• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mmm
als ik google home wil integreren is dat dus een must.
tenzij ik idd zelf gaten ga prikken

Even afwachten wat rest hier doet.

Of ik koppel niet met google , en doe alles in google home

Heb jij harmony gekoppeld?
Dit lukt mij niet (denk ik) want ik zie wel zo'n file staan maar niet bij mijn integrations

En gebruik jij 2 factor auth?
Ik denk dat dit enkel interessant is als ik het van buitenaf wil openzetten
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Mmm
als ik google home wil integreren is dat dus een must.
tenzij ik idd zelf gaten ga prikken

Even afwachten wat rest hier doet.

Of ik koppel niet met google , en doe alles in google home

Heb jij harmony gekoppeld?
Dit lukt mij niet (denk ik) want ik zie wel zo'n file staan maar niet bij mijn integrations

En gebruik jij 2 factor auth?
Ik denk dat dit enkel interessant is als ik het van buitenaf wil openzetten

Denk niet dat ik Google ga doen. En van buitenaf connecteren doe ik gewoon over VPN (WireGuard). 2FA staat nog niet aan voorlopig, maar komt er wel.

Harmony is gewoon gekoppeld via de `discovery` integratie, zoals aangegeven in de documentatie. Hij heeft dan automatisch mijn 2 Harmony’s gevonden en zijn beschikbaar als “Entititeit”.

Config is zeer summier:

Code:
default_config:

http:
  base_url: https://hel.example.com:8123
  ssl_certificate: /ssl/fullchain.pem
  ssl_key: /ssl/privkey.pem

frontend:
  themes: !include_dir_merge_named themes

hacs:
  token: !secret hacs_token

discovery:

media_player:
  - platform: spotify
    client_id: !secret spotify_client_id
    client_secret: !secret spotify_client_secret
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Hmm voor mijn Somfy RTS rolluiken zijn er redelijk wat opties, zal kiezen worden 🤔.

- RFLink Gateway bouwen ism de HA RFLink integratie: goedkoopst
- RFXCom RFXTRX433XL kopen ism de HA RFXtrx integratie: ietwat duurder, maar lijkt betrouwbaarder / minder gevoelig aan storing
- Somfy Connexoon RTS kopen ism de HA Somfy of Tahoma integratie: beetje kostelijk, maar wel via officiele Somfy besturing/API
- Somfy Tahoma kopen ism de HA Somfy of Tahoma integratie: zeer duur, dus njet, geen behoefte aan
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb volgende automatisatie die ervoor moet zorgen dat mn lichten aangaan als ik thuiskom, die wil echter niet triggeren, wat doe ik mis?

Code:
id: '1578251418685'
  alias: Lichten inkom aan bij thuiskomst
  description: ''
  trigger:
  - entity_id: person.x
    event: enter
    platform: zone
    zone: zone.home
  - entity_id: person.y
    event: enter
    platform: zone
    zone: zone.home
  condition:
  - condition: state
    entity_id: sun.sun
    state: below_horizon
  action:
  - device_id: d1262fb1595a4738bb9ea73f2a9df607
    domain: light
    entity_id: light.hue_ambiance_spot_1
    type: turn_on
  - device_id: b4da8091739e4eeca6882d9f708cecd9
    domain: light
    entity_id: light.hue_ambiance_spot_2
    type: turn_on

not sure ivm die zone, want die heb ik nooit aangemaakt
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
eens aangepast naar dit, vanavond testen

Code:
 id: '1578251418685'
  alias: Lichten inkom aan bij thuiskomst
  description: ''
  trigger:
  - entity_id: group.family
    platform: state
    from: not_home
    to: home
  condition:
  - condition: state
    entity_id: sun.sun
    state: below_horizon
  action:
  - entity_id: light.inkom
    service: light.turn_on
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vraagje
Werken jullie binnen HA met scenes? en zones?

Ander vraagje

Hoe doen jullie dit voor tv, licht aan en licht uit?
Ik heb 3 activiteiten binnen harmony "tv kijken (orange), film kijken (kodi) en netflix kijken (enkel tv)
Ik veronderstel dat ik dit best doe voor elke activiteit?
De moeilijkheid zit hem ook dat bij tv kijken en netflix kijken veel uit mag, maar bij film kijken bv in het begin veel dimmen, en dan bij effectieve start verder uitzettne, en dan bij de 3 activiteiten terug aan als je pauzeert, en bij stoppen volledig aan

Ik weet nog zo goed niet waar te beginnen
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Je bent wel hard aant gaan Skank, allemaal op zo korte tijd geleerd precies :eek:
Ik ga hier een jaar over moeten doen denk ik eens ik met mijn home-assistant ga beginnen :eek:
Ik ben alleen nog aant nadenken hoe ik die smart lights kan integreren in mijn huis hier, ik heb nl een systeem met teleruptoren en dus allemaal maar 0.8 draad aan mijn lichtschakelaars, als ik wil overstappen nr smart lights lijkt mij er geen enkele goeie optie te zijn voor mijn huidige bedrading? Al mijn lichtpunten gaan natuurlijk wel rechtstreeks naar mijn electriciteitskast maar dan blijf ik met het probleem dat ik mijn huidige lichtschakelaars ga moeten dichtplekken en daar dan smart switchen zetten met batterijen dan? Ik snap niet hoe andere mensen dit GOED doen, echt niet...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je bent wel hard aant gaan Skank, allemaal op zo korte tijd geleerd precies :eek:
Ik ga hier een jaar over moeten doen denk ik eens ik met mijn home-assistant ga beginnen :eek:
Ik ben alleen nog aant nadenken hoe ik die smart lights kan integreren in mijn huis hier, ik heb nl een systeem met teleruptoren en dus allemaal maar 0.8 draad aan mijn lichtschakelaars, als ik wil overstappen nr smart lights lijkt mij er geen enkele goeie optie te zijn voor mijn huidige bedrading? Al mijn lichtpunten gaan natuurlijk wel rechtstreeks naar mijn electriciteitskast maar dan blijf ik met het probleem dat ik mijn huidige lichtschakelaars ga moeten dichtplekken en daar dan smart switchen zetten met batterijen dan? Ik snap niet hoe andere mensen dit GOED doen, echt niet...

Thx
Valt echt wel mee ze, home assistant
Moet zelf ook nog leren , maar het begint te komen :p
Voor die schakelaars kun je die toch in je zekeringkast steken.. daarna kun je die schakelaars gewoon blijven gebruiken
dus niks dichtplekken en met smartswitches werken
ondertussen zijn er ook switches zonder batterijen (met kinetische energie)
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Hoe bedoel je in mijn zekeringkast steken? Parallel met mijn teleruptoren dan of in serie?? En die werken dan ook wifi/met homeassistant? Ik ben niet echt mee precies, kzou da eens moeten zien op een schema dan benk direct mee :-D
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoe bedoel je in mijn zekeringkast steken? Parallel met mijn teleruptoren dan of in serie?? En die werken dan ook wifi/met homeassistant? Ik ben niet echt mee precies, kzou da eens moeten zien op een schema dan benk direct mee :-D




Werkt met je drukknoppen/wifi/home assistant noem maar op :p
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Gewoon alle teleruptors/dimmers vervangen door deze en een Hue bridge ergens in de buurt plaatsen.
Kijk anders eens in het Hue topic hier op het forum.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
eens aangepast naar dit, vanavond testen
En werkt het dan ook? Misschien ook een idee om je devices een vriendelijke naam te geven ipv nu een nummer/lettereeks. Dat zal je zeker later helpen als je die scripts na maanden opnieuw moet induiken om één of andere reden.

Ben ook wel benieuwd wat je nu reeds allemaal hebt aan automatisaties.