• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home Cinema on a budget

• Onderwerp starter Onderwerp starter DDD
  • Startdatum Startdatum
De X2000 is voorzien van een eerder "instap" room-correctie (Audyssey MultEQ XT) en ik zou toch proberen in te schieten voor een model met XT32 ! Dat gaat de beleving & lage-toon correctie alleen maar ten goede komen.

Voor de rest is dat natuurlijk geen "brol" hé, het is maar wat je eraan wil hangen etc en ervan gaat verwachten. Is 3D, 4K, 2-zones etc allemaal nodig ? Mischien kan je dan uitkijken naar een 2e hands receiver ?

Een normale HT is minstens voorzien van 1 (of meerdere) subwoofers om alles (zeker film !!) realistisch weer te geven, dus als deze ruimte voornamelijk voor FILM beleving is zou ik ook daar iets in investeren. Je X2000 heeft niet de power om speaker serieus te laten knallen, tenzij je erg gevoelige speakers gaan gebruiken. (lees : geen B&W's dus
1f609.png
(95W/channel)

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien komt m'n Marantz SR7007 binnenkort vrij, met wat meeval kan het vroeger zijn.

Moest je geïnteresseerd zijn kan ik je hiermee misschien helpen?
1f609.png

Bedankt voor de info! Die x 2000 kan ik momenteel kopen voor €275. lijkt mij niet verkeerd. Zeker omdat ik het allemaal prijsbewust wens aan te pakken.

Davy, voor wanneer denk je dat dit is? Hoeveel zou deze kosten?

Ik heb verder nog wat gezocht naar een goede 2de hands receiver. 4K is niet nodig, als hij 3d ondersteund is het mooi meegenomen omdat praktisch alle beamers tegenwoordig van deze functie zijn voorzien.

De toestellen die me momenteel in het oog zijn gesprongen zijn: reeds bovenvermelde Denon X2000 (te koop in eigen gemeente) de Marantz die op dit forum te koop staat: Marantz AV-receiver SR5005 7.1 (uurtje rijden) Daarnaast zag ik ook nog een Onkyo TX-SR804E te koop staan. Veel info vind ik er niet over echter.

Naar welke gaat jullie voorkeur? En waarom? Davylerme, heb jij al meer info aangaande je versterker?

Als ik op zoek wil gaan naar een goede sub, op wat moet ik letten?

Sorry dat ik nu pas antwoord maar zat gisteren met de late op het werk.

Het betreft hier een Zwarte SR7007, aangekocht in November 2013 bij avtrader.nl.

Toestel is in uitstekende staat, altijd in rookvrije ruimte gestaan.

Graag had ik er nog 450€ voor gehad, maar laat ons zeggen dat er vanaf 400€ iets bespreekbaar is...
1f609.png

Moesten we het eens kunnen worden over de prijs kan mijn aankoop van de Anthem MRX510 bespoedigd worden en kan de overdracht snel gaan..

DDD zei:
Naar welke gaat jullie voorkeur? En waarom?

Als ik op zoek wil gaan naar een goede sub, op wat moet ik letten?
Ik denk dat zowel de Marantz van Davy als de X2000 een uitstekende keuze zou zijn. De Onkyo zou ik zeker niet nemen, deze lijkt al behoorlijk oud te zijn en geen HD audio te ondersteunen.

Qua subwoofer is een goede vraag. Er wordt hier vaak een SVS aangeraden en dan kijk je naar een vanaf prijs van 500 euro, deze zijn prijs/kwaliteit een van de betere subwoofers. Maar wat budget heb je nog over voor een subwoofer? In het algemeen zou ik kiezen voor een gepoort model omdat deze toch iets meer 'lucht' kunnen verzetten.

500 vind ik wat veel voor een sub. Een center en een beamer zou er ook nog moeten komen. Ik dacht er niet meer als 250 euro aan uit te geven. Is een Canton AS 85 SC iets goed?

DDD zei:
500 vind ik wat veel voor een sub. Een center en een beamer zou er ook nog moeten komen. Ik dacht er niet meer als 250 euro aan uit te geven. Is een Canton AS 85 SC iets goed?
Tja iets goed ... Hoe groot is die ruimte eigenlijk waar je film wil gaan spelen ? Die Canton is een 8 inch ding ... da's echt niet gek véél hoor om iets "deftig" te betekenen in een ruimte...mischien dat geld voorlopig uitsparen of effe doorsparen tot iets 12" achtig met 500W ofzo ? (2e hands)

Ik zou zelf eerder voor een zacht en rustig klinkende Heco dan de agresievere Canton gaan, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Je kan je setup ook in verschillende stappen opbouwen, zodat je het budget toch iets meer kan opkrikken naar eventueel net wat betere speakers, beamer, enz.. Die sub kan eventueel later nog .....

jvanhambelgium zei:
Tja iets goed ...Hoe groot is die ruimte eigenlijk waar je film wil gaan spelen ? Die Canton is een 8 inch ding ... da's echt niet gek véél hoor om iets "deftig" te betekenen in een ruimte...mischien dat geld voorlopig uitsparen of effe doorsparen tot iets 12" achtig met 500W ofzo ? (2e hands)

+1

De ruimte is 23m². Jullie stellen dus voor om wat bij te sparen en zeker uit te zien naar 12" rond de 500W?

Dan begint de zoektocht nu naar een goede beamer. Iemand weet of er binnenkort iemand een goede 2dehands gaat verkopen?

Dan rest je enkel nog de keuze bij een open of gesloten sub.

Een gepoorte/open geeft wat meer drukopbouw tov een gesloten misslelauncher

Is gewoon een goede receiver voor zijn prijs
263a.png
Zowat elke receiver in die prijsklasse gaat voldoen qua performance. De hogere prijsklasse heeft meer kanalen en meer instelmogelijkheden, maar qua geluidskwaliteit win je niets (meestal).

Bedankt voor de info allemaal! Het is de x 2000 geworden. Ik heb er een goede deal aan gedaan volgens mij
263a.png

Als je met een beamer 3D wilt zien, Moet je buiten brillen dan nog iets anders hebben? Waar kopen jullie je brillen?

Nee behalve een bril niets nodig, een 3D Bluray natuurlijk.

En bril hangt van je projector af. Sommige gebruiken IR en sommige RF. Met RF kan je ook brillen van een ander merk nemen (vb Samsungs van 15 euro) , met IR weet ik niet zeker.

Ik ga het morgen eens testen met brillen van een vriend (samsung) Als projector heb ik een acer p1500 kunnen vinden als koopje
263a.png

Voor DLP zijn het ook andere brillen als voor LCD/SXRD

Heeft te maken met de refreshrate geloof ik.

Back
Bovenaan