• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Focal Topic

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Heb zelfs al eens op site van cinedream gekeken wat het mij zal kosten... Had een iets hogere totaalprijs verwacht
1f644.png
  Maar eerst andere aankopen doen..
Bwa,anders eens klappen met de Werner en dan past die de prijs wel naar boven aan voor u.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

laserlord

New Member
20 nov 2013
22
0
4
Mooie speakers, waar voor je geld, mooi afgewerkt en een geluidsbeeld wat door bijna iedereen echt als lekkerste gesmaakt wordt.


Ik kan focal blindelings aanraden aan iedereen. Ze hebben trouwens naast de bovenstaande pareltjes ook een heel mooie reeks inbouwspeakers voor een betaalbare prijs.


De "alleen heerschappij" van B&W is voorbij
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ma nee,...de rest probeert te volgen maar een heerschappij is er infeite nooit geweest van B&W...het is gewoon een vaststaand feit.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

laserlord

New Member
20 nov 2013
22
0
4
er was toch een tijd dat b&w overal ter sprake kwam, maar dat sprookje kon niet blijven duren he. Focal is zowat het laatste grote merk dat in europa speakers bouwt. 'k heb de fabriek nog mogen bezoeken in frankrijk, echt de moeite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

laserlord

New Member
20 nov 2013
22
0
4
wist je trouwens dat tot een aantal jaren terug vele houten behuizingen in belgi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
In Belgie zitten er toch een paar luidsprekers fabrikanten waarvan de kast nog echt via handwerk gemaakt wordt...heb overtijd nog zo een artikel gelezen ergens.
1f609.png
    (trouwens,dat sprookje is nog altijd bezig...vernoem langst uw neus weg eens dat gij B&W bezit...en ineens bekijken de meesten u met andere ogen. ;)..Focal daarentegen.....     edit 2 : Canton is nog zo een ondergewaardeerd merk...heb die hunne reference reeks eens mogen aanhoren...klipsch kan daar gewoonweg niet aan tippen. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Focal is zowat het laatste grote merk dat in europa speakers bouwt.
Neen er zijn wel meerdere merken die nog speakers binnen Europa bouwen, alleen minder gekend en gericht naar een andere doelgroep. Minder gekend en echt de moeite waard om te beluisteren, Heco, Thiel, Gato, Canton, enz..... en niet te vergeten T+A :wub:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
In Belgie zitten er toch een paar luidsprekers fabrikanten waarvan de kast nog echt via handwerk gemaakt wordt...heb overtijd nog zo een artikel gelezen ergens.
1f609.png
    (trouwens,dat sprookje is nog altijd bezig...vernoem langst uw neus weg eens dat gij B&W bezit...en ineens bekijken de meesten u met andere ogen. ;)..Focal daarentegen.....     edit 2 : Canton is nog zo een ondergewaardeerd merk...heb die hunne reference reeks eens mogen aanhoren...klipsch kan daar gewoonweg niet aan tippen.
1f61b.png
Tja, er is Klipsch en Klipsch h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

laserlord

New Member
20 nov 2013
22
0
4
Neen er zijn wel meerdere merken die nog speakers binnen Europa bouwen, alleen minder gekend en gericht naar een andere doelgroep. Minder gekend en echt de moeite waard om te beluisteren, Heco, Thiel, Gato, Canton, enz..... en niet te vergeten T+A :wub:
  Klopt, er zijn er altijd nog andere, maar dat zijn toch wel kleintjes vergeleken met Focal, die je toch stilaan als "grote" mag beschouwen, die een compleet gamma hebben, voor elk wat wils, van budget tot high-end... (en gericht naar het grote publiek bedoel ik ook)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Alle respect voor Focal, heb er zelfs lang van genoten, maar om nu te zeggen dat er geen anderen zijn voor een groter publiek en een kleiner gamma hebben buiten Focal, is me wat te kortzichtig. Om hieronder maar enkele voorbeelden te tonen.   Gato, T+A, enz</strong>: Zijn niet beperkt tot allee maar enkele speakers, maar maken hiernaast ook nog zeer mooie een degelijke High End hifi. <strong>Canton en Heco: Hebben beiden een zeer uitgebreide mooie lijn speakers, die in mijn luistertocht me echt weten te boeien hebben, zeer veel speaker voor weinig geld. De Heco Celon GT902 en GT702 is hier een zeer mooi voorbeeld van en klinken echt zeet goed voor de prijs :wub: Gato: http://www.heco-audio.de/index.php?id=heco_produkte&PHPSESSID=7e3726fe662fdee16a80daa46bbd2c92   Tip: Kijk eens verder dan wat de buurman heeft staan er is nog zo veel moois op de markt en dit binnen ieders budget
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Niet dat ik op korte termijn iets ga kopen, maar heeft er iemand ervaring met het Duitse Teufel?   Ze hebben toch wel een aantal zaken die mijn interesse opwekken en qua prijs zijn ze ook redelijk. Op internet lees je toch dat hun service uitstekend is en dat het zeker geen kat-in-de-zak zou zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Laten we het even bij focal houden hier in dit topic. Open gerust een nieuw topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Daarvoor wil je wel eens naar Duitsland rijden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Eerder verdacht goedkoop. Een volledige Electra set aan 2500,- het zal wel zijn. Hé maar wie niet waagt ...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Eerder verdacht goedkoop. Een volledige Electra set aan 2500,- het zal wel zijn. Hé maar wie niet waagt ...
263a.png
  Zowel de add van de B&W als de Focal Electra add zijn verkopers die pas geregistreerd zijn, inderdaad verdacht!
 
Laatst bewerkt door een moderator: