• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G: Broodrooster en Joske007

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Broodrooster wil graag een M&G met de bedoeling om eens kennis te maken met de Sony projector HW40 / HW55ES, het Kingpin spanscherm, SVS sub, XT32 en de gehele set op zich.

De interesse bij deze M&G gaat dus vooral uit naar de geprojecteerde 2D en 3D-beelden en uiteraard de overige HT-hardware! Ik kijk alvast uit naar deze M&G
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Wanneer ? Lol heb jij 2 beamers dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Aanstaande zondag. Joske heeft de HW55, maar de HW40 is er een goedkoper afgeleid broertje van. De verschillen zal hij me zondag grotendeels uitleggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
broodro0ster zei:
Aanstaande zondag. Joske heeft de HW55, maar de HW40 is er een goedkoper afgeleid broertje van. De verschillen zal hij me zondag grotendeels uitleggen.
Spijtig dat zondag niet lukt, maar aangezien ik slechts enkele minuutjes van Joske007 woon had je anders ook de mogelijkheid om wat dual PB13 geweld te horen, samen met de beter Onkyo & Klipsch spullen op een 2,7m (VFS270) scherm ... gewoon effe om je referentiekader wat te beïnvloeden
1f621.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
jvanhambelgium zei:
Spijtig dat zondag niet lukt, maar aangezien ik slechts enkele minuutjes van Joske007 woon had je anders ook de mogelijkheid om wat dual PB13 geweld te horen, samen met de beter Onkyo & Klipsch spullen op een 2,7m (VFS270) scherm ... gewoon effe om je referentiekader wat te beïnvloeden
1f621.png
Jouw profiel beweert nochtans anders
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Haha nu zie ik het .. TOTAAAAL verkeerd want ik heb niets van al dat materaal
1f609.png
Precies een database fuckup'ke
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Beetje gecorrigeerd nu
1f609.png
Staat precies gewoon bij iedereen zo fout als het maar kan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
jvanhambelgium zei:
Beetje gecorrigeerd nu
1f609.png
Staat precies gewoon bij iedereen zo fout als het maar kan
1f609.png
Das een serieuze upgrade
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Die hw40 is gewoon super hoor... Tuurlijk.. Er is altijd beter... Maar de vulling v je portefeuille niet...

de hw 40 is opvolger vd mijne
1f609.png
dus je weet waar je je kan aan verwachten. verschil daar is miniem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Netflix zal ook aan bod tijdens de meet & greet. We zijn beiden benieuwd naar de kwaliteit van Netflix op de beamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Inderdaad, zeer benieuwd naar werking, geluid en beeldweergave.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
De meet & greet zit er op. Ik heb een hele aangename dag gehad bij Joske007 en veel bijgeleerd. Helaas zit ik over 2 minuten met bezoek en kan ik geen uitgebreid verslagje meer schrijven, maar dat volgt dan morgen
263a.png


Bedankt voor de gastvrijheid!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Fijn om lezen dat je een leuke dag had
1f609.png
Neem voor het verslag gerust je tijd, ik zie het hier wel verschijnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Gisteren had ik mijn meet & greet met Rik, die erg gezellig en leerrijk was
263a.png


Hier mijn verslagje.

Omstreeks 10u zat mijn rit er op en stond ik aan Rik z'n voordeur. Ik werd vriendelijk ontvangen en de boterkoeken stonden al klaar. Helaas had ik voor m'n vertrek al gegeten, maar die koeken waren 's middags ook nog goed
263a.png
Het bleef bij een tas koffie voor Rik en een glaasje fruitsap voor mij. Ondertussen toonde Rik me waar vroeger zijn set opgesteld opgesteld stond in de woonkamer. Van die set schoot er een nog een mooie Onkyo over en 2 T+A monitoren.

Een half uur later zijn we naar de zolder getrokken om er eerst wat muziek in stereo te luisteren. Toen ik de kamer binnen wandelde viel m'n mond open. Wat een mooie luidsprekers stonden daar! De ruimte was bijna rondom akoestisch aangepakt. Het zag er echt goed uit. Maar 't moet vooral goed klinken he
263a.png
En dat deed het ook!

We hebben ons tot de middag in de zetel geploft en muziek gespeeld via de Bluesound. Ik had al veel gehoord en gelezen over een stereobeeld, maar zelf had ik zoiets nog nooit waargenomen. Ik had daar weinig verwachtingen bij. Totdat dat Rik het eerste nummer oplegde, want toen stond ik verbaasd. Zo'n stereobeeld bestond echt!
263a.png
Bij de volgende nummers was het stereobeeld nog veel meer aanwezig en zat ik vol verbazing en met een grote glimlach te luisteren. Dat klonk echt goed! De vocals kwamen in de meeste gevallen precies uit de center en het geluid van de instrumenten kwam niet uit de luidspreker, maar links/rechts er van ofwel er verder naar achter. Echt prachtig was om naar te luisteren.

De klank van de luidsprekers stond me ook echt aan. Ze klonken zacht, maar toch helder. En de voor mij voelde het geluid zeer warm aan. Bij een Focal is het geluid meer in your face en vind ik het geluid redelijk koel klinken. Deze luidsprekers waren echt m'n smaak. Ik zou er direct mijn set voor ruilen
1f44d.png


Na het beluisteren van de FLAC nummers via de Bluesound hebben we een vergelijkje gedaan met Spotify. Rik was benieuwd hoe dat klok, dus heb ik daar even met m'n account ingelogd en de extreme quality (320kbps ogg) vergeleken met de FLAC versies. De conclusie was dat er bij het ene nummer meer verschil zat als bij het andere. Bij sommige nummers was het stereobeeld compleet weg en was de dynamiek een pak minder. Bij andere nummers klonk het iets minder, maar nog steeds goed.

Ondertussen was het 12u gepasseerd en was het tijd voor een boterkoekske
263a.png
In de namiddag stond de beamer en Netflix op programma. Spannend, want ik vooral uit naar de beamer en het Kingpin VFS240 scherm.

Onder de middag nog wat over de hobby gebabbeld en ons buikske vol gegeten. Dus het was terug tijd om naar de zolder te trekken.

Ik had m'n Mede8er mee met wat demo materiaal op. Eerst de HSDD opgelegd en wat scenes bekeken. Tjah, wat kan ik zeggen. Super gewoon! Zowel het beeld als het geluid!

3D materiaal had ik ook bij om een paar testjes te doen. Vooral om te zien als ik last zou hebben van flickering op de HW55. Dit heb ik ervaren op de HW30 in lichte delen van het beeld. (zon, wolken, ...). Bij de HW55 was dit een pak minder, maar 't was nog niet helemaal weg. De lichte delen van het beeld bibberden een beetje, zoals een oude CRT monitor met lage refreshrate deed vroeger. Uiteindelijk went het wel en stoort het minder. Op normale en donkere beelden is het helemaal niet te zien.

Daarna hebben we wat donkere fragmentjes genomen om de iris van de beamer te testen. Ik heb de HW40 op het oog en Rik wou me laten zien wat de iris precies deed. In de Dark Knight was het verschil het grootst vond ik. Naast de iris heeft de HW55 ook een betere lens en wordt ie geleverd met 2 3D brillen. Ik ben er echter nog niet uit als ik dit de 1000euro extra waard vind. Voor ik er eentje ga kopen, wil ze eerst nog een keer naast elkaar in werking zien.

En over de rest van de beamer kan ik weinig zeggen. De beelden waren haar scherp en de kleuren erg goed. Gewoon een prachtig en uitstekend plaatje!


Vrijdag werd Netflix in ons landje gereleased, dus moesten we dat natuurlijk ook eens testen op de beamer. Zou die kwaliteit wel goed genoeg voor zo'n groot scherm?

Na wat heen en weer gewisseld hebben tussen de bestanden op de Mede8er en de Netflix kwamen we tot de conclusie dat het beeld wel snor zat. De kwaliteit van Netflix was ietsje minder, maar zeker goed te noemen. In het geluid konden we grootste verschil waarnemen. De bubble was kleiner en de dynamiek was minder. Een het geluid drukker werd, hoorde je ook dat kwaliteit een pak minder was. Nuja, voor 99% van de mensen is dit meer als genoeg. Op een standaard surround setje van de mediamarkt of op de TV speakers zul je weinig verschil horen. En de beeldkwaliteit is uitstekend op TV. Pakken beter als het wat er uit de Digibox van Telenet komt Persoonlijk zou ik in een HT geen films via Netflix kijken, maar voor series zou ik dat minder een probleem vinden.

Rond een uur of 5 in namiddag waren we rond. Dan hebben we nog eventjes zitten praten over luidsprekers want wat ik bij Rik gehoord beviel me enorm. De klank vond ik erg mooi en je werd er helemaal niet luistermoe van. Zelf na bijna een hele dag in z'n HT gezeten te hebben.

Om half 6 ben ik voldaan naar huis vertrokken. Ik heb een geweldige dag gehad en 'k heb er veel opgestoken. Bedankt Rik voor je gastvrijheid! Als het hier ooit af is, ben je van harte welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Leuk verslag en volledig begrijpbaar wat de ervaring qua geluidsbeeld & kwaliteit kunnen zijn als je dat nooit ervaren hebt. Je referentie-kader ligt met zo'n bezoek behoorlijk hoog hoor !
1f44d.png


Binnen enkele weken zal ik je normaal soorgelijke ervaring kunnen voorschotelen, ben benieuwd wat je van een totaal ander "soort" luidspreker gaat vinden!

Qua gezelligheid heeft Rik z'n ruimte echt wel een hoge score, dat is hier in mijn geval "iets soberder" zeg maar ...
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bedankt voor het mooie verslag en de leuke dag
1f609.png
  Ik hoop dat je aan de hand van de afgelopen M&G, je aankoopkeuze voor je HT hierbij wat kan vereenvoudigen. Ik wens je alvast bij de start van je HT veel succes en bewaar alvast je uitnodiging voor als de HT klaar is
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Leuk verslag en volledig begrijpbaar wat de ervaring qua geluidsbeeld & kwaliteit kunnen zijn als je dat nooit ervaren hebt.Je referentie-kader ligt met zo'n bezoek behoorlijk hoog hoor !
1f44d.png


Binnen enkele weken zal ik je normaal soorgelijke ervaring kunnen voorschotelen, ben benieuwd wat je van een totaal ander "soort" luidspreker gaat vinden! Qua gezelligheid heeft Rik z'n ruimte echt wel een hoge score, dat is hier in mijn geval "iets soberder" zeg maar ...
1f61b.png
Ik ben er nu al zeker van dat voor de filmbeleving het sub geweld van Jan, bij Broodrooster echt in de smaak zal gaan vallen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Doet me wel verlangen naar een volgende M&G bij jos
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Doet me wel verlangen naar een volgende M&G bij jos
263a.png
Stijn, Je bent net zoals vele anderen voor een M&G, hier steeds van harte welkom
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: