• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home Cinema happening

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
krikri zei:
bestaan er eigenlijk oplossingen om een scherl
Dit is ook iets wat mij sterk intereseerd. Tenminste als het scherm ook uit het meubel komt.
waar zou ik dit kunnen kopen? Ik zou dit ook wel eens in winkel willen bekijken.
Breedte van het scherm zou tussn de 1m80 en 2m20 liggen, kan breder maar ik weet niet of dat nodig is....
je kan dit zien op de beurs dit weekend :p Toegang is gratis.
En Cinedream verkoopt dit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Dit weekend zal voor mij niet lukken...
Op het filmpje is de lift voorzien om de beamer uit de kast te halen, het sherm is aan de muur bevestigd. Das voor mij geen optie
1f922.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
krikri zei:
bestaan er eigenlijk oplossingen om een scherl
Dit is ook iets wat mij sterk intereseerd. Tenminste als het scherm ook uit het meubel komt.
waar zou ik dit kunnen kopen? Ik zou dit ook wel eens in winkel willen bekijken.
Breedte van het scherm zou tussn de 1m80 en 2m20 liggen, kan breder maar ik weet niet of dat nodig is....
Met een ultra short throw projector is het zo goed als onmogelijk om met een oprolbaar scherm te werken. van zodra er ook maar één rimpeltje in je doek zit of het hangt een paar mms sheef dan heb je een vervorming van jewelste. een ultra short throw werkt enkel met vaste schermen of op een muur, niet met rolschermen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
ok bedankt voor de info.

Mogelijk alternatief is een opstelling met projector tegen achterwand, deze zou ik dan kunnen verbinden met een lokale mediaspeler op een lokale ip verbinding.

Het scherm moet dan wel ingebouwd worden in het bestaande verlaagde plafond.

Het plafond heeft ong 10 cm inbouw, is dit voldoende voor een scherm dat ong. 2m30 zou moeten naar beneden afrollen?
Electriciteit in het plafond is aanwezig voor het aansturen van een motor.
Voorzien jullie ook plaatsing en afwerking?

Belangrijk voor de WAF is dat als het scherm is opgerold er absolut niks zichtbaar mag zijn, verlagingen of omkastingen in het plafond zijn geen optie.

Ps. Wat is eigenlijk een mooie afmeting voor het scherm als je ong. 3 meter kijkafstand zit?
Strikt genomen zouden we tot 3 meter breedt of zelfs nog meer kunnen gaan....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Interessante dag - heb echt mijn tijd genomen om overal eens langs te gaan en alles in detail te bekijken.

Laser room was zeer indrukwekkend, prachtige projectoren met een even prachtige prijs ;-). Hetzelfde in de 'Transformers room' waar de Barco Balder stond op een gigantisch scherm met Dreamscreen v6 stof.

Demo gehad van de invoerder van Arcam van de AVR850 met Monitor Audio Silver - het was geen overweldigende setup met gigantische subwoofers (daarvoor moet je in de ruimte erlangs zijn met 2x SVS PB16s
1f62e.png
), maar het klonk gewoon heel erg goed. Een mooi samenhangend geheel met een mooie bubbel.

De projectoren, een voor een prachtige toestellen. Ik heb er lang gestaan en heen en weer gelopen en proberen te vergelijken, maar eigenlijk zijn het allemaal prachtige toestellen waar niks mis mee is. Ik vond de verschillen in scherpte en zwartwaarde klein en ik denk dat je ze echt al langs elkaar moet zien om de verschillen te merken.

Persoonlijk ging mijn voorkeur naar de Sony VW260 - deze was net iets scherper en ik vond het beeld net iets meer uitkomen, de JVCs waren inderdaad zwarter. Het verschil tussen X5900 en X7900 vond ik zelf niet zo heel groot, maar in echte donkere scenes zag je het verschil wel.

Boven is ook een ruimte waar een JVC X5900 (RS440) HDR content (Passengers) aan het spelen is en dat was echt de enige keer dat ik echt zei van wow. De kleuren spatten echt van het scherm af, zeer zeer mooi! De JVC stond wel te spelen op een Gain 2.0 scherm, dus ik ben ergens wel nieuwsgierig hoe dat op een gain 1.0 scherm zou zijn.

Al bij al een zeer interessante dag en zeker de moeite waard
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ook genoten van de dag.
Volledig mee eens dat de laser echt wauw was!
De locaties met de projectoren naast eLkaar vond ik zeer handig maar daar is mijn besluit dat belange na de duurste projector niet de beste is auq beeld in mijn ogen, vraag me de types niet maar zo stond er een projector v 7000 naast ene v 3000 en die was in mjn ogen toch een knapper beeld.. Als je ze dan Thuis niet meer naast elkaar ziet dan is het voor mij helemaal duidelijk...
De kamer met de optoma vOnd ik ook zeer knap, wat een plaatje gaf die ook weer! En terug een pak goedkoper...
Los dat het dlp was...

Dan bovenverdieping.
De kamer met de arcam klonk idd lekker! Alleen jammer dat er daar geen 4 atmos speakers stonden...mooie bubble idd

Dan de schermen.. Die hebben absoluut mijn aandacht getrokken... De dreamweave schermen..
Knap.
Ik overweeg dit wel.
Echter ben ik nog niet zo zeker v 21:9 tov 16:9
Thuiss ff zitten zOomen.
Ik kan een 16:9 kwijt 105 inch en een 21:9 in 110inch
Als je bv oblivion oplegt komen de subs in het zwarte gedeelte terecht bij 16:9 bij 21:9 komen ze in je beelD...
Dan liever in het zwart eigenlijk.
Ook als je bv tranSformers, dark knight , die film met kajius... Enz waarbij het beeld in imax gaat afwIsselend.. Heb je het mooi zitten met je 21:9
Vermoedelijk gaat dit id toekomst ook nog meer gebruikt worden.. Dan denk ik toch voor 16:9 te gaan maar wel akoestisch transparant.. Kan ik de center nog hoger zetten ook
En heb ik geen geklooi met masking (of bovengenoemde films bij het wisselen in ratios) en geen lensmemory ook nodig.

Erg interessante meeting...
Doe zo verder
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Tjah ,

Is weer een duur weekend geworden...was gaan kijken voor de Sony VW260 maar vond de JVC RS440 iets beter, heeft ook meer lumen dus in HDR zal dat er ook beter uitzien. Zag echt niet veel verschil in 4K tussen de twee.
Dus voor 1000€ minder was de beslissing vlug gemaakt...het is uiteindelijk een RS440/X5900 geworden met een fiber interlink!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Proficiat ...denk dat ik dan nast u heb gestaan toen ge hem kocht.( als peter uw bon heeft opgemaakt toch.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
skoebiedoe zei:
Proficiat ...denk dat ik dan nast u heb gestaan toen ge hem kocht.( als peter uw bon heeft opgemaakt toch.
1f609.png
)
ik denk da gij mij straal voorbij bent gelopen..
Ik wou uw naam roepen maar kon er nie opkomen lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Proficiat met de aankoop! Prachtig toestel en HDR in de ruimte bovenaan was zéér indrukwekkend!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ja vond dat die X5900 echt een mooi beeld kon weergeven en Passengers in HDR boven heeft de doorslag gegeven. Had die VW260 dezelfde prijs geweest als de X5900 dan had ik misschien nog getwijfeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Xenomorph zei:
Ja vond dat die X5900 echt een mooi beeld kon weergeven en Passengers in HDR boven heeft de doorslag gegeven. Had die VW260 dezelfde prijs geweest als de X5900 dan had ik misschien nog getwijfeld.
Proficiat! Moest ik er nu ene kopen, zou het ook de X5900 zijn. Lens memory, HDR en veel lumens voor 4000euro. Prijs/kwalteit het beste wat je kan vinden, denk ik.
De VW360 vond ik ook prachtig, maar 7000euro blijf veel geld
2639.png
De motion flow van Sony vind ik toch wel heel relax om naar te kijken en het beeld van de JVC vind ik wat harder als van de Sony's, maar daar is misschien wel aan te wennen.
Maar om 4K te kunnen afspelen zou ik een nieuwe projector, receiver en mediaplayer nodig hebben. Dus voorlopig nog ff doorsparen...

Passengers in 4K HDR was echt prachtig, maar dat was wel een 2.0 gain scherm dus dat zal ook wel wat invloed gehad hebben op de licht opbrengst. Zelf ben ik geen fan van die hoge gain schermen, want die vind ik nogal schitteren in lichtere scenes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ben zelf ook net eens gaan kijken. Ben een absolute rookie is projecters maar zie zelf eerlijk gezegd bitter weinig verschil tussen schermen die tot 2 maal zo duur zijn. Ik vond de sony, hw65 dacht ik erg leuk. Denk dat ik toch ook dedicated op men zolder ga in de toekomst. De ruimte is beperkt, dat wel. En zal aan voor en achterzijde hellend dak hebben , anders hou ik te weinig zolder over. Maar kom, had het vrouwke mee en ze stond ook al wat meer open om zolder te gaan. Maar zal eerst nog tijdje sparen worden, net dak vernieuwd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
djaxx zei:
Ben zelf ook net eens gaan kijken. Ben een absolute rookie is projecters maar zie zelf eerlijk gezegd bitter weinig verschil tussen schermen die tot 2 maal zo duur zijn. Ik vond de sony, hw65 dacht ik erg leuk. Denk dat ik toch ook dedicated op men zolder ga in de toekomst. De ruimte is beperkt, dat wel. En zal aan voor en achterzijde hellend dak hebben , anders hou ik te weinig zolder over. Maar kom, had het vrouwke mee en ze stond ook al wat meer open om zolder te gaan. Maar zal eerst nog tijdje sparen worden, net dak vernieuwd...
Mee eens
Ik heb het er allezinds niet voor over om 2000 euro meer uit te geven aan een projector dat net dat tikje beter is , terwijl je dan thuis helemaal niet meer kan vergelijken.
En dan ben ik nog braaf in dat verschil
1f609.png


Elk zn ding zeker
Ik geef nooit meer uit dan 2500 voor een projector en vind dat zelfs al veel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik ben vandaag ook naar Wijnegem afgezakt voor de HCH.

Wat me beneden meteen opviel (en wat de meesten hier al gezegd hebben), is dat er eigenlijk enorm weinig verschil is tussen de verschillende projectoren.
Dit is wat mij betreft een pluim op de hoed van Werner voor zijn werk met de kalibraties. Van de 7 (?) projectoren die in de grote ruimte speelden, was het echt zoeken naar verschillen.
Die waren er wel, maar waren zeer subtiel. Ik vraag me af of ook maar iemand bij een "blinde" test zou kunnen zeggen welke projector aan het spelen is.
Ook de optoma UHD en sony vw65 die apart speelden en in een lager prijsklasse vallen, zijn zéker geen straf om naar te kijken.

Ik heb vooral naar verschillen gezocht tegenover de TW9300 (mijn huidige projector). De epson laser die ernaast stond, presteerde enorm gelijkend, maar dan met een laser lichtbron en bijhorende prijs.
De JVC's hadden in de donkere scènes wat meer detail, maar m.i. vooral door meer licht in die regionen (gamma instelling van de JVC tov Epson?) (Werner?). De JVC's hadden voor mij ook nét iets betere kleuren, maar dat waren tot dusver de enige verschillen die ik kon waarnemen.
Let wel: dit zijn erg subtiele verschillen die je enkel naast elkaar kunt waarnemen. Bij een "blinde" test zou ik niet kunnen zeggen welke projector er speelt. Leuk voor mij, geen drang tot upgraden
263a.png


In de laser ruimte was het beeld uiteraard ook DIK in orde, toen ik er kwam was de Sony aan het spelen. Het geluid kon er mij echter niet volledig bekoren. Op de vorige HCH was ik telkens aangenaam verrast van Klipsch (zelfs van de goedkoopste serie), maar hier vond ik ze ondermaats. Met de versterking en processors die eraan hingen, had ik toch meer verwacht.
Ook hier even een gedachte: de demo van Wonderwoman via Kaleidascape vond ik qua geluid minder. Die van kunfu panda 3 was volgens mij vanop een bluray en vond ik beter. Is het geluid via kaleidascape gecomprimeerd?

Boven was ik, net zoals velen, aangenaam verrast van de LS100 UST projector. Voor in de woonkamer een zeer mooie en betaalbare opstelling. In een dedicated ruimte zou ik het persoonlijk niet doen.

In de aparte kamers boven heb ik vooral gelet op het geluid. De kamer met de SVS luidsprekers vond ik persoonlijk een gemiste kans. De SVS SB16 (?) kon je tot op het toilet voelen trillen, maar in de ruimte zelf vond ik hem slecht afgesteld. Zelf raakte ik meer gecharmeerd door de opstelling in de kamer ernaast met monitor audio en arcam. Hier stond een klein 8" (?) subwoofertje voor de ondersteuning in het laag, maar deze was veel beter afgesteld waardoor deze opstelling veel aangenamer was. Dirac gaf duidelijk verbetering. Jammer dat een één-op-één vergelijking met audyssey nogal moeilijk is.
Blijkbaar wordt dirac ook door de leverancier thuis ingesteld met speciale software en meetmicrofoon. Voor velen waarschijnlijk een meerwaarde, maar als je als enthousiasteling veel met HT bezig bent, zou ik het onnozel vinden om telkens iemand te laten komen als er iets aan mijn setup verandert.

De opstelling met de Barco was impressionant :). De luidsprekers achter het scherm vind ik een grote meerwaarde. Het geeft immers een zekere rust als je enkel het scherm ziet.
De stoelen die bewogen op spiderman waren leuk voor een demonstratie, maar een hele film ermee kijken? Nee bedankt
263a.png


Verder was ook de optoma UST zeker niet onaardig voor in een woonkamer setup
263a.png



Het begint misschien af te zagen, maar nogmaals een dikke merci voor de organisatoren! Jullie maken het moeilijk om volgend jaar wéér beter te doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
De Arcam is inderdaad een product dat normaal wordt geïnstalleerd door de verkoper maar heb al uitgebreide tutorials gevonden met een uitgebreide uitleg op het internet van mensen die er ook iets van kennen zowel voor de setup als het toepassen van target curves.
Een beetje studie en je kan het ook zelf thuis. Natuurlijk voor de leek is ADSY véél eenvoudiger.
Soms is je plan trekken de enige oplossing omdat niet iedereen een budget heeft om een slordige 6000€ neer te tellen voor een receiver en vele mensen hier kopen 2dehands.
En als je zelf thuis kan prutsen dan blijft het zo ook een hobby!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Xenomorph zei:
... niet iedereen een budget heeft om een slordige 6000€ neer te tellen voor een receiver ...
NAD heeft nu een receiver met Dirac Live (light) voor 1.499 euro: NAD T 758 v3.
Voor 99 US$ (ongeveer 85 euro) kun je upgraden naar de full Dirac Live.
Binnenkort komt ook de NAD T 777 v3 met wat meer vermogen voor 2.749 euro.
Die laatste staat op mijn wishlist ...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: