• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Klipsch - 2018 serie

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hmm. Knap. Maar koper is wel een kleur dat in de mode is tegenwoordig.. Maar afhankelijk van je interieur zal het er wel heel mooi in staan. Dus de WAF zit goed :)

Een speaker dat thuis hier nog zal bevallen. Maar ik vrees voor een stevig prijskaartje..
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Inderdaad, zeer mooie speakers! En die nieuwe subwoofer lijkt me ook een ferm ding.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik zou al dat bling, bling toch maar netjes achter een gril verbergen, anders zijn de koperdieven ermee weg ????
Verder wel mooi om te zien hoor.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
je beetje zinloos voor een HT room in den den donker hé, maar kom... mochten ze die RF-7 III in deze editie uitbrengen... mja mja, 'k zou eens gaan luisteren ;-)
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Te hopen dat ze hier 'kopers' voor gaan blijven vinden!
(Hebdem?)

Ja, binnenkoperke (sic) ;-)
Waarom zouden ze die niet vinden? Ik vind het mega straf wat die speakers weergeven voor die prijs! Dik onder de indruk.
Alleen, waar ik mij zwaar aan erger: de mega prijsverschillen die er zijn tussen verschillende dealers. Ik ervaar prijsverschillen van om en bij de 40%! Maw, koop dat spul niet zomaar bij uw dealer naast de deur, maar kijk eens verder dan uw neus lang is.
Net hetzelfde voorgehad met de JVC projector afgelopen zomer... ik word daar gewoon mottig van. Het gaat al lang niet meer over een verschil in service... fabrikanten zouden echt moeten ingrijpen!
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik ervaar prijsverschillen van om en bij de 40%! Maw, koop dat spul niet zomaar bij uw dealer naast de deur, maar kijk eens verder dan uw neus lang is.
Net hetzelfde voorgehad met de JVC projector afgelopen zomer... ik word daar gewoon mottig van. Het gaat al lang niet meer over een verschil in service... fabrikanten zouden echt moeten ingrijpen!
+1. Ik heb mijn JVC bij Marcel van HC hifi voor een extreem scherpe prijs aan kunnen kopen en de service, toen er iets fout bleek te zijn, was zelfs bovenverwachting. Toestel omwisselen ipv door de hele garantie molen van toestel opsturen, x-aantal weken wachten,...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ja, binnenkoperke (sic) ;-)
Waarom zouden ze die niet vinden? Ik vind het mega straf wat die speakers weergeven voor die prijs! Dik onder de indruk.
Alleen, waar ik mij zwaar aan erger: de mega prijsverschillen die er zijn tussen verschillende dealers. Ik ervaar prijsverschillen van om en bij de 40%! Maw, koop dat spul niet zomaar bij uw dealer naast de deur, maar kijk eens verder dan uw neus lang is.
Net hetzelfde voorgehad met de JVC projector afgelopen zomer... ik word daar gewoon mottig van. Het gaat al lang niet meer over een verschil in service... fabrikanten zouden echt moeten ingrijpen!

Al prijzen bekend? Bij welke dealer moet ik dan zijn ????
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Als ik al kritiek zou hebben, dan is het op het "bigger is better" credo dat ze bij Klipsch duidelijk hanteren.
Persoonlijk ben ik overtuigd fan van kleine kasten. 5 liter, meer heb je niet nodig voor geweldig mid en hoog.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
En wat prijsverschillen van 40% betreft ... ik wou dat ik dergelijke marge had.
Je hebt gelijk dat fabrikanten zouden moeten ingrijpen, maar ik neem aan dat jij het om andere reden wil dan 'de dealer om de hoek'.
Het zijn de fabrikanten (en de invoerders) die de adviesprijzen bepalen. En op basis daarvan verkopen ze aan de dealers.
Dat er bepaalde dealers een voorkeursbehandeling krijgen, wat betreft inkoopprijzen, is inderdaad godgeklaagd. Redenering: "die maken veel omzet". Op de kap van de andere dealers, vertelt men er niet bij. ????
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
En wat prijsverschillen van 40% betreft ... ik wou dat ik dergelijke marge had.
Je hebt gelijk dat fabrikanten zouden moeten ingrijpen, maar ik neem aan dat jij het om andere reden wil dan 'de dealer om de hoek'.
Het zijn de fabrikanten (en de invoerders) die de adviesprijzen bepalen. En op basis daarvan verkopen ze aan de dealers.
Dat er bepaalde dealers een voorkeursbehandeling krijgen, wat betreft inkoopprijzen, is inderdaad godgeklaagd. Redenering: "die maken veel omzet". Op de kap van de andere dealers, vertelt men er niet bij. ????

Uw woordspeling begreep ik wel duidelijk, gij de mijne toch ook mag ik hopen. :) Maar ik had sowieso de intentie om daarop verder te bouwen, vandaar dat ik zei, tuurlijk zijn er kopers/buyers :)

Ik heb het zelfs niet over "voorkeursbehandelingen". Ik vind het maar normaal dat iemand die meer afneemt van z'n grossist, zelf wat extra korting krijgt en dus wat meer winst eventueel kan opstrijken. Adviesprijzen zouden moeten doorgedrukt worden, dan kan iedereen z'n boterham verdienen en kan 'service' terug belangrijk worden. In het buitenland kopen meneer? Geen probleem: zoveel btw/import. Als ge geld uitgeeft, moet ge dat hier doen. Niet ginder! Of binnenkort weer zoveel mensen op straat zie. Soit andere discussie :)
Ik vind het abnormaal dat de dealer waar ik normaal spullen aanschaf mij een de adviesprijs aanrekent, terwijl ik ze elders 40% goedkoper kan kopen. Ofwel scheelt er iets met die dealer natuurlijk...
Voor producten die bij wijze van spreken overal te koop zijn, is het aan de verkoper een meerwaarde de creëren. Als je dat niet kan, dan moet je exclusieve/niche producten verkopen (waarvan dus geen kat kan achterhalen wat de aankoop vs verkoop prijzen zijn)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ben ik helemaal niet mee akkoord. Laat de markt maar wat spelen. Als klant kan iedereen zelf kiezen wat ie wil, daar kunnen we denk ik alleen maar blij om zijn. Verder staat het iedere dealer vrij om te groeien, en zelf zn verkoops strategie te bepalen.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Ben ik helemaal niet mee akkoord. Laat de markt maar wat spelen. Als klant kan iedereen zelf kiezen wat ie wil, daar kunnen we denk ik alleen maar blij om zijn. Verder staat het iedere dealer vrij om te groeien, en zelf zn verkoops strategie te bepalen.

"De markt laten spelen" heeft vooral te maken met vraag en aanbod - het bovenstaande is gewoon oneerlijke/deloyale concurrentie! Da's totaal iets anders.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Als ik al kritiek zou hebben, dan is het op het "bigger is better" credo dat ze bij Klipsch duidelijk hanteren.
Persoonlijk ben ik overtuigd fan van kleine kasten. 5 liter, meer heb je niet nodig voor geweldig mid en hoog.

Ge moet er dan wel een dikke sub bijzetten - voor een 2.0 set bv komt ge niet ver met uw kleine kastjes. Enfin, hangt ook af van het soort muziek dat je speelt natuurlijk...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
De markt laten spelen" heeft vooral te maken met vraag en aanbod - het bovenstaande is gewoon oneerlijke/deloyale concurrentie! Da's totaal iets anders.
hoe bedoel je? Er is toch niks oneerlijk aan. Diegene die slim zijn en goed investeren zullen groeien. Draai de zaken eens om, jij hebt een succesvolle zaak waardoor je omzet groeit, zou jij het accepteren dat je onder dezeflde voorwaarden moet inkopen als je con-collega dke een kleinere omzet draait? Beeld u eens in dat alle distribiteurs aan exact de zelfde voorwaarden kunnen inkopen en verkoopen. Dat zou de distribiteurs heel goed uikomen, maar is een ramp voor klanten. Dat is trouwens illegaal daar je prijsafspraken maakt onderling en dat mag niet.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat zou de distribiteurs heel goed uikomen, maar is een ramp voor klanten. Dat is trouwens illegaal daar je prijsafspraken maakt onderling en dat mag niet.

Dit. Prachtig punt en volledig terecht.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Niets prachtigs aan... als een dealer aan zulke prijzen kán verkopen, dat een andere aan die prijs niet mág verkopen (want met verlies verkopen was toch ook wettelijk verboden?)... dan is er een probleem.
En wat gebeurt er denk je als 1 bepaalde afnemer betere condities krijgt omdat hij meer omzet maakt... de kip en het ei natuurlijk.
Concurrentieel zijn is 1 ding, marktverstorend werken iets totaal anders.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Dat is geen marktverstoring wel in tegendeel. Welk alternatief zou je aanbieden?

Als je die logica doortrekt dan mag een concurent ook geen beter personeel aanwerven, geen reclame makem etc... iedereen op dezelfde leest dan?

De regel dat je niet met verlies mag verkopen is om oneerlijke concurentie te vermijden.Daar heb je als kleine retailer net een voordeel aan, anders zouden de grootte ketens de prijs nog verder laten zakken. Het feit dat de ene meer korting krijgt dan de andere is net goed voor de concurentie en de consument. Het zorgt er ook voor dat iedereen zijn best blijft doen om een zo goed mogelijk product of dienst in de markt te zetten.
 
Laatst bewerkt: