• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hulp nodig voor nieuw systeem voor collega

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Geluid voor 2 zones, de living en de keuken Hoofdzakelijk muziek 90% rest film via tv

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Gewone prijzen, geen melkpakjes

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Versterker en zuilen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goeie stereo

Ben dus op zoek naar een geluidsoplossing voor mn collega Had eerst sonos voorgesteld maar hij zou toch gelijk richting versterker en zuilen gaan Feit is wel dat hij het geluid van zn tv op zn speakers wil, zodat het toch BETER klinkt dan de tv

Vraag is stereoversterker of surround. Als ik hem dit vraag , zegt hij toch surroundversterker omdat hij dan eventueel later naar surround kan.

Wel wil hij ook in de open keuken muziek terwijl de jongens tv kijken

Gewoon een versterker met 2 zones nemen???? Dit kan dan onafhankelijk bedient worden?

Eventueel later een sonos connect aan de amp hangen... we zien wel

Vraag is

Welke versterker en welke zuilen/bookshelves? Welke merken?

Focal, dahli aangeraden, nog? Welke?

Welke versterker?

Graag hulp !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Budget 3000 euro voor versterker en 2 zuilen

ik dacht aan

Dali zensor 7 Dali ikon 6 MKII Dali opticon ???? (nieuw)

Focal 726 Focal Aria 926

Kef Q700 Kef R700


Nog? Welke versterker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Receiver met 2 zones kan zeker, maar gemakkelijk bedienen is iets anders!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
En de bedrading voor de 2de zone moet ook aanwezig zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Skank zei:
Budget 3000 euro voor versterker en 2 zuilen

ik dacht aan

Dali zensor 7 Dali ikon 6 MKII Dali opticon ???? (nieuw)

Focal 726 Focal Aria 926

Kef Q700 Kef R700


Nog? Welke versterker?
KEF R500 kan ook afhankelijk van de ruimte. SVS, Klipsch, Heco, B&W hebben ook zuilen

Of KEF LS50 met subwoofer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
sclx 86 @999 + dali zensor 7 @ 800 per paar dali zensor 3 voor keuken @ 398 per paar. mooi in budget en nog budget over voor bekabeling en dergelijke , en de sclx heeft de av app voor bediening dus gebruiksgemak is er ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dali combineer je best met welk merk v versterker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ilstino zei:
sclx 86 @999 + dali zensor 7 @ 800 per paar dali zensor 3 voor keuken @ 398 per paar. mooi in budget en nog budget over voor bekabeling en dergelijke , en de sclx heeft de av app voor bediening dus gebruiksgemak is er ook
Ik denk dat de zensor 7 afvallen Ik kijk eigenlijk nr de opticon of ikon 6 mk2

Maar met welke versterker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Persoonlijk heb ik een Yamaha en ik ben daar heel tevreden van.

ik denk niet dat je een groot verschil gaat horen tussen de verschillende verstekers...Tenminste ik kan dat niet. Althans toch niet tussen een Denon, Marantz en een Yamaha. ik ga me niet uitspreken over de andere merken. Daar heb ik geen ervaring mee.

Ik denk dat je eerder moet kijken naar de features die je collega's wenst alsook zijn persoonlijke voorkeur kwa look & feel.

Als je college geen luidspreker kables heeft in de keuken, heb je bij Yamaha de optie te werken met musiccast. Voordeel is dat hij geen SONOS bridge moet kopen.. en rechtreeks kan werken vanop z'n AVR.

Ik heb zelf (nog geen) ervaring met musiccast, maar in uw situatie zou ik hem toch adviseren eens te gaan kijken of ie er iets mee aankan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als je een versterker neemt met 2 zones. Kun je dan verschillende muziek afzonderlijk in die 2 zones spelen?

Of speelt het ene altijd met het andere?

Maw is dit net zoals multiroom of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ben je daar zeker van? Anderen die dit kunnen bevestigen?

Dus stel ik zit in woonkamer luister naar X Ik ga naar keuken, en wil X horen terwijl in woonkamer Y speelt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Het wordt wel eens "poor-men's multiroom" genoemd:

In zone 2 (of 3, 4...) heb je toegang tot dezelfde bron (of een andere bron) als in zone 1. Je hebt ook een aparte volume regeling.

Of het intuitief werkt hangt af van de controller mogelijkheden: indien er een goede app bestaat die intuitief gebruik toelaat voor zone 2 (of een extra afstandbediening en externe IR-oogje in de zone 2 als je het old-skool doet) dan kan het werken. Anders is het meer gadget dan echt praktisch.

Het voorstel om een nieuwe 2016 Yamaha receiver bij de TV te plaatsen en een multicast ontvanger in zone 2 is trouwens een hele goeie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
En voor de luidsprekers: met een budget van 3000e (stel receiver +/-500e) is er zoveel keuze. Dali zensor zal wel vrij all-round zijn en voor de meeste mensen klankmatig goed klinken. Andere dali's ken ik niet. Focal chorus 7xx is wat mij betreft iets meer slam en pit. Het is maar wat jouw collega precies zoekt en hoe ver die wilt gaan. Misschien is hij tevreden met een Jamo 628. Maar met zo een budget kan je zelfs luisteren naar JM Reynaud, Totem, Audio Physics, Sonus Faber. Het bereik van die merken zal niet wezenlijk anders zijn dan focal of jamo, maar toch klinkt het anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Het zouden de KEF R series worden Witte

Denk de 700 reeks Bij welke shop zouden jullie die kopen? En in combinatie met welke versterker/receiver..?

Enkel stereo voor muziek..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
kef klinkt heel mooi in combo met vincent audio , music fidelity of met nad . in be kan je ze normaal beluisteren bij alpha high end
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Welke nad zouden jullie daarbij nemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator: