• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.751
422
98
Earth
odi 16.1 “Jarvis” – Release Candidate 1</strong>


Once a ‘final’ version is released some new bugs and/or problems usually appear out of nowhere, and this release is no exception. Even though tens of thousands of users were already testing the 16.0 version before release and we as team trying very hard to prevent any problems, as soon as millions start using the released version some problems we either did not think of or which we did not notice before pop up. To counter some of these new issues, we’re bringing you this maintenance release candidate called 16.1 RC1 which has some additional fixes on top of the 16.0


This is still a release candidate; once enough users have verified that these improvements work out well, and we did not introduce any major regressions, we’ll be releasing it as final 16.1 version. To be safe just backup your userdata (online manual) first.


It should be ok to just install this on top of your current Kodi 16.0 version. For the MySQL users out there; we never bump the database versions in our bugfix or maintenance releases – you can safely keep using it within your network.


<strong>Fixes done in this RC 1 version

  • Fix possible lockup when entering EPG grid
  • Fix possible problems with rendering on Windows
  • Fix possible non working key presses after a key long press
  • Don’t do a video chapter skip if there’s only one chapter
  • Fix possible lock up by increasing timeout to let screensavers properly exit
  • Fix render capture (bookmark images) on certain hardware with DXVA on Windows
  • Fix problem in ZeroConfBrowser that could cause problems on exit
  • Fix crash one OSX 10.7 when trying to resolve HDD names
  • Fix possible crashes when using VAAPI and DXVA video rendering
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.751
422
98
Earth
Zoals jullie al wisten komt kodi krypton met 2 nieuwe standaard skins, ene voor touch devices en 1 voor de rest Je had deze al gezien maar hier nog een filmpje

Vanaf krypton dus (kun je al perfect proberen met de nightly builds (enkel pvr heeft bugs))

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?time_continue=100&v=kQq0mx-wshk</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ziet er echt wel ferm uit. Ne mens zou het nog jammer vinden dat die dune D1 nooit is voor problemen zorgt lol. Anders was de keuze al lang gemaakt. Voorlopig hou ik hem nog, beetje dom om perfect werkend apparaat te gaan vervangen, voorlopig
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.751
422
98
Earth
djaxx zei:
Ziet er echt wel ferm uit. Ne mens zou het nog jammer vinden dat die dune D1 nooit is voor problemen zorgt lol. Anders was de keuze al lang gemaakt. Voorlopig hou ik hem nog, beetje dom om perfect werkend apparaat te gaan vervangen, voorlopig
1f61b.png
alee djax de nieuwe Q5 pro zou voor nog geen 175 euro te verkrijgen zijn, een serieuze update tov je dune hoor akkoord 4k kun je mss nog niet, maar dan heb je het al Bovendien kodi alleen al vind ik een serieuze update tov je dune

Eenmaal je die zou hebben ga je zeggen dat je het allang had moeten doen

en eerlijk 175 euro is nu zo de wereld niet toch? ik dacht dat jij ging updaten ? en nu terug je staart in?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nee, vind het gewoon stom om een perfect werkend apparaat te vervangen enkel en alleen voor die kodi. Voor de rest zie ik geen dingen die mijn oude rot niet aan kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.751
422
98
Earth
djaxx zei:
Nee, vind het gewoon stom om een perfect werkend apparaat te vervangen enkel en alleen voor die kodi. Voor de rest zie ik geen dingen die mijn oude rot niet aan kan.
het is niet enkel en alleen kodi he tja.. your choice, maar dan moet je eigenlijk nooit geen tv vervangen ook niet he tenzij hij echt kapot is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ik heb enkelen maanden geleden mijn Dune base Hd 3D ingeruild voor een himedia
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Skank zei:
het is niet enkel en alleen kodi hetja.. your choice, maar dan moet je eigenlijk nooit geen tv vervangen ook niet he tenzij hij echt kapot is
Ik zou idd mijn tv nooit vervangen voor een gelijkaardige. Vorige is vervangen voor een betere en vooral grotere. Zeg nog is wat er buiten kodi nog beter aan is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Puttermansz zei:
Ik heb enkelen maanden geleden mijn Dune base Hd 3D ingeruild voor een himedia
263a.png
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    175,6 KB · Weergaven: 178
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Puttermansz zei:
Ik heb enkelen maanden geleden mijn Dune base Hd 3D ingeruild voor een himedia
263a.png
Ff serieus , behalve die Kodi dinges ,zie je een verschil in beeld ? Beter ,slechter ?Gebruiksgemak ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.751
422
98
Earth
Daar gaan we weer, ik ga de discussie niet meer beginnen. Ik zeg overal ja op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Het zou toch leuk zijn dat 'anderen' eens hun ervaringen mededelen.
1f644.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.751
422
98
Earth
De key vraag zou moeten zijn, zou je nog terug willen naar de dune? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Skank zei:
De key vraag zou moeten zijn, zou je nog terug willen naar de dune? :p
Of los van Kodi /3D gedoe ,is een Himedia een grote upgrade tegenover je ouwe Dune naar beeld/klank en gebruiksgemak toe ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Om te beginnen had de DUNE problemen met films streamen via het netwerk (NAS->DUNE). Regelmatig gebeurde het eens dat midden in de film alles vastliep. Sinds de komst van mijn Himedia + Kodi heb ik er eerlijk gezegd nooit meer last van gehad.

Als ik vandaag opnieuw kan kiezen tussen de DUNE of een HIMEDIA dan is mijn keuze rap gemaakt. Dankzij Kodi zijn de mogelijkheden ook gewoon eindeloos. Om enkele voorbeelden te geven: - Ik volg verschillende series tegelijk, Kodi vinkt alles aan dat bekeken is. Met de Dune moest ik regelmatig beginnen zoeken waar ik gebleven was. - Soms gebeurt het dat ik een serie heb zonder ondertitel, Kodi download hem automatisch en je kan hem héél gemakkelijk nog synchroniseren indien nodig. - De lay-out en talloze skins zijn natuurlijk ook mooi meegenomen. - Dan zijn er ook nog de verschillende addons die je kan installeren: Streamingdiensten voor films en muziek, Emulators voor retro games, ...

Is het beeld en geluid beter? Eerlijk gezegd nog nooit echt bij stilgestaan. Beide spelers doen wat ze moeten doen op dat vlak. Maar met de DUNE ben je gewoon zo beperkt in mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.751
422
98
Earth
Zie je wel
263a.png
Ja het is de moeite Absoluut Qua beeld.. het kan al 4k.. je hebt video enhancer.... (hisilicon chip) en je hebt nu ook de dolby vision... Die enhancer alleen al, is een betere chip dan de dune Los daarvan zal je het zien? Als je ze naast mekaar zet, jazeker, los van mekaar, is het zoals alles, niet te vergelijken. Maar al die andere dingen die beter zijn, makkelijker.. meer kunnen. Ik lach persoonlijk alles weg die zegt dat het de moeite niet is... maar wie ben ik
 
Laatst bewerkt door een moderator: