• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Ja en is zien waarmee ik nog allemaal kan spelen. Maar de meeste ik gevonden heb waren enkel voor een bepaald systeem.

Ondertussen deze gezien in een browser tab dat nog open stond van gisteren avond. Is wel voor XMBC, maar zal misschien ook wel werken onder Kodi mits wat aanpassingen. http://www.jordanhackworth.com/home-automation-with-xbmc/

Dit weekend is testen.

Laatst bewerkt door een moderator:
xbmc is kodi he als het voor het ene werkt zal het voor het andere ook moeten gaan op 1 of andere manier

Skank zei:
Tuurlijk.. Al lang..Jij hoeft geen 3d he? Gewoon een Chromebox met openelec en gaan
zie precies 2 grote spelers na de eerste opzoekingen, asus en hp. Welke zijn de beste? Naar streamen enzo toch geen haperingen of van die dingen. Verlaat ni echt graag dune want da werkt allemaal zo perfect, enkel yadis steekt mij tegen.

Blijf weg van HP Asus chromebox is super, je moet absoluut geen schrik hebben van haperingen, echt niet ik had vroeger ook een dune hoor
1f609.png
der zal een wereld voor je opengaan ! trust me

djaxx zei:
zie precies 2 grote spelers na de eerste opzoekingen, asus en hp. Welke zijn de beste? Naar streamen enzo toch geen haperingen of van die dingen. Verlaat ni echt graag dune want da werkt allemaal zo perfect, enkel yadis steekt mij tegen.
Ik heb zelf de Chromebox van Acer. Veel verschil zit er niet tussen de fabrikanten, de specs zijn nagenoeg overal gelijk de verschillen zitten hem vooral in bouw van de doos en eventuele extra's. De Acer heeft bv wel een CPU met Intel Quick Sync, maar voor de rest gelijk. De HP komt maar met 1 RAM slot ipv 2, maar voor OpenELEC heb je ruim voldoende aan de default 2GB. Asus en Acer worden standaard geleverd met een VESA mount (10x10). De HP niet. Ohja, en de HP zou luider zijn, maar dat kan ik niet vergelijken. De Acer is in ieder geval fluisterstil.

Streamen werkt perfect zonder haperingen hoor. Die machines hebben veel meer kracht dan de typische ARM boxen (die bovendien ook perfect streamen) en bovendien beschikken ze over gigabit ethernet, 802.11n Wifi en Bluetooth. Bij mij wordt content de NAS geshared via NFS.

Dus best zo nen Acer dan pakken eigenlijk? Als je vooruit skipt, hoelang duurt het dan eer hij verder speelt?

Ne Chromebox, Harmony staan op m'n verlanglijstje voor m'n volgende aankoop.

broodro0ster zei:
Dus best zo nen Acer dan pakken eigenlijk? Als je vooruit skipt, hoelang duurt het dan eer hij verder speelt?

Ik zou geen acer nemen.. Maar asus. Hoe lang skippen duurt? Direct.

broodro0ster zei:

Goh, merk maakt echt niet veel uit hier. Als je iets minder handig bent, neem je best de Asus. De Acer is ietsje moeilijker om aan de developer mode unlock schroef te geraken (je moet de heatpipe verwijderen). Ik heb de Acer genomen omdat die beter te verkrijgen was en ook goedkoper was op Amazon.de. Voor de toegevoegde QuickSync heb ik het in ieder geval niet gedaan: op die box ben ik niet van plan om video te encoden... De HP was nog goedkoper te verkrijgen op Coolblue, maar die vond ik minder interessant (uiterlijk).

Vooruit skippen: op een 32GB blu-ray dump over NFS, instant tot een seconde. Afhankelijk van hoeveel data er al is ingeladen en hoe groot de skip is.

Ik zal me deze na de zomer eentje gaan aaanschaffen, ideaal verjaardagscadeautje
263a.png

Philip zei:
Goh, merk maakt echt niet veel uit hier. Als je iets minder handig bent, neem je best de Asus. De Acer is ietsje moeilijker om aan de developer mode unlock schroef te geraken (je moet de heatpipe verwijderen). Ik heb de Acer genomen omdat die beter te verkrijgen was en ook goedkoper was op Amazon.de. Voor de toegevoegde QuickSync heb ik het in ieder geval niet gedaan: op die box ben ik niet van plan om video te encoden... De HP was nog goedkoper te verkrijgen op Coolblue, maar die vond ik minder interessant (uiterlijk).

Vooruit skippen: op een 32GB blu-ray dump over NFS, instant tot een seconde. Afhankelijk van hoeveel data er al is ingeladen en hoe groot de skip is.
Ok thanks. We zullen het maar eens proberen. Zonet een Asus besteld bij Alternate.nl (goedkoopste die ik gevonden heb)

djaxx zei:
Ik zal me deze na de zomer eentje gaan aaanschaffen, ideaal verjaardagscadeautje
263a.png
Top! Maar tegen dan ist al weer achterhaald lol

broodro0ster zei:
Ok thanks. We zullen het maar eens proberen.Zonet een Asus besteld bij Alternate.nl (goedkoopste die ik gevonden heb)

Goedzo, straks kan die mede8er weg lol

Mede8er ga ik houden voor 3D! En misschien ook voor Atmos films als de Chromebox dat niet kan afspelen.

Philip zei:
Close</three>
</keyboard>
</Favourites>
</keymap>
Hoe heb je jouw Harmony gekoppeld aan de Chromebox? Allé, welk device heb je gekozen uit het lijstje voor de Chromebox?

broodro0ster zei:
Hoe heb je jouw Harmony gekoppeld aan de Chromebox?Allé, welk device heb je gekozen uit het lijstje voor de Chromebox?
De device is een "LogitechHarmony WindowsPC". Er zijn 3 Bluetooth profielen: Linux, Mac en Windows. Dit kan je kiezen door een device toe te voegen en dan voor "Add Computer" te kiezen. De reden waarom ik het Windows profiel ipv het Linux profiel heb genomen is omdat er meer werkende keymaps in het Windows profiel zijn. Uiteindelijk simuleren ze alledrie een BT keyboard.

In OpenELEC kan je pairen door naar de Bluetooth settings te gaan en dan zou er een "Harmony Keyboard" tevoorschijn moeten komen.

Weet er iemand hoe ik dolby atmos logos kan toevoegen? zodat ik makkelijk kan zien of hij atmos heefT?

broodro0ster zei:
Thanks. Heeft OpenElec dan ook een grafische interface ofzo zoals het bureaublad bij Windows? Of is dat een extra menu ingebouwd in Kodi?

Btw, zou deze werken? Of moet je manueel die xml files aanpassen? http://kodi.wiki/view/Add-on:Keymap_Editor
Neen, OpenELEC heeft geen bureaublad, maar wel een ingebouwde add-on om dergelijke OS settings te doen (http://wiki.openelec.tv/index.php/OpenELEC_Configuration_Addon). OpenELEC is puur een Kodi appliance. Als je naast Kodi ook een desktop wil draaien dan kan je Kodibuntu draaien. Beide opties eenvoudig te installeren via het EZ Setup script dat je terugvindt op http://kodi.wiki/view/Chromebox en http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=194362.

Zelf geen ervaring met de Keymap editor, maar het zal waarschijnlijk wel werken. Persoonlijk verkies ik om dergelijke files rechtstreeks te editen.

Back
Bovenaan