• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Haard op domotica

• Onderwerp starter Onderwerp starter Skank
  • Startdatum Startdatum
Geen flauw idee...het lijkt van wel...er zal wel 1-10V uit komen, maar da vraag is hoe het integreert met vb HA of andere "Hub" en wat je dan effectief kan aansturen.
Mischien nog effe verder zoeken, er zullen wel meer Zigbee 0-10V units bestaan

Ik kom hier weer op terug

De enige op zigbee die ik kan vinden is idd deze

Ik vermoed dat die zal werken?
Ik twijfel enkel of hij 0V zal kunnen uitsturen
Die 0 is nodig om de haard uit te zetten
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65670318#65670318

Dus dan gewoon die dimmer rechtstreeks met stekker op stopcontact, en dan de output verbinden met zo'n domoticakabeltje nr de controller vd haard en gaan?

En dan in home assistant steek ik de dimmer..
En dan 0 = uit
3= aan
tss 3-9 spelende stand
9,5 eco

Klopt? Is het werkelijk zo simpel?
Die z-wave dimmer kan idd ook, maar is wel 50 euro en dan moet ik nog een zwave controller ook, enkel voor die haard, wat ik liever niet doe
Zigbee protocol is genoeg

Waarom zou die geen 0V kunnen uitsturen ?? 0 = 0 hé, is geen spanning. Je moet gewoon de correct bestellen dus 0-10V en niet de 1V-10V variant.
Ja het is zo simpel inderdaad normaal gezien.

Waarom zou die geen 0V kunnen uitsturen ?? 0 = 0 hé, is geen spanning. Je moet gewoon de correct bestellen dus 0-10V en niet de 1V-10V variant.
Ja het is zo simpel inderdaad normaal gezien.

Ah ik zie het nu, ik kan idd de 0-10 kiezen, zal hem es bestellen :)

Maar momenteel heb je er niets aan, want onze regering heeft gevraagd om geen haarden aan te steken 🙄😂

Ik kom hier weer op terug

De enige op zigbee die ik kan vinden is idd deze

Ik vermoed dat die zal werken?
Ik twijfel enkel of hij 0V zal kunnen uitsturen
Die 0 is nodig om de haard uit te zetten
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65670318#65670318

Dus dan gewoon die dimmer rechtstreeks met stekker op stopcontact, en dan de output verbinden met zo'n domoticakabeltje nr de controller vd haard en gaan?

En dan in home assistant steek ik de dimmer..
En dan 0 = uit
3= aan
tss 3-9 spelende stand
9,5 eco

Klopt? Is het werkelijk zo simpel?
Die z-wave dimmer kan idd ook, maar is wel 50 euro en dan moet ik nog een zwave controller ook, enkel voor die haard, wat ik liever niet doe
Zigbee protocol is genoeg
Ik kom hier ook weer op terug.
Die zigbee dimmer is alles behalve betrouwbaar.
Wil hem vervangen, hoeft zelfs niet op wifi.

Zou dit werken:

Ik heb wel goeie ervaring met shelly

Ik kom hier ook weer op terug.
Die zigbee dimmer is alles behalve betrouwbaar.
Wil hem vervangen, hoeft zelfs niet op wifi.

Zou dit werken:

Ik heb wel goeie ervaring met shelly
Koop die op amazon en ge kunt 30 dagen terug sturen indien niet OK.
Mijn ervaring is goed met Shelly, maar die 0-10V heb ik nog niet gebruikt.

Je kan dat via de website afdrukken. Word ook duidelijk aangegeven hoe je je goederen kan terugsturen. Op zich nog nooit probleem gehad met terugsturen bij amazon.

Krijg je dan een verzendlabel ook?
Ja, je krijgt dan een Bpost label om terug te sturen. Ik bestel daar regelmatig en stuur soms eens iets terug als het niet bevalt. Nog nooit miserie mee gehad.
Wel altijd even naar de voorwaarden kijken ivm terugsturen die bij het product staan, want soms is het een 3rd party die andere voorwaarden heeft. Maar als het sold by amazon is, heb je normaal 30 dagen.

Deze is bv sold by Amazon en je hebt 30 dagen bedenktijd:

Ja, je krijgt dan een Bpost label om terug te sturen. Ik bestel daar regelmatig en stuur soms eens iets terug als het niet bevalt. Nog nooit miserie mee gehad.
Wel altijd even naar de voorwaarden kijken ivm terugsturen die bij het product staan, want soms is het een 3rd party die andere voorwaarden heeft. Maar als het sold by amazon is, heb je normaal 30 dagen.

Deze is bv sold by Amazon en je hebt 30 dagen bedenktijd:
Top thx, besteld

Blijkbaar moet de 'led-driver' (dus waarvoor deze dimmer ontworpen is) het voltage leveren.
Deze shelly-unit levert dus geen voltage, past enkel het binnenkomende voltage aan.

Ik vermoed dat het dan niet zal gaan?

Of had ik beter deze

Blijkbaar moet de 'led-driver' (dus waarvoor deze dimmer ontworpen is) het voltage leveren.
Deze shelly-unit levert dus geen voltage, past enkel het binnenkomende voltage aan.

Ik vermoed dat het dan niet zal gaan?

Of had ik beter deze
Die 0-10V dimmers zijn om te sturen. Niet om vermogen te leveren voor iets.
Je spreekt over een haard en nu over een LED (strip) die een driver vereist?

Laatst bewerkt:
Die 0-10V dimmers zijn om te sturen. Niet om vermogen te leveren voor iets.
Je spreekt over een haard en nu over een LED (strip) die een driver vereist?
Ik citeer gewoon wat ze op tweakers zeggen.
Ik heb de dimmer binnen, morgen es testen.
Ik ga best checken met een multimeter zeker als daar iets uitkomt?

Ik citeer gewoon wat ze op tweakers zeggen.
Ik heb de dimmer binnen, morgen es testen.
Ik ga best checken met een multimeter zeker als daar iets uitkomt?
Ja, best eens nameten. Normaal moet daar gewoon 0-10V uitkomen. Dat is een heel laag vermogen. Gewoon genoeg om een signaal naar uw toestel te sturen zodat die weet in welke stand het moet werken.

In uw startpost zie ik ook de uitleg van uw leverancier. Die spreekt dat de kamerthermostaat moet uitstaan. Lijkt me belangrijk om hun instructies correct te volgen.

Aangesloten los van de haard, met de multimeter op de 0-10v uitgang,
Ik krijg niks op de multimeter!
Aangesloten op de haard en die doet uiteraard ook niks

Op 100% krijg ik er niks uit?
Output settings staan als volgt

Dit zegt chatgpt
The Shelly Dimmer 0-10V is designed to control dimmable lighting and devices that operate on a 0-10V analog control signal. It does not directly provide power to the lights but instead regulates the control voltage (0 to 10V DC) for dimmable drivers or ballasts that respond to this control signal. Here's what you can expect from its output:

• Control Voltage Range: 0-10V DC.
    • 0V corresponds to the lowest dimming level (off or very low light intensity).
    • 10V corresponds to the highest dimming level (full brightness).
  • Max Output Current: 40 mA. This is sufficient to control several ballasts or drivers in parallel, depending on their input current requirements.
In summary, the Shelly Dimmer 0-10V provides a variable 0-10V control signal for dimming purposes but does not directly provide a power output for the lighting. The actual light output depends on the connected devices (drivers or ballasts).

Laatst bewerkt:
Wat chatgpt zegt, is wat je nodig hebt.
Geen idee hoe je die shelly moet instellen want heb geen ervaring met die specifiek product. Je zou op de multimeter wel iets moeten krijgen tussen de 0 en 10V. Staat je multimeter correct ingesteld? DC en laag genoeg voltage.

Je kan eens analog als input proberen. Dan krijg je een slider tussen 0-100%

Back
Bovenaan