• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia players

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De himedia M3 player :

NG4dsoJ.jpg


De mediaplayer komt als volgt toe, onmiddellijk valt op dat dit een leuke kleine speler is:

ZhUiKe5.jpg


Voor ik uitgebreid over deze speler ga praten, moet je weten dat er van de himediaspelers heel wat verwarring bestaat en onderlinge verschillen tussen de uk versies en de aziatische! De uk versies zijn deze die je wilt daar ze over een betere firmware beschikken. De Q5 speler is identiek als de M3, enig verschil is 2gb vs 1 gb ram, later meer over.

De M3 speler komt mooi toe met volgende componenten: - de speler zelf - hdmi kabel - engelstalige afstandsbediening - voeding + adapter

EFCGuNQ.jpg


De speler wordt standaard geleverd met ietwat verouderde firmware en kodi 14.2 Wanneer je de speler aansluit gaat de ring in standby in het rood, power je hem up wordt hij blauw. De afstandsbediening werkt heel responsive en heeft zeer handige knoppen als 3d/2d switch, knop om direct subs te selecteren, knop om audio tracks te selecteren, menu knop, navigatieknoppen en volume... Zelf ben ik heel tevreden over de afstandsbediening !

De specs van de speler kennen jullie reeds, indien niet wil ik ze nog toevoegen.

Goed, tijd om hem op te starten... Zodra je hem aansteekt kom je in het stock himedia android menu

QjWIvcw.jpg


Daar ik zeker hd audio wou en 3d iso afspelen hem ik eerst onder settings gecheckt of ik de laatste firmware had , helaas niet. Ook wou ik direct testen of ook de laatste kodi beta 1, 2 erop werkte. Het probleem bij de meeste android spelers is dat ze kodi wel ondersteunen maar dat dit altijd een aangepaste versie van de makers is. Himedia heeft dit slim bekeken want zelf veranderen ze niks aan kodi, enkel de wrapper eromheen. Voordeel van deze speler is dat eender welke kodi, op de himedia zal draaien, dat beloofden ze alvast. Tijd om te checken.

De laatste firmware van http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=155.0 gehaald zodat ik perfecte playback heb van 23,976 , hd audio , enja zelfs atmos. Install ging vlekkeloos. Vervolgens kodi 15 beta 1 arm versie gedownload en installed Ook dit ging vlekkeloos Even opstarten alvorens de wrapper te installeren Er terug uit en tijd voor de patch (wrapper). Deze zorgt voor 3d iso ,7:1 audio en atmos Je kan deze terug op het forum vinden http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=104.0

Ook dit ging terug vlekkeloos, ff opstarten en done.


Voor de meeste hier nu zeggen pff niet plug en play... kan ik je 1 ding zeggen. Dit is een pak meer plug n play dan een windows systeem, zelfs openelec is net ietsje moeilijker.

Zo, de speler zou nu up and running moeten zijn en dat was het ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nadat ik alles geinstalleerd had, was het tijd om even te spelen en te testen.

Een vervelend iets dat snel opvalt is dat je telkens in kodi een melding krijgt:

7YZTh3N.jpg


Duidelijk een achterblijfsel van android en touchscreens
1f61b.png
Ik heb er nog geen echte oplossing voor het om het definitief weg te krijgen maar dat komt wel, je kan het wel snel wegkrijgen door eenvoudig volume + of - te duwen maar de volgende keer is het terug.

Even in de settings gekeken of alles juist stond en hier valt er toch ook iets op.. Ik heb het eigenlijk vandaag nog maar gemerkt en zodra ik er een oplossing voor vind, pas ik de tekst hier aan. Maar je kon onmiddellijk aan de covers zien dat de gui in kodi geen 1920x1080 is maar 1280x... Op kodi forum heb ik hier niets van gelezen dus het zal wel ergens een setting zijn, die onder settings kon ik helaas niet aanpassen.

Wat dikwijls aangeklaagd wordt is de snapiness bij het scrollen en de responsiveness Ik kan je met een geruststellen, deze is meer dan behoorlijk. Hij voelt stukken sneller aan dan mn vorige woonkamer htpc en de covers laden van 500 titels duurt echt niet lang, akkoord misschien niet zo snel als mn windows htpc maar wel een pak sneller dan de woonkamer openelec versie, en zefs die vond ik al ok Wil je toch dat ietsje meer ga dan voor de Q5 die heeft nl 2 gb ram.. en dat zal je een klein beetje merken maar nog meer in games

Ik denk er net ook aan dat ik direct in kodi wou opstarten zonder dat ik eerst in himedia gui kwam. Direct naar app store geweest en de gratis kodi launcher installed en hupla.. direct in kodi

Vergeet wel niet in je kodi dan onder programs een koppeling te maken naar je himedia settings.. Je kan ook alleerlei snelkoppelingen maken naar android games , apps noem maar op! Jup, je kan er een gaming machine van maken, maar als je dit echt wilt, raad ik je de M3 af wegens de beperkte ram Voor mediaplayback is het absoluut voldoende.

Himedia wrapper

Dit is de groote vraag natuurlijk. Klopt het dat middels deze wrapper de speler probleemloos 3d/2d hd audio en atmos, zelfs 23,976 doet? Heel kort ja ! Daar ik met al mijn 3d titels in windows kodi het stopprobleeömheb in 2d, heb je hier geen enkel probleem. Beter zelfs 3d iso playback doet hij vlekkeloos! Binnen de 3sec start hij een full 3d iso bluray ! Finally! Dit is echt een hele verademing tov kodi en windows en externe spelers.. geen gepruts, geklooi meer! Nee, gewoon klik en afspelen maar. De kodi menu gui heb je niet maar je krijgt er wel een aardige in de plaats... Zelfs met chapter selection!

dDCsvwZ.jpg


Zodra ik op de versterker keek, dan klopte het plaatje , 7.1 audio, zefls atmos doet volgens andere bronnen.. echter ik kan dit zelf niet checken maar het zal zeker zo zijn!

zkQ9oI7.jpg



V9esjs5.jpg



Ik heb tientalle 3d iso´s afgespeeld, geen enkele gaf afspeelproblemen, idem voor andere iso, mkv en bluray folder formaten. Het ding slikt alles, ja zelfs 23.976!


Na het stoppen van de film , keer je direct terug naar kodi, je ziet nergens tussenschermen of iets anders.. ERG prettig !


Op audiovisueel vlak merk ik bovendien geen enkel verschil. Zeer leuk.


Klein minpuntje die ik ook nog opgemerkt heb is dat de trakt app niet werkt, rating werkt dus niet. Ik vermoed dat dit door de wrapper komt, maar ook dit zal ik vroeg of laat kunnen oplossen.. Ik heb er het volste vertrouwen in. Klein postief puntje daarentegen is dat hij veel stiller is dan mijn htpc, je hoort 0,0 bij de himedia


Voila, dat is het zo´n beetje denk ik. Ik soms nog even kort op. Bij vragen shoot
263a.png



Positieve punten. - Playback van 3d iso, hd-audio, atmos en 23,976 support - De wrapper met nice gui - Kodi niet afhankelijk van himedia! - Responsiveness - De remote - Installatiegemak - Kodi omgeving + apps - Stil - Android omgeving + apps


Negative punten - Te weinig ram voor games - Kleine minpuntjes die vroeg of laat opgelost worden, denk aan melding, trakt support, kodi gui geen full hd


Ik hou julllie op de hoogte !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
De Q5 interesseert mij,ga nog wachten tot je resolutie probleem is opgelost in Kodi!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De q5 heeft geen resolutieprobleem in kodi.. Enkel de m3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
merci voor uw review, handig! Had er ene besteld voor m'n schoonpa z'n vaderdag - hij zal content zijn zo te zien, i'm sure
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vergeet de volgorde v updaten niet als je 3d iso wil en hd audio..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hoe weet ik dan dat ik een eu Q5 heb?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Full screen warning zal inderdaad komen omdat je technisch gezien de android app draait. Dus de oplossing hierboven zou moeten werken. Voor de rest ziet het er best een goede mediaplayer uit. Kan je het licht van die ring eigenlijk uitschakelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
mysteryliner" data-link="https://home-theater.be/topic/1287-review-himedia-m3/?postID=32664#post32664"> [url="http://freaktab.com/forum/tv-player-support/amlogic-based-tv-players/tronsmart-aml-devices/15362-how-to-disable-android-s-notification-swipe-down-from-the-top-to-exit-full-screen-solved?14811-How-to-disable-Android-s-notification-quot-Swipe-down-from-the-top-to-exit-full-screen-quot=&p=298921&viewfull=1 zei:
http://freaktab.com/forum/tv-player-support/amlogic-based-tv-players/tronsmart-aml-devices/15362-how-to-disable-android-s-notification-swipe-down-from-the-top-to-exit-full-screen-solved?14811-How-to-disable-Android-s-notification-quot-Swipe-down-from-the-top-to-exit-full-screen-quot=&p=298921&viewfull=1[/url]

Is dit iets voor je Full screen warning?? </woltlab-quote> Jullie mogen dit testen
263a.png

<woltlab-quote data-author="sandervdw"] Full screen warning zal inderdaad komen omdat je technisch gezien de android app draait. Dus de oplossing hierboven zou moeten werken. Voor de rest ziet het er best een goede mediaplayer uit. Kan je het licht van die ring eigenlijk uitschakelen?
Geen idee of je die ring kan uitschakelen, waarom zou je? Mij stoort het niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
Jullie mogen dit testen
263a.png

Geen idee of je die ring kan uitschakelen, waarom zou je?Mij stoort het niet.
Ik zit momenteel in een kamer waar ik de mediaplayer niet "verstopt" kan zetten. Wat dus zou inhouden dat ik constant een lichtgevende ring zou zien. Door de extra weerkaatsing in een plasmascherm lijkt me dat toch best storend... Daarnaast lijkt het wel een goede mediaplayer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zet hem dan wat verder van je scherm af?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Mooie review Stijn, lijkt me een media speler welke reeds ver staat. Misschien dat ik me hier ook aan waag, maar zou nog één iets graag bevestigd zien.

Nu kan je even voor mij de volgende fragmenten testen;

Fragment 1 Fragment 2

Dit zijn twee 10bit voorbeelden, en zou graag weten of deze correct afspelen. Zou kunnen dat je wel audio hebt maar geen beeld, of dat het totaal niet wil afspelen.

Voor mij wel belangrijk want anime is tegenwoordig haast altijd in 10bit formaat ipv 8bit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Stiibun zei:
Mooie review Stijn, lijkt me een media speler welke reeds ver staat. Misschien dat ik me hier ook aan waag, maar zou nog één iets graag bevestigd zien.

Nu kan je even voor mij de volgende fragmenten testen;

Fragment 1 Fragment 2

Dit zijn twee 10bit voorbeelden, en zou graag weten of deze correct afspelen. Zou kunnen dat je wel audio hebt maar geen beeld, of dat het totaal niet wil afspelen.

Voor mij wel belangrijk want anime is tegenwoordig haast altijd in 10bit formaat ipv 8bit
Ik ga ze vanvond testen
1f609.png


Mag ik dit in de woonkamer testen? (audio geen belang daar) of moet het best echt in de ht? (daar heb ik versterker en 7.1, maar dan moet ik de speler wel verzettne, nu zo'n werk is dat niet)

Zeg maar. Vraagje ook naar jou toe, zou de Q5 dergelijke files beter kunnen afspelen door het aantal ram of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik moest gisterenavond in alle stilte film kijken in de ht (kids eronder sliepen) en ik stoorde mij enorm aan het geluid dat mijn htpc maakt. Deze staat nu ook dichter bij mijn zitplaats en als ik zo stil speel valt het enorm op en werkt het storend. Dat zorgt ervoor dat ik enorm overweeg een tweede himedia aan zou kopen (de Q5 dan) voor in de ht. Ik wacht nog even af hoe de ontwikkelingen lopen van de nvidia shield.. Deze doet nu nog geen hd audio en geen 3d, maar dat zou in de toekomst wel kunnen veranderen. Ik zeg kunnen, omdat het lang niet zeker is. Ik vrees er wel voor maar soit. Anders wordt het de shield omdat die toch voor games een pak sneller is. Kan ik er ook op gamen.. Anders wordt het gewoon de Q5 en af en toe es een game of zelfs nooit.

Voor mediaspeler is hij top.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ga 9/10 ook nog een Q5 kopen voor in de ht.. De q5 heeft nu al kodi gui in 1080p

Het enig voorlopig "probleempje" dat de Q5 heeft en de m3 niet, is dat 3d iso start in 720p . MAAR Vorige firmware versie had die niet, fix is onderweg.. Het valt wel op te lossen, door snel even in2d stand te zetten en dan terug in 3d en dan is het wel in full 3d 1080p

Dus voorlopig zo verhelpen dan , tot de volgende firmware de bug eruit heeft. Ze zijn op de hoogte hiervan en nieuwe firmware is onderweg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Haha ok lol Kijk ik net op het forum. Als je van de duivel spreekt... Lol

Nieuwe firmware Q5 die bug 3d iso die start in 720p solved...

Q5 4K3D. 26-MAY-2015. FIRMWARE HMD-1.0.9.1 FUTEKO-EN

Internal build number: HMD-1.0.9 2015-06-11.141322

IMPORTANT! THIS FIRMWARE IS FOR EUROPEAN Q5 4K3D (MANUFACTURED AFTER NOVEMBER 2014) ONLY. DO NOT TRY AND FLASH IT TO OTHER REGION Q5 4K3D.

Installation Instructions:

1. Copy update.zip to the root of a USB pen drive. 2. Insert the USB pen drive into any USB port of the Q5 4K3D. 3. With the Q5 4K3D turned off, use a paper clip or pen to press and hold the the pinhole restore button on the side of the Q5 4K3D (next to the USB ports). 4. While keeping the restore button pressed, turn on the Q5 4K3D. 5. The Q5 4K3D will show an Android droid logo and proceed to upgrade the firmware. 6. The box will auto-reboot when finished.

Q5 4K3D. 18-JUN-2015. FIRMWARE HMD-1.0.9.1 FUTEKO-EN. Changelog:

1. Fix 3D-ISO start in 720p bug.

Q5 4K3D. 26-MAY-2015. FIRMWARE HMD-1.0.9 FUTEKO-EN. Changelog:

1. Pre-installed Skype, Facebook, Youtube, Netflix, Kodi. 2. Fixed Kodi and Chrome cannot update. 3. Miracast. 4. One click to enter APPs on the main UI. 5. Supports 23.976fps.

Q5 4K3D. 24-APR-2015. FIRMWARE HMD-1.0.8 FUTEKO-EN. Changelog:

1. New launcher. Cleaner design. Faster. Supports wallpaper. 2. Pre-installed Kodi 14.2. Chrome browser as default. 3. Supports user set default launcher. 4. Task Management function. 5. Supports Dolby TrueHD ATMOS.

Download link: coming later this morning.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank zei:
Ik ga ze vanvond testen
1f609.png
Mag ik dit in de woonkamer testen? (audio geen belang daar) of moet het best echt in de ht? (daar heb ik versterker en 7.1, maar dan moet ik de speler wel verzettne, nu zo'n werk is dat niet)

Zeg maar. Vraagje ook naar jou toe, zou de Q5 dergelijke files beter kunnen afspelen door het aantal ram of niet?
Alleen beeld is van belang, audio is normaal gewoon een stereo track. Alvast bedankt voor de test
1f44d.png


Geen idee of de Q5 het hier zou redden, 'k zou de verdere specificaties van dit toestel eens moeten onderzoeken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Q5 is net iets beter dan m3 Ik test deze avond
 
Laatst bewerkt door een moderator: