• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrisch rijden

In '27 (dus nog even de tijd) van plan om te veranderen, volgende wagens staan op shortlist:

- Byd Seal
- Byd Seal 06GT (nog niet uit in Europa)
- Leapmotor B05 (onlangs getoond in München)
- VW ID Polo GTI
2027 is nog best lang op "EV" vlak...er gaan nog wel wat water naar de zee vloeien...dus je lijstje zal er dan wel anders uitzien.
Ik ga overmorgen m'n BYD Sealion 7 ophalen sé en verlaat ik de brandstof-auto dimensie ;-) Althans voor zolang ik met firma-auto's rij.

2027 is nog best lang op "EV" vlak...er gaan nog wel wat water naar de zee vloeien...dus je lijstje zal er dan wel anders uitzien.
Ik ga overmorgen m'n BYD Sealion 7 ophalen sé en verlaat ik de brandstof-auto dimensie ;-) Althans voor zolang ik met firma-auto's rij.
Ben je zo tegen EV's? :D
Ik was int begin ook sceptisch, maar uiteindelijk valt het allemaal veel beter mee dan gedacht. Zolang je een oprit met laadpaal hebt, moet je niet echt wakker liggen van laden. Tenzij bij een verre reis, maar dat valt uiteindelijk ook wel mee.

Zelfs zonder oprit met laadpaal moet je niet wakker liggen van het laden …kost gewoon wat meer maar als de werkgever betaald ….wat maakt het dan uit . ;)
En privé zoveel mogelijk AC laden en dan blijft het nog relatief goedkoop te noemen . (Mits de juiste laadkaart te gebruiken . ;) )

Ben wel benieuwd hoe hij u gaat bevallen . ;)

Ben je zo tegen EV's? :D
Ik was int begin ook sceptisch, maar uiteindelijk valt het allemaal veel beter mee dan gedacht. Zolang je een oprit met laadpaal hebt, moet je niet echt wakker liggen van laden. Tenzij bij een verre reis, maar dat valt uiteindelijk ook wel mee.
Niet tegen EV's hoor maar vooral de prijs hé. Als particulier dan hé, niet als zelfstandige oid.
Moest ik ooit zelf een auto moeten bekostigen .... kan me niet voorstellen dat je "een koopje" kan doen in EV-land.
Nu ik heb vb nog niet de 2e handse markt van EV's bekeken wat de prijzen daar zijn.

Net bericht gehad van de leasing dat de EV3 begin december zou kunnen geleverd worden inplaats van half januari .

Ondertussen klein weekje aan het bollen met de BYD en erg tevreden. Hij is niet helemaal zonder z'n "foutjes" natuurlijk en dan denk ik vb aan het zicht achteraan is niet super (vb bij het afslaan in een straat dat ik over de schouders moet kijken voor fietsers)
Maar rijcomfort is top, zeer stil, ramen hoor je niet opengaan, alles voelt mega solide aan. adaptieve-cruise control is even wennen maar werkt goed.

Nu wachten op een OTA release 3.0 waarin toch wel wat verbeteringskes zitten. De wagen heeft namelijk iets teveel "veiligheidsfuncties" die je telkens opnieuw moet afzetten (kan je niet permanent afzetten) maar shortcuts op het scherm lossen al wel iets op.

Daarstraks op kantoor weer even op 100% gezet en ik kan er weer 480km tegen.

Adaptieve -cruise controle is een zegen in de file , je moet enkel je hand op het stuur houden en laat den auto de rest maar doen enkel bij het rijden niet vergeten in te halen . ;)
Enja die veiligheidsfunctie’s …bij mij staat het volume voor het audio alarm gewoon op 0 . Ze zijn er nog wel maar je hoort ze niet meer . ;) (Alléé de meesten toch )

Aan het rond punt in Wommelgem hebben ze een laadstation van Allego geopend .
Daar staan verschillende laders met zeker 12 400kW laders volgens Chargemap .

(Chargemap geeft nog geen prijzen dus weet niet wat het laden daar gaat kosten )

Aan het rond punt in Wommelgem hebben ze een laadstation van Allego geopend .
Daar staan verschillende laders met zeker 12 400kW laders volgens Chargemap .

(Chargemap geeft nog geen prijzen dus weet niet wat het laden daar gaat kosten )
Sweet, passeer daar wel regelmatig, zal es gaan proberen hoeveel kW ik kan trekken. (theoretisch tot 150kW voor mijn modelletje)

Back
Bovenaan