• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Geen geluid uit subwoofer

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Heb van de week mijn luidsprekers gaan ophalen deze waren binnen. Maar heb nu alles aangesloten en ben de stappen van mijn versterker aan het volgen voor alles in te stellen maar krijg geen geluid uit mijn subwoofer

Luidsprekers wel maat niet uit de sub

Hoe kan ik het best nakijken aan wat het ligt sub of versterker?

Beide juist nieuw aangekocht Sub is svs pb-2000 Versterker denon x3100

Alvast bedankt

Dacht alles even in te stellen en dan konden ze inspelen dit is er dus gene
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Is de SVS aangesloten op de sub out 1 van de Denon en op de SVS op LFE input?

In de instellingen van de Denon moet je ook even kijken of - de subwoofer wordt herkent. Ik geloof bij: Luidsprekers > Handmatige setup > Luidspreker niveaus. Indien herkent, kijk ook op hoeveel DB je subwoofer staat daar. - Een andere instelling is dat je luidsprekers op groot staan, dan spelen de subs alleen mee met een LFE signaal. Ook dit is bij Luidsprekers > Handmatige setup > Luidspreker config

Edit: Heb je de Audyssey Setup gedraaid met de subwoofer? Eerder wordt die niet herkent geloof ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Ja bij denon op sub out 1 en bij svs op LFE Ja gebruik de denon voor het eerst is een nieuwe dus heb hem aangezet en ben de stappen aan het volgen dat hij zegt Eerst luidsprekers afzonderlijk testen en nu vraagt hij of er geluid uit de sub komt maar niet dus. Heb juist een andere kabel getest maar is hetzelfde Lampje can de sub springt ook niet op blauw dus denk dat de denon gewoon geen signaal stuurt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Ik ken er niet veel van maar hoe ga ik handmatig? Kan precies enkel de stappen volgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Koppel die LFE-kabel even van je receiver los en raak met je duim eens contact op de RCA-plug van je sub-kabel. Je zou nu en wanneer je sub uiteraard aan staat een brom-toon moeten horen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.676
207
73
filmen zei:
Ja bij denon op sub out 1 en bij svs op LFE Ja gebruik de denon voor het eerst is een nieuwe dus heb hem aangezet en ben de stappen aan het volgen dat hij zegt Eerst luidsprekers afzonderlijk testen en nu vraagt hij of er geluid uit de sub komt maar niet dus. Heb juist een andere kabel getest maar is hetzelfde Lampje can de sub springt ook niet op blauw dus denk dat de denon gewoon geen signaal stuurt
Desnoods op de subwoofer de schakelaar "auto" gewoon een keertje op "ON" zetten zodat de SVS niet gaat wachten op voldoende ingangs-signaal sterkte etc. Als het DAN nog ni werkt beter even een MP3-speler ofzo rechtstreeks op de sub hangen om testen of de amp etc wel werkt... Verder :

- Phase draaiknop gewoon op 0° - Lowpass-filter helemaal met klok meedraaien tot einde positie ofwel een "OFF" stand ofzo. - Gain/Volume "om te beginnen" vb ergens halverwege
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Juist audyssey test gedaan en geeft aan dat er geen sub is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.676
207
73
Staat de knop op de sub op "ON" ipv "AUTO" ?? Volume halverwege?? Indien nog geen geluid vrees ik voor de amp...zit er geen LED op ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Hoor geen brom toon als ik de rca aan raak

Had hem al eens op on gezet in plaats van auto

Oude disc man mag ook wel zeker?

Hoop dat het niet aan de sub ligt, is niet bij de deur dus een heel gedoe om terug op te sturen en zwaar om weer naar beneden te sleuren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.676
207
73
Discman is OK, als er maar geluid uit komt.mischien dan wel de Line Level IN gebruiken eb niet de LFE. Ook volumeknop effect toe draaien en zoetjesaan openen terwijl je een muziekje speelt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Discman vond ik geen kabel van dus maar kleine sub van in de living aangesloten en die werkt dus ligt aan de sub
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.676
207
73
Oops....dat is minder! Zou inderdaad redelijk eenvoudig moeten zijn en je kan niet zo gek veel misdoen opdat er geen geluid zou uitkomen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Heb juist gebeld met hificorner en ze komen hem omruilen Daar zag ik dus tegen op want hij weegt wel wat om van de trap te dragen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Ja tot hiertoe wel Moest het via mail doorsturen en dan gaan ze contact opnemen voor een afspraak. Hoop dat hij snel gewisseld wordt want zit nu op hete kolen
1f609.png


Luidsprekers zijn nu toch al aan het inspelen boven
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
damn, jammer. hopelijk komt er vlug een vervanger toe,

Maar je kan voorlopig toch al beeld en geluid genieten. Nu de donder nog! misslelauncher

heeft het doek al dienst gedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
filmen zei:
Heb juist gebeld met hificorner en ze komen hem omruilen Daar zag ik dus tegen op want hij weegt wel wat om van de trap te dragen
Vreesde er al voor
1f62d.png
Laat ons hopen dat de omruiling dan ook werkelijk spoedig gebeurd, hou ons vooral van deze na service hier op de hoogte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Tot hiertoe nog niets gehoord van hun hoop dat ook dat ik snel een vervanging krijg heb gisteren al een film gezien zonder sub dan is toch een hele andere ervaring met het grote scherm en de luidsprekers.

Nee doek nog niet geplaatst staat gepland voor zaterdag aks ook de goten leggen voor mijn kabels weg te werken hangen nog los voor de moment
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik zou is bellen om het sneller te laten gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: