• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Focal Topic

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Alvast een verloren rit uitgespaard
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Mag ik mij bescheiden aanmelden bij 't Focal clubke?   Vandaag weesten luisteren (vnlk vs klipsch RF62II) en heb mij Chorus 726-700C-700S besteld
263a.png
  Heeft iemand ervaring met de sub 300P? kan deze er aan 450 bijkrijgen maar zou mss liever SVS hebben, doch kon geen van beiden beluisteren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ken die sub niet echt maar heb nu de svs pb 1000 en die matched echt heel goed met de focals hier. Ben super tevreden ermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zou voor de subwoofer toch ook voor een ander merk kiezen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Welkom in de club!
263a.png
voor sub best idd iets anders. Svs is prima!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Mijn Focals Zijn Geleverd
1f606.png
  Ze zitten nog in de dozen, en ga ze nog niet uitpakken! (sterk hé) Behalve de surrounds dan, want ze hebben me een 700 en een 700V geleverd
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cheekyboy

New Member
9 aug 2014
3
0
4
Moest er iemand ooit een Focal paar Profile 928 luidsprekers in hoogglans zwart weten staan gelieve het mij te melden want ben naar zo een paartje op zoek. Thanks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">http://youtu.be/N6_i3BPve0s</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Even een vraag aan de Focal kenners hier. Er staan bij mij hier in de buurt een paar Focal 826V luidsprekers tweedehands te koop voor 750 Euro (Laatste nieuwe versie met de polyglass drivers) Is dat een redelijke prijs? Ik zou mijn Quad 11l luidsprekertjes willen upgraden naar een paar degelijke luidsprekers en dus denk ik erover om deze eens gaan te beluisteren. Ze zouden als frontspeakers worden gebruikt in een 5.1 opstelling aangestuurd door een Onkyo TX NR5008 en een Velodyne SPL 1200 Ultra sub Hoe oud ze zijn weet ik nog niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als de speakers in goede en nieuwe staat zijn lijkt me dit een prima prijs. Uiteraard beluisteren is voor de aankoop de boodschap, maak hiervoor voldoende tijd met enkele van je favoriete nummers.

Misschien niet onbelangrijk, maar wat mis je aan je huidige speakers http://www.quad-hifi.co.uk/Product.aspx?lang=En&Tab=32. Wat kan er volgens jou beter en wat zijn je overige speakers in je 5.1 opstelling?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Joske007 zei:
Misschien niet onbelangrijk, maar wat mis je aan je huidige speakers http://www.quad-hifi.co.uk/Product.aspx?lang=En&Tab=32. Wat kan er volgens jou beter en wat zijn je overige speakers in je 5.1 opstelling?
Mijn ht bevind zich in de leefruimte en buiten de 5.1 ik luister ook nog in 2.1 en ondanks de sub mis ik bij de Quad's, hoe zal ik het zeggen, Body. Ze staan er niet echt op de momenten dat dat zou moeten. Ze klinken ook vrij gesloten vindt ik, vooral bij klasieke muziek of bij sommige soundtracks, alsof er een deken over hangt. Ik kan het niet beter omschrijven. Rearspeaker zijn van het merk B&W Solid. Zeer eenvoudige speakers die ook zouden moeten vervangen worden Center is een B&W CC6..... ook geen goede center dus. Maar eerst de front's en later de rest. Aangezien ik vooral naar film kijk vraag ik mij af of het misschien niet beter zou zijn te sparen voor een totaal luidspreker systeem bvb van XTZ. Maar dat krijg ik dan weer moeilijk verkocht aan het vrouwke
1f606.png


Edit: De Focals zijn al verkocht ik ben te laat!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Geen probleem ... Ander en beter zoals ze zeggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die focals waren een koopje, het is de nieuwe reeks he Ik had ze hier ook al gelinkt maar er kwam geen reactie. Jammer Ik dacht wel dat er op 2de hands nog een ander paar ook stond
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Skank zei:
Die focals waren een koopje, het is de nieuwe reeks he Ik had ze hier ook al gelinkt maar er kwam geen reactie.
Oh link niet gezien, spijtig want het zag er wel een interessante deal uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator: