• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Geen geluid uit subwoofer

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Ik had ze zaterdag al gebeld meteen, maar moest via mail gebeuren.

En heb juist een mail gehad dat ze een nieuwe hebben opgestuurd dus goede service
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
En ze gaan de kapotte dan meepakken als ze de nieuwe brengen? Das netjes geregeld. Normaal zou je hem dan vrijdag moeten hebben en kan je dit weekend knallen misslelauncher
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Heb de nieuwe sub vandaag ontvangen en juist aangesloten, maar nog steeds hetzelfde probleem Geen geluid uit te krijgen ? En die van beneden deed het wel Die van hificorner hebben mij ook gevraagd bij de vorige van de RCA kabel aan de receiver uit tevredenen en aan te raken met mijn vinger en dan zou er een brom geluid hoorbaar moeten zijn maar dat had ik al getest dankzij Rik en toen hebben ze gezegd dan is er iets mis met de sub we zullen een nieuwe opsturen, maar met de nieuwe hoor ik ook geen brom geluid. Heb een foto genomen van de achterkant heb hem aangesloten volgens de handleiding dacht dat dit juist moet zijn Ik snap er niets van en is erg vervelend Kan het soms iets aan de instellingen zijn van de denon?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hmmm, erg vreemd allemaal
2639.png
Moeilijk om op de foto te zien, maar volume staat open, phase op 0, en x-over volledig open naar rechts? Heb je wel stroom op je voedingskabel
1f606.png
anders probeer je nog eens de duim-test, maar dan met een andere coaxkabel.

Wel fijn om lezen dat de service van Hificorner goed is verlopen, nu moeten we alleen je sub nog werkend krijgen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Volume staat half, phase op 0 en low pass filter op LFE ( helemaal naar rechts) Heb al een andere kabel geprobeerd en geeft ook geen brom geluid Lampje van de sub is blauw dus krijgt voeding
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zet de standby-schakelaar eens uit de Auto stand en probeer nog eens de duim-test?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Heb in de instellingen gekeken en luidsprekers stonden op klein heb ze nu op groot geplaatst maar doet nog niets Bij luidsprekers/ testttoon staat de sub bij en op -1.5 dB. Maar veranderen geeft geen verschil komt niets uit en bij de luidsprekers een ruis toon
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Heb ik ook al geprobeerd om deze op on te zetten maar nog geen brom toon( had dat bij de vorige ook geprobeerd maar was hetzelfde)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Uit de sub moet zonder de receiver gewoon een brom te krijgen zijn, dus zou dit eerst proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Luidsprekers/ lage tonen staat subwoofer modus op LFE LPF voor LFE op 120 Hz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Steek je coax-kabel eens in de line-IN left en doe de duimtest nog eens?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Nog vergeten te melden, doe deze zelfde duim-test eens door gelijktijd aan de volumeknop van je sub te draaien.

Hoewel de LED nog wel brandt, bevindt de subwoofer zich in de standby-modus. U kunt de werking van deze functie controleren door het geluidsvolume bij de receiver/versterker langzaam te verhogen of dmv een duim-test.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Is volgens mij opgelost hoor nu een brom geluid De 2 kabels dat ik juist besteld heb werken niet, heb de kabel van de subwoofer beneden gebruikt en nu hoor ik een brom geluid dat ik dat niet eerder gedaan heb. Maar ja wie verwacht nu dat een nieuwe label en dan nog 2 stuks noet gaan werken. Gekocht bij alle kabels. Nl trouwens Zal nu de test eens aflopen en zien wat heg geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yes, daar is de brom dan
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Is in orde nu

Nog een vraagje moeten die luidsprekers op klein staan of groot? Heb vooraan de Q700 en achteraan Q500 Want hoor subwoofer eerder op de achtergrond is niet dat ik omver geblazen word Heb deze overplaatst bij mystreryliner aan het werk gehoord en klonk indrukwekkender was wel kleinere ruimte dan mij
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
filmen zei:
Is in orde nu

Nog een vraagje moeten die luidsprekers op klein staan of groot? Heb vooraan de Q700 en achteraan Q500 Want hoor subwoofer eerder op de achtergrond is niet dat ik omver geblazen word Heb deze overplaatst bij mystreryliner aan het werk gehoord en klonk indrukwekkender was wel kleinere ruimte dan mij
Speakers allen op klein, zodat je receiver en de speakers voor het laag alvast worden ontlast. X-over wordt bepaald door je speakers en ruimte, dus waar je speakers in het laag afvallen gaat je sub deze aanvullen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Slechte naservice bij alle kabels.nl

Had al mijn kabels ( rol box draad en RCA kabels )daar besteld en ze hadden de rol draad samen met de andere kabels in een te grote doos los gestoken en de doosjes van de kabels hebben waarschijnlijk onder de rol box draad gezeten waren wat geplet de dozen En deze bleken niet te werken met de sub dus had het gemeld bij hun en moest ze op eigen kosten terug sturen wat ik al slechte service vind en dan moet ge weten dat ik daar bij de post bijna 20euro voor moest betalen Nu zeggen ze mij dat deze doorgemeten zijn en ze wel degelijk werken Terwijl ik met de kabels mijn sub niet aan de praat kreeg en uiteindelijk met de kabel van mij sub beneden hij het wel deed Volgens mij is een kabel gewoon inpluggen en klaar Retourkosten krijg ik niet terug Nieuwe kabels( nieuwe pf die oude dat ik had opgestuurd is onduidelijk) moet ik terug voor betalen om op te sturen Is dus een kostelijke grap geweest Als ik het had geweten had ik iets meer betaald en ze hier in de buurt gekocht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Mijn kabels komen ook van daar een geen problemen mee gehad. Mijn ethernet kabel hebben ze zelfs 2x opgestuurd omdat hij vast zat in het sorteer centrum. Uiteindelijk is hij er na een dikke week nog doorgekomen, maar dat pakket heb ik geweigerd.

Maar wel vreemd dat het met die kabels niet lukt en met jouw andere kabel wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

filmen

Member
12 dec 2014
126
0
19
Ja vond het ook vreemd dat 2 nieuwe kabels niet werken vandaar dat ik er eerst ook niet vanuit ging dat het aan de kabel lag dat de sub niet werkte.

En mijn kabel van beneden ziet er juist hetzelfde uit alleen ander merk En die ben ik nu aan het gebruiken werkt perfect


Ja had ook terug gestuurd dat ik over de service niet tevreden was en nu gaan ze er geen meer opsturen maar gewoon mij bedrag terugstorten zonder de retourkosten

De rest van de kabels is wel goed HDMI en box draad
 
Laatst bewerkt door een moderator: