• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

himedia q10 pro optical cable

Status
Niet open voor verdere reacties.
28 jun 2016
30
0
9
Ik ben van plan de himedia q10 pro te kopen. Echter een probleem. Mijn denon x4000 ondersteund geen hdmi 2.0. En mijn tv dus wel. Nu is mijn vraag: Als ik mijn himedia q10 aansluit op mijn tv met hdmi 2.0 dan heb ik dus enkel de mogelijkheid om het geluid nog via optical aan te sluiten van mediaplayer naar receiver, omdat er dus maar 1 x hdmi 2.0 aansluiting op de himedia player zit. Laat de optische kabel ook dts hd master audio en true hd audio toe via optische aansluiting op de himedia q10 pro? Hoor het graag.


groetjes,


do
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Eerst een ander vraagje Welkom trouwens Waarom wil je via hdmi 2 verbinden Enkel voor 4K? Heb je wel 4k content?

Anders gewoon met een hdmi 1.4 verbinden en heb je ook geen audio troubles

als je gaat splitsen (als het uberhaupt mogelijk is) zal je 9/10 sync issues hebben denk ik


Los daarvan, als je besteld bij futeko, gelieve mijn naam te vermelden zoals gevraagd in het himedia topic
1f609.png



EDIT: nu ik erover nadenk is het waarschijnlijk wel mogelijk, ik zou het moeten nazien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
je hebt het volgende aan opties

HDMI Output: RAW SPDIF OUtput: Close HBR Output: RAW7.1

Als je die spdif op raw zet, heb je wat je wil :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
Nou heb 4k content. hdmi 2.0 is nodig voor hdr en 4k60hz vandaar. hoe kan het dat deze player wel dts hd via optical cable ondersteund dan? is er geen kwaliteits verlies dan? aangezien mijn huidige xtreamer prodigy geen dts hd ondersteund via optical cable!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
4k youtube content dan, want voor de rest is er nog niks... xtreamer is een produkt om absoluut heel ver weg te blijven waarom die het niet doet.. tja... geen interesse in om het zelfs op te zoeken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
even vermelden dat optisch geen dts hd of dolby true hd kan doorgeven via bitstream ( raw zoals jij aanbeveelde) dit gaat enkel via hdmi , als je enkel netflix of youtube in 4k zou willen bekijken kan je deze beter rechtstreeks via de apps van je (smart)tv bekijken en je himedia via hdmi aansluiten aan je receiver , ga je veel betere audio krijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
Skank zei:
je hebt het volgende aan opties

HDMI Output: RAW SPDIF OUtput: Close HBR Output: RAW7.1

Als je die spdif op raw zet, heb je wat je wil :p

ok, maar ik heb films met 4k hdr zoals een the revenant. echter mijn versterker ondersteund maar hdmi 1.4. wat dus maar tot 4k30hz gaat en geen 4k60hz. dus vandaar dat ik de himediaplayer op mijn 4k tv wilt aansluiten. maar als ik de himedia q10 pro via optical cable aansluit op mijn denon x4000 receiver heb ik dus echt dts hd master audio geluid? want las juist dat enkel dts hd master audio geluid weer gegeven kan worden via hdmi kabel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Gaat helaas niet werken - je gaat of 4K HDR hebben of DTS-HD.

Zoals je zelf aangeeft heeft je receiver geen HDMI 2.0, en kan deze dus geen HDR doorgeven. Wat denk ik wel zou gaan is gewoon 4K - je hebt niet persé 60hz nodig aangezien de film in 24p loopt, maar HDR heeft HDMI 2.0 en HDCP 2.2 nodig.

En zoals Ilstino aangaf kan je geen HD audio versturen over SPDIF
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
ilstino zei:
even vermelden dat optisch geen dts hd of dolby true hd kan doorgeven via bitstream ( raw zoals jij aanbeveelde) dit gaat enkel via hdmi , als je enkel netflix of youtube in 4k zou willen bekijken kan je deze beter rechtstreeks via de apps van je (smart)tv bekijken en je himedia via hdmi aansluiten aan je receiver , ga je veel betere audio krijgen ja, maar ik kijk blu ray films die ik download. gebruik geen netflix. dat is ook niet volledig 4k! mooi klote dan die mediaplayers! nogmaals mijn receiver ondersteund geen hdmi 2.0! enkel 1.4 dus dan heb ik geen volledige 4k60hz maar 4k30hz en dus ook geen hdr weergave! Dan wacht ik maar op een mediaplayer met 2 x hdmi aansluiting. dan kan ik mediaplayer naar mijn tv verbinden en voor dolby true hd geluid van blu rays die ik download, mijn mediaplayer verbinden naar receiver voor audio. balen dat er geen 2 x hdmi 2.0 aansluitingen op zitten. want met optische kabel is het dus toch niet mogelijk dolby true hd weer te geven in dezelfde kwaliteit als via hdmi?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
luckske zei:
Gaat helaas niet werken - je gaat of 4K HDR hebben of DTS-HD.

Zoals je zelf aangeeft heeft je receiver geen HDMI 2.0, en kan deze dus geen HDR doorgeven. Wat denk ik wel zou gaan is gewoon 4K - je hebt niet persé 60hz nodig aangezien de film in 24p loopt, maar HDR heeft HDMI 2.0 en HDCP 2.2 nodig.

En zoals Ilstino aangaf kan je geen HD audio versturen over SPDIF

maar dts hd weergave werken wel via optisch als ik spdif output op raw zet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ilstino zei:
even vermelden dat optisch geen dts hd of dolby true hd kan doorgeven via bitstream ( raw zoals jij aanbeveelde) dit gaat enkel via hdmi , als je enkel netflix of youtube in 4k zou willen bekijken kan je deze beter rechtstreeks via de apps van je (smart)tv bekijken en je himedia via hdmi aansluiten aan je receiver , ga je veel betere audio krijgen
Klopt Ging me net mezelf verbeteren

Geen hd audio over spdif !!!!!! Maar ik zou die 4k dan lekker laten liggen en gewoon voor een hdmi 1.4 aansluiting gaan en dan heb je wel hd audio
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
jij hebt the revenant 4k???? geen disc he,? Hoe heb jij aan een rip geraakt dan? om zo te kunnen afspelen met een mediaspeler? want zelf rippen zou ik begod niet weten hoe
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Sorry maar ik geloof nog nooit dat jij een full 4k rip hebt van the revenant Er klopt iets niet
263a.png


Ofwel heb je geen echte 4k rip , en dan doet het er niet toe en verbind je gewoon met 1.4 ofwel heb je de disc en da gaat niet met die mediaspeler.

1 vd 2

Wachten op een blurayspeler met 2 hdmi outs???? succes !!!!! Ga je lang mogen wachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
Skank zei:
Sorry maar ik geloof nog nooit dat jij een full 4k rip hebt van the revenant Er klopt iets niet
263a.png


Ofwel heb je geen echte 4k rip , en dan doet het er niet toe en verbind je gewoon met 1.4 ofwel heb je de disc en da gaat niet met die mediaspeler.

1 vd 2

Wachten op een blurayspeler met 2 hdmi outs???? succes !!!!! Ga je lang mogen wachten.

nee, ik hoef geen blu ray speler. ik download alles. ik heb ook een 4k versie van de oudere film salt. echter wilde ik dit dus eerst zeker weten voordat ik een 4k mediaplayer koopt. ik wacht wel lekker tot er een 4k mediaplayer komt met 2 x hdmi out uitkomt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die 4k versie van salt is zelfs geen 4k

4k films kunnen nog niet geript worden. Alles wat je op het net vindt, is dus nog brol en geen true 4k, dus dan hoef je ook helemaal geen hdmi 2.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
Skank zei:
Die 4k versie van salt is zelfs geen 4k

4k films kunnen nog niet geript worden. Alles wat je op het net vindt, is dus nog brol en geen true 4k
ok, maar ik heb het niet over blu ray spelers. maar over mediaplayers met 2 x hdmi out. super irritant dat de fabrikant hier niet op in speelt. heb een super goede denon x4000 die geeft nog een beter geluid dan de meeste denon receivers, echter hebben de lagere modellen wel hdmi 2.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dominic van Gemerden zei:
ok, maar ik heb het niet over blu ray spelers. maar over mediaplayers met 2 x hdmi out. super irritant dat de fabrikant hier niet op in speelt. heb een super goede denon x4000 die geeft nog een beter geluid dan de meeste denon receivers, echter hebben de lagere modellen wel hdmi 2.0
De enige die hier spreekt over blurayspelers, dat ben jij
263a.png
Volgens mij zijn er bitter weinig spelers die 2 uitgangen hebben, ik zou het zelf ook niet willen lol Volgens mij ga je jaren op je honger zitten

Zeker dat die denon x4000 geen hdmi 2.0 doet? want hij ondersteund zo te zien wel een vorm van 4k


Maar nogmaals, het is compleet zinloos perse die 4k te willen want je films zijn geen full 4k , en dat is ook nog een lange tijd niet zo. Er is geen full 4k beschikbaar in die vorm ! enkel in DISC formaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
De enige die hier spreekt over blurayspelers, dat ben jij
263a.png
Volgens mij zijn er bitter weinig spelers die 2 uitgangen hebben, ik zou het zelf ook niet willen lol Volgens mij ga je jaren op je honger zitten

Zeker dat die denon x4000 geen hdmi 2.0 doet? want hij ondersteund zo te zien wel een vorm van 4k


Maar nogmaals, het is compleet zinloos perse die 4k te willen want je films zijn geen full 4k , en dat is ook nog een lange tijd niet zo. Er is geen full 4k beschikbaar in die vorm ! enkel in DISC formaat
ik heb het over mediaplayers vriend. ik koop geen blu rays. dus hoef ik geen blu ray speler ook niet voor te hebben. en daarbij zag ik al wel blu ray spelers die 2 keer hdmi out hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dominic van Gemerden zei:
ik heb het over mediaplayers vriend. ik koop geen blu rays. dus hoef ik geen blu ray speler ook niet voor te hebben. en daarbij zag ik al wel blu ray spelers die 2 keer hdmi out hebben
HALLLOOO Lees even goed ik heb het ook over mediaspelers. ja blurayspelers met 2 dhmi out zijn er , maar mediaspelers denk ik niet, correct me if im wrong

NOGMAALS EN LEES EVEN GOED het is compleet zinloos perse die 4k te willen want je films zijn geen full 4k , en dat is ook nog een lange tijd niet zo. Er is geen full 4k beschikbaar in die vorm ! enkel in DISC formaat


KORT GEZEGD: Je hebt enkel downloads, dus dan heb je GEEN 4K en heb je dus ook GEEN behoefte aan hdmi 2.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
28 jun 2016
30
0
9
Dominic van Gemerden zei:
ik heb het over mediaplayers vriend. ik koop geen blu rays. dus hoef ik geen blu ray speler ook niet voor te hebben. en daarbij zag ik al wel blu ray spelers die 2 keer hdmi out hebben
geen volledige 4k doet hij. enkel 4k30hz en geen hdr! beetje zinloos om dan een himedia q10 pro player te kopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.