar de plek waar een laadpaal staat met de navigatie van de auto zodat deze automatisch begint met voorverwarmen van de batterij …dus ook niet met google maps . ;)

Ik heb hier de snellader waar ik normaal altijd ga laden als bestemmingspunt in de navigatiesoftware gezet en ik moet deze nu enkel aanduiden en dan gaat de navigatie daar automatisch naar navigeren en als het nodig is gaat de auto de batterij voor verwarmen .
Kan deze ook manueel starten maar nu met deze temp moet je wel heel lang op voorhand voorverwarmen en dan is het meestal verloren moeite . ;)

Waarschijnlijk moet diegene met de Audi navigeren naar de plek waar een laadpaal staat met de navigatie van de auto zodat deze automatisch begint met voorverwarmen van de batterij …dus ook niet met google maps . ;)

Ik heb hier de snellader waar ik normaal altijd ga laden als bestemmingspunt in de navigatiesoftware gezet en ik moet deze nu enkel aanduiden en dan gaat de navigatie daar automatisch naar navigeren en als het nodig is gaat de auto de batterij voor verwarmen .
Kan deze ook manueel starten maar nu met deze temp moet je wel heel lang op voorhand voorverwarmen en dan is het meestal verloren moeite . ;)
Ja, vermoedelijk. Ik wou het eens proberen toen ik naast hem zat, maar dat spel bleef gewoon zoeken en zoeken om een lader te vinden. Die nagivatie is zeeer traag. Ondertussen hadden we afslag gemist en had hij al genoeg van de native nagivatie en is hij terug naar Waze via Carplay geswitched.

Ik heb een vraagje voor de smappee gebruikers.
Ik heb vandaag een testlading gedaan en direct stopgezet :)
Ik had in de smappee app ingesteld niet boven de 5000 van verbruik te gaan (piek) .. echter zodra ik hem ingeplugd had, ging die direct naar 7000 zelfs nog los van mn gewoon verbruik.

Hoe kan dat? Doe ik iets fout? Ik wil niet boven een piek van 5000 gaan.
Alvast bedankt voor de info.

OH MY GOD
Hoe stom kan ik zijn...
Idd dat zal veel beter zijn :) es testen lol
shit zeg, had er nooit op gelet !
Ik had net vermoedelijk nog een andere manier gevonden, ik kan op de laadpaal zelf de maximale stroomsterke ook instellen, die stond nu op 32A als ik die op 6A zet, zou dat vermoedelijk ook helpen, al zat ik met dubbel gevoel dat de maximale stroomsetting gewoon moest werken.. maar dat zal nu het geval zijn :)

Nog een vraagje:

Ik heb 3 standen aan mn laadpaal

IVm dat overschot, snap ik het niet zo goed.
Als die op 50% staat, wat zal die dan doen?

Nog een vraagje:

Ik heb 3 standen aan mn laadpaal

IVm dat overschot, snap ik het niet zo goed.
Als die op 50% staat, wat zal die dan doen?
Dan zal die laden zodra er 700W injectie is. 1400W is namelijk het minimale vermogen (6A) om op 1 fase te laden.
Als je dat op 100% zet, zal de auto uitsluitend op de zon laden. Maar zodra er een wolk is, ga je misschien onder de 1.4kW en gaat ie stoppen. Om te vermijden dan hij constant start/stop doet, kun je percentage kiezen.

Back
Bovenaan