• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hoe beluisteren jullie muziek?

Hoe beluister je muziek?

  • Via een streamingdienst als spotify, google all access

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik koop cd's en beluister deze

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik koop cd's en rip ze naar een nas.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik download complete albums

    Stemmen: 2 100,0%

  • Total voters
    2

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Vraag me af hoe jullie muziek beluisteren?   Graag ook toelichting indien je bv download, hoe je dit doet?   Gebruik je headphones of dergelijke? Hoe ontdek je nieuwe muziek?   Ik ontzie voor het downloaden eigenlijk telkens die pc aan te steken..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Altijd volledige albums, soms ook compilaties want van sommige artiesten is het toch echt zo dat één of twee nummers op een album de moeite zijn en de andere nummers vaak ... uh gelieve je eigen bewoording in te vullen
263a.png
  Nooit meer met hoofd telefoon, vaak gewoon aan de computer bureau met een paar actieve AudioEngine A5+ luidsprekers aangesloten via een AudioEngine D1 DACje aan de iMac.   Zalige speakers die de ruimte moeiteloos kunnen vullen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik koop cd's (enkel cd's van reeksen die ik verzamel) en rip ze meteen naar de server. Alle andere zaken zoek ik gewoon op via Spotify. Muziek luister ik eigenlijk enkel in den bureau. Momenteel gewoon via de luidsprekers van de laptop, maar op termijn wil ik weer actieve luidsprekers aansluiten. Als ik 's nachts achter de laptop zit, luister ik via Sennheiser in-ears. Ik heb hier ook nog een draadloze Sony hoofdtelefoon liggen, maar die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Zou hem eigenlijk beter verkopen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Ik heb het op headphones programma (software) he Hahahaha Geen echte koptelefoons !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Wat ik zo jammer vind aan een collectie op een NAS, is dat zodra je het huis uit bent, je dus niks mee hebt van je collectie. Voor films;ok, voor muziek een gemis in mijn geval. Daar dat streamingdiensten dan toch weer optimaal zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik heb altijd wel muziek op mijn iPhone of iPad staan en in de wagen heb ik gewoon een USB stick met daar x-aantal cd's op. Van zodra ik die allemaal beluisterd heb, zet ik er nieuwe cd's op en beluister ik deze enzovoort...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Ik niet, ik ontzie het mij altijd om muziek erop te zettne, ik kom er gewoon niet aan toe. Laat staan om ze te downloaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
ik download altijd albums, bewerk ze (voorzien van albumcover, correcte titels, cd nummering, ...) en dan naar men NAS.
263a.png
Afspelen doe ik dan met men Sonos hoofdzakelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik rip nummers en albums, bewerk de ID-Tag en plaats een albumcover, artiest, genre, titels, jaar, nummer, muziektekst, enz... en bij mij dus ook naar de NAS.
263a.png
Afspelen gebeurt hoofdzakelijk met Bluesound en met de Denon via Dlna Synology.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
@ Stijn , kijk eens naar zo'n WD My Cloud als je je muziek overal wil bij je hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Dus WD is brol ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Als je advies vraagt of een probleem hebt en er is iemand die je een mogelijke oplossing geeft is het nogal redelijk onbeleefd om een mogelijke oplossing direct af te schilderen als brol. Ik veronderstel dus dat je enige ervaring hebt met WD My Cloud ? Doe eerst de moeite om de aangeboden optie eens te onderzoeken voordat je dit bestempeld als 'brol'.Ik dacht dat dit een Forum is waar mensen kunnen praten over hun respectievelijke hobby en anderen eventueel kunnen helpen. Start anders een blog of een persoonlijke Twitter account .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Wat ik zo jammer vind aan een collectie op een NAS, is dat zodra je het huis uit bent, je dus niks mee hebt van je collectie. Voor films;ok, voor muziek een gemis in mijn geval. Daar dat streamingdiensten dan toch weer optimaal zijn.

Ik gebruik iTunes en iMatch : gehele muziekcollectie staat lokaal + in iCloud. Op iPhone en iPad kun je die eenvoudig benaderen van eender waar. Zo hadden wij zelfs op vakantie in Bretagne onze muziek en playlists ter beschikking! Ook op het werk luister ik vaak naar mijn eigen muziek. Nieuwe nummers worden automatisch naar iCloud gesynchroniseerd, in AAC format. Werkt als een zonnetje. Kweet dat je niet zo Apple-minded bent, maar dit hebben ze toch goed voor mekaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Waarschijnijk brol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Apple brol dan....;) ( maar denk niet dat stijn het slecht bedoelde hoor,ik spreek ook nogal snel van iemand anders zijne rommel of mijne brolaar daarom bedoel ik niets slechts mee.;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ik gebruik iTunes en iMatch : gehele muziekcollectie staat lokaal + in iCloud. Op iPhone en iPad kun je die eenvoudig benaderen van eender waar. Zo hadden wij zelfs op vakantie in Bretagne onze muziek en playlists ter beschikking! Ook op het werk luister ik vaak naar mijn eigen muziek. Nieuwe nummers worden automatisch naar iCloud gesynchroniseerd, in AAC format. Werkt als een zonnetje. Kweet dat je niet zo Apple-minded bent, maar dit hebben ze toch goed voor mekaar.
  Zo doe ik het ook voor mijn muziek en foto's.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Ik luister gewoon naar de lokale radio....lijkt wel of we niet meer zonder onze eigen muziek kunnen blijkbaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Als je advies vraagt of een probleem hebt en er is iemand die je een mogelijke oplossing geeft is het nogal redelijk onbeleefd om een mogelijke oplossing direct af te schilderen als brol. Ik veronderstel dus dat je enige ervaring hebt met WD My Cloud ? Doe eerst de moeite om de aangeboden optie eens te onderzoeken voordat je dit bestempeld als 'brol'.Ik dacht dat dit een Forum is waar mensen kunnen praten over hun respectievelijke hobby en anderen eventueel kunnen helpen. Start anders een blog of een persoonlijke Twitter account .
  Je begrijpt me wel toch.. WD My CLoud doet wat het moet doen, maar voor mij niet interessant. Toch bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Apple brol dan....
1f609.png
( maar denk niet dat stijn het slecht bedoelde hoor,ik spreek ook nogal snel van iemand anders zijne rommel of mijne brolaar daarom bedoel ik niets slechts mee.
1f609.png
)
    haha, ja apple brol
263a.png
nee serieus, ik bedoelde het idd niet slechtù. Dank je; eh wij komen eens overeen
263a.png
  @[member='xtian'], idd, ik ben niet apple minded :p (hoewel ik toch een ipad heb lol) en die oplossing vind ik ook niet ideaal (ik haaaaaaaaat itunes)
 
Laatst bewerkt door een moderator: