• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrisch rijden

E-flux is vooral ook handig als je de eigen paal semi openbaar zet. Hun abonnement kost is het laagste en je kan zelf tarief kiezen. Kan heel interessant zijn voor de mensen die geen laadpaal van het werk krijgen maar wel een laadpas 😉
 
Ik bedoel thuis laden, met je eigen paal. Maar met de laadpas van werk. WG krijgt dan de factuur… Dat gaat uiteraard enkel indien je wg je geen budget heeft voor een laadpaal.
 
Yes , het moment naderd steeds dichterbij .
Heb telefoon gekregen dat den auto bij den dealer staat .
Factuur ontvangen via mail en zojuist netjes betaald (heb wel moeten bellen om de dag limiet omhoog te zetten bij de bank . ;) )
Dus nu wachten op dat roze papiertje om naar de verzekering te gaan en dan laten inschrijven en verzekeren …en wachten op de nieuwe nr plaat . ;)
 
Verzekering net bevestigd (jaarlijks 7500 km dus kan dan wel effe voort . ;) ) dus nu wachten op de plaat . (Alléé ze gaat ineens naar de garage gestuurd worden . )
Ook laadkaart van dats24 aangevraagd …desnoods ga ik eens winkelen in de Colruyt . ;)
 
Laatst bewerkt:
Yes , is ingeschreven vandaag dus nu wachten tot de platen bij de garage zijn .
Zal dus in de loop zijn van volgende week denk ik, .
 
Gabriels is in onze regio een goedkope fast charger. 55ct. Maar die zitten mss niet in je regio? In Oost Vlaanderen zijn die goed vertegenwoordigd.

Geen pas nodig bij hun trouwens.
Heb eens gekeken naar die Gabriels maar blijkbaar zijn die zo goedkoop nietmeer .
Ook zou er nu een abbonements kost zijn (net zoals bij DATS24 , als je de kaart gebruikt voor de eerste keer begint uw abbonement te lopen en bij dat is dat 1,99/maand , wat toch nog één van de goedkopere is . ) )

Er zijn mensen die beweren dat ze zo goedkoop kunnen laden met gratis kaarten (dus geen abbo) maar als ik dan vraag naar welke krijg je geen antwoord meer .
Gewoonlijk is het bij de gratis kaarten (zonder abbo) dat je dan het standaard tarief +onkosten moet betalen als je die kaart gebruikt .
En dan rekenen sommige per KWh of soms per minuut ….geraak er maar aan uit . ;)
 
Heb eens gekeken naar die Gabriels maar blijkbaar zijn die zo goedkoop nietmeer .
Ook zou er nu een abbonements kost zijn (net zoals bij DATS24 , als je de kaart gebruikt voor de eerste keer begint uw abbonement te lopen en bij dat is dat 1,99/maand , wat toch nog één van de goedkopere is . ) )

Er zijn mensen die beweren dat ze zo goedkoop kunnen laden met gratis kaarten (dus geen abbo) maar als ik dan vraag naar welke krijg je geen antwoord meer .
Gewoonlijk is het bij de gratis kaarten (zonder abbo) dat je dan het standaard tarief +onkosten moet betalen als je die kaart gebruikt .
En dan rekenen sommige per KWh of soms per minuut ….geraak er maar aan uit . ;)
E-flux is vrij goedkoop. Die vragen dan 0,35euro/laad sessie als je geen abbo hebt en de winst die zij pakken is ook beperkt.
 
Dacht dat die €0,35 bovenop het standaard tarief kwam bij E-flux maar ga het dan nog eens bekijken .

Heb de laadpas aangevraagd zonder abonnement maar ge moet de kaart wel betalen blijkbaar . ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, juist. Dat was iets van een 5 euro voor het opsturen destijds. Maar das wel de kaart die ik het liefst gebruikte en mijn vader nog steeds.

Ik heb inmiddels een laadpas van het werk ook en gebruik die eigenlijk enkel op vakantie, maar de eerste maanden mocht ik m’n goesting doen en de bonnetjes binnen brengen.
 
Nice, veel plezier met je aankoop. Hoop dat je kan genieten van electrisch rijden, geef toe is toch vinniger en plezanter dan een benzine?
 
Vinniger is hem wel maar heeft dan ook 200 pk , is toch 70 meer dan mijne diesel van het werk . ;)
Van gewicht valt het ook heel goed mee en valt niet echt op dat den deze zwaarder is .
Den diesel is ook een automaat dus maakt niet echt een verschil enkel dat schakelen vooruit of achteruit is wel beter uitgevoerd bij de C4 .
Daar is dat zo een mooie tuimelknop op de middenconsole en bij de kia is dat een soort hendel aan het stuur dat je moet draaien …zal eerder een kwestie zijn van gewoon worden denk ik en dan zal dat ook wel vlot gaan . ;)

Achja , hij zit goed , hij rijd goed …en is nog vrij ruim vanbinnen …dus ben content . ;) (en heb er nog een bloemstuk bij gekregen ook . )
Vind het nog altijd veel geld dat je ervoor moet betalen en verbruik moet zich nog uitwijzen maar van wat ik nu bespaar met den diesel te vervangen kan ik wel wat km op elektriciteit mee rijden .

Zou den eerste zijn geweest die ingeschreven werd bij Kia Aartselaar en heb ze eerlijk gezegd nog niet veel zien rond rijden .
Ben nu ook de eerste hier in straat die een elektrische gekocht heeft blijkbaar . (Maar valt niet echt op tussen al die BMW’s , Porsches en Audi’s die hier soms staan . ;) )
 
Die EV3 heb ik inderdaad ook nog niet veel gezien, maar de EV6 wel een aantal hier in de buurt, maar is een andere prijsklasse natuurlijk :D
 
Vandaag naar de camping gereden een dikke 50 km dus en ben er heen gereden op ECO mode en tegen 100 km/u op de autostrade maar in het terug komen heb ik hem op normaal laten staan en tegen 120 km/u
Gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer 17,5 Kwu/100 km …

Dacht ga hem eens proberen te laden bij thuiskomst maar dus alle plaatsen bezet …(en ben 4 locaties afgereden ) …is nog niet dringend want nu staat hem op 68% batterij .
Maar dat bedoel ik dus dat ik het laden wel ergens ga moeten inplannen . ;)

(Is nu ook wel druk in de straat met dat blikfabriek want ben zeker bijna een km verder moeten parkeren toen ik terug kwam, er is dan wel parking voorzien maar dan moeten ze tever wandelen zekers … )

(Ben hem net gaan insteken en staat nu te laden . Binnen een uurtje of twee op het gemakske terug wandelen en dan zal die wel 80% staan . ;) ) )
 
Laatst bewerkt:
Alléé gisteren den eerste keer eens laten laden .
Volgens de ap had ik 127 km gereden en volgens kia charge heb ik 18,873 kWh geladen hebben en moet betalen € 10,59 .
Als ik het goed berekend heb dan heeft 1 kWh mij dus €0,57 gekost met kia easy charge . (AC lader traag )
Blijkbaar als je het abonnement neemt dan krijg je 15% korting maar zo een abonnement kost 4,99/maand dus om daar voordeel uit te halen zou ik den minimum 4 keer/maand moeten laden dan denk ik .

Als ik het dan omreken naar mijne diesel zou ik nu dus al € 3 hebben bespaard aan verbruik . ;)
 
Dat vind ik nog vrij prijzig voor een AC lader. Geen idee of die laadpaal zijn tarief zo duur is of als Kia zoveel winst pakt.
Als je daar nog eens moet zijn, moet je eens e-flux proberen als je die kaart hebt. Dat was voor m'n vader meestal de goedkoopste kaart toen hij deze zomer moest publiek laden in afwachting van zijn laadpaal.
 
Volgende keer ga ik inderdaad die e-flux eens gebruiken .
heb gisteren de kaart aangekregen .

naar wat ik lees zijn dit tegenwoordig wel “normale”prijzen hoor als je zonder abonnement werkt .
 
Back
Bovenaan