Kheb dat vorig jaar ook bekeken maar was idd duurder op 5 jaar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Het heeft niet specifiek met auto's of verwarmingstoestellen te maken. Maar brandstofleveranciers (niet alleen benzine/diesel, maar ook gas om het huis te verwarmen) gaan emmissierechten moeten kopen voor de uitstoot die de brandstoffen produceren. Zo wordt alles op fossiele brandstoffen duurder.Kan het niet lezen maar gaat zeker over het feit dat Europa zulke strenge regels opgelegd heeft kwestie van uitstoot aan de fabrikanten van auto’s en verwarmingstoestellen algemeen dat die hoge boetes riskeren en dan gaan doorrekenen in hunne prijs .
Of gaat het over dat de staat een extra accijns gaat heffen op gas zodat de eind factuur gemiddeld met €800 zou stijgen ?
In België doen we het goed hoor. Gemiddeld gezien hebben we 178g CO2 per kWh elektriciteit volgens Electricty maps in de afgelopen 12 maand.Heb vandaag toch ergens een artikel gevonden maar infeite was dit al bekend hoor alleen wist ik niet hoe ze het gingen doen .
Dus ze gaan kunstmatig alle fossiele brandstoffen duurder maken maar ze vergeten wel dat de elektriciteit ook nog altijd grotendeels door fossiele brandstoffen wordt opgewekt …aka de elektriciteit gaat mee stijgen want denk niet dat ze er gaan komen met de zonnepanelen en batterijparken en windmolens alleen .
Daarom ook dat de gasrekening duurder gaat worden .
Trouwens vandaag naar de EV3 gaan kijken en hij is in het echt zelfs mooier dan op de foto’s . (Denk wel dat het de GT versie was die daar stond te blinken .)
Alhoewel de verkoper ook zei dat je best niet een EV zou kopen als je thuis niet kan laden .
Was van het principe van zorgeloos thuis komen en in de stekker steken zei hem …tja , zag ook in dat het niet voor alle mensen zo was maar een echte oplossing wist hem ook niet .
Klopt inderdaad . Titel is een beetje misleidend maar gaat om het feit dat ze terug komen van hun beslissing om enkel nog EV te fabriceren en nu terug brandstof motors gaan aanbieden . (net zoals de Volvo enz…)Ze gaan niet stoppen met hun elektrische wagens, ze gaan enkel het label schrappen (eq). Ze zullen naar een benzine platform ook een elec platform aanbieden.
Achtereen iets meer als de nieuwe gascentrale in Luik opengaat .In België doen we het goed hoor. Gemiddeld gezien hebben we 178g CO2 per kWh elektriciteit volgens Electricty maps in de afgelopen 12 maand.
Dat is 2.67kg CO2/100km met mijn EV. 1l diesel is 2.7kg CO2. Dat wil zeggen dat dezelfde afstand rijden met een diesel 5.5x zoveel CO2 uitstoot produceert als je uitgaat van 5.5l/100km.
Daar kan ik mee akkoord gaan maar daar draait het niet echt om .Ook is verwarmen met een warmtepomp die z'n elektriciteit van een gascentrale krijgt, milieuvriendelijker dan verwarmen op gas gezien een warmtepomp het grootste deel van zijn energie uit de lucht of grond haalt.
Voor verwarmen heb ik afgelopen winter 1300kWh elektriciteit verbruikt: = 231.34kg CO2 op een stookseizoen.
Indien gas zou ik 6500kWh nodig hebben (COP 5) = 1300kg CO2 (200g/kWh volgens het artikel) wat 5.6x zoveel is dan een warmtepomp op netstroom.
Is een reactie op wat ?Dat is inderdaad waar, alhoewel je ook kan opteren te proberen meer geld te verdienen, dan hou je ook meer over op het einde van de maand.
Ik vraag mij eerlijk af of we het wel kunnen stoppen of zelfs vertragen …zolang er geen eenheid is wereldwijd , en je weet dat er landen zullen zijn die gewoon voort gaan doen zoals ze nu doen .Maar op een bepaald moment zal de realiteit ons wel inhalen, klimatverandering gaat hard, en t’zal alleen maar erger worden vrees ik.
Die 1300kWh elektricitet heeft me 364euro gekost (0,28euro/kWh all-in, zonder zonnepanelen mee te rekenen maar die doen niet veel in de winter)Achtereen iets meer als de nieuwe gascentrale in Luik opengaat .
Daar kan ik mee akkoord gaan maar daar draait het niet echt om .
Waar het om draait is de mensen hunne portemonnee .
Je mag dan nog een installatie die 100 % rendabel is dan een anders installatie die maar 50% rendabel is maar als de brandstof van dat 100% rendabele installatie 5 keer meer kost om tot hetzelfde resultaat te komen van dat 50% rendabel systeem gaan de mensen niet echt overschakelen omwille van het milieu en hoog rendement .
Bv om 1 ° te verwarmen en dat minder rendabel systeem kan daar dan inderdaad 5 keer meer brandstof voor gebruiken dan dat rendabel systeem maar als dan nog de kostprijs van dat rendabel systeem 5 keer hoger ligt ondanks het geringere verbruik en hoog rendement .
Leg er de kostprijs eens naast om uw verbruik te dekken .
Daar gaat het om niet dat die systemen niet rendabel zijn of wat hunne uitstoot is , daar kijkt het grootste deel van de bevolking niet naar …alleen wat er op hun bankrekening blijft staan .
Kan ook zo getallekes geven .
Heb deze verleden winter 42 zakken pellets gebruikt om de woning te verwarmen .
Aan € 9 gemiddeld (wat nog vrij duur is want de eerste zakken waren €11 en de laatste € 7 ) heb ik dus verleden winter € 378 en 1 bus petrol aan €56 kosten gehad om mijn woning van 12 graden gemiddeld te verwarmen naar 20 graden gemiddeld . (Want het was een warme winter en mijn manier van verwarmen )
Hoeveel CO uitstoot dat ik gehad heb ????? ,
Kan dat berekenen maar lig er niet wakker van .
Trouwens kwestie EV , binnen 2 weken afspraak om eens langs te komen (en dan hebben ze de EV3 in de showroom staan ) om eens een klapke te doen .
Heb ook eens gekeken naar die private lease maar als je weinig km doet valt dat nog goed mee op 4 jaar in vergelijk met de bank op 7 jaar (met inleg en verzekering full option ) .
Kga de getallen nog eens vergelijken en overlopen maar natuurlijk met leasing is het niet den uwe (wel na een vrij grote afkoop som denk ik ) en wat als ik dan beslis dat EV rijden niet echt voor mij is en ik alsnog terug wil overschakelen ???…
Ook de optie om na 4 jaar terug een nieuwe te leasen met de nieuwe technologie maar aan hoeveel ???
Voordeel is wel dat je er geen kijken naar hebt , is verzekerd , onderhoud is betaald door leasing (voor zover nodig ) en als ze dan rijtaks gaan invoeren …heb je daar ook geen last van denk ik of ze moeten de contracten herzien .