• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mediaplayer

15 jun 2016
15
0
4
Ik heb nu een Apple TV 3d gen en die doet zijn werk goed alleen zoek ik naar een betere oplossing.

Ik heb namelijk heel wat gedownloade BR-rips etc waarvoor ik een stokoude mediaplayer gebruik met zeer beperkte functionaliteiten. Als ik zo op het internet lees over wat de beste oplossing is, zie ik door het bos de bomen niet meer.

Wat heb ik nodig: liefst een all-in-one oplossing waarbij ik opslag heb, rechtstreeks torrents kan downloaden en ze bekijken vanop iPad/iPhone ook én ik moet Netflix in 1080p kunnen weergeven (geen caps, behalve voor 4k, is voor mij niet belangrijk). Eerst dacht ik aan een Synology NAS, die schijnen wel wat functionaliteit aan boord te hebben naar torrents toe maar dan heb je nog altijd een afzonderlijke player nodig die voor de omzetting naar het scherm zorgt. Of bestaat er een player die ik aan het netwerk kan hangen met mogelijkheid tot interne harde schijf die torrents kan downloaden en kan streamen naar Apple devices er bovenop? Uiteraard moet hij ook alle gebruikelijke audioformaten kunnen doorgeven aan de receiver. Met mijn huidige mediaplayer krijg ik best een goed resultaat met die BR-rips maar dan moet ik eerst een HD aan de pc hangen, torrent downloaden, die HD loskoppelen en aan de mediaplayer hangen en pas dan kan ik beginnen kijken. Heel gedoe altijd en dat moet in 2016 wel anders kunnen denk ik.

Bedankt alvast om mee te denken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 jun 2016
15
0
4
Ziet er heel goed uit maar wel groot om in het tv meubel weg te werken en niet zo esthetisch. En inderdaad een vrij prijzige oplossing
1f914.png



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nas en mediaplayer apart! Nooit samen! Anders ga je blijven klooien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Als je en alles in een oplossing wil zal je compromissen moeten maken, vrees ik: - ofwel in prijs ( zie vorige post) ofwel in functionaliteit. Ik moet Skank bijtreden, dat je anders waarshijnlijk gaat blijven klooien (tenzij je zin hebt degelijke HTPC te bouwen..)



Put theoretisch zou een Himedia Q10 pro, moeten kunnen wat je vraagt. Echter heb ik er zelf geen, dus ik kan dit niet zwart op wit stellen (mischien andere forumleden?). Een alternatief is om een Intel NUC op te zetten (maar ik weet nie of je er ook eentje kan krijgen met Harde shijf) => die kan je kopen met een krachtigere processor dan de Himedia en kunnen dus meer aan.

Je gaat als volgt te werk:

1) sluit de mediaspeler aan op je IP netwerk (kabel) + je AVR/TV 2) installer op je Himedia/intel NUC een Bittorrent client + DLNA server ( BubbleUPNP) 2) download je material via de bittorent of je himedia 3) via die DLNA server op je Himdedia speller kan je video, muziek, foto's streamen naar alle toestellen in je huis ( Iphone, tablets, TV, mediaspeler). DIt gaat vlotter dan je wel zou verwachten. 4) via de Kodi SW kan je dan films kijken op je groot sherm (TV...)

opmerkingen: 1) dit alles op voorwaarde dat de Sofware wel degelijk draait op Hidemedia/NUC speler (in Principe zou dat geen problem Mogen zijn) 2) Transcoding heb je volgens mij niet nodig. De meeste huidige toestellen Tablets, GSM's etc.. kunnen FHD content spelen. Zolang je een goed WIFI bereik hebt vormt he network ook geen probleem. (ik heb daar alvast geen last/problmeen mee). Moest je dit absoluut willen dan val de Himedia af, NUC is the way to go.

3) Je Mediaspeler zal je wel steeds op aan/uitzetten of continu laten opstaan. (Tenzij Q10Pro WOL heeft) 4) Op het internet zijn er wel wat "klachten" te vinden over Himedia en microstutters (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=265888) dit dan specifiek voor content 1920x800 "frame skips and microstutters are present at resolutions below 1920x1080 (like 720p and 1920x800 as in a re-encoded 2.40:1 aspect ratio MKV" => of dit een groot probleem vormt of niet, weet ik nie, mischien heeft Himedia het probleem reeds opgelost. Zelf heb ik een mediaspeler (ingebouwd in m'n BluRay speler) + NAS (Synology) combo. Voordeel van een aparte NAS, is dat ik deze centraal - uit het zicht kan plaatsen, en dat deze WOL functie heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 jun 2016
15
0
4
Super uitgebreide uitleg, thx. Welke mediaspeler heb jij genomen bij je Synology? Ik dacht eerst ook aan deze opstelling maar dan nog is het moeilijk te kiezen. Ik lees vaak dat bepaalde mediaspelers niet alle DTS audio ondersteunen en Netflix video cappen bv.

De Synology kan ook streamen naar andere apparaten dan neem ik aan? Ik dacht zelfs dat zij een app hebben om films en series te zoeken en dan te downloaden naar de NAS via torrent sources. Kan je zelfs de opdracht geven vanop je iPhone bvb. Lijkt me wel handig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
De juiste mediaspeler vinden is idd verre van envoudig, kijk maar eens rond op het forum :). Skank heeft destijds eens een mooi overzichtje gemaakt, op basis van eigen ervaringen.. de link in m'n vorige post is ook nie slecht, en hier vind je ook nog een vergelijking van veel toestellen : http://www.iboum.com/net-media-players.php

Ik gebruik de mediaspeler in m'n Bluray speler (Pioneer BDP180 ~190 Euro) deze kan zonder probleem DD, True HD, DTS, DTS HDMA etc... MKV files (H264) vormen geen probleem aslook SRT ondertitels. Hij heeft wel geen Netflix client. De mediaspeler maakt een connctie via DLNA. Dit heeft een aantal voordelen en maar ook een aantal nadelen t.o.v. een mediaspeler die connecteerd via NFS/CIFS.

Wil je een mediaspler die Netflix aankan, dan denk ik - alles in acht genomen - dat je goed zit met Himedia Q5 (of Q10). Skank kan je hier alles over vertellen. Maar het valt me op dat het zowat de eninge mediaspeler is die bijna alle media en geluidsformaten kan spelen. Eigenlijk is dat een "doosje" met android en Kodie SW erop. DE kodie SW is wel heel sterk in het bijhouden/documenteren van je filmcollectie, extra informatie te laten zien over de films etc... . Je moet hem dan wel een connective laten maken via NFS/CIFS. WIl je dat eens testen, dan kan je kodie gratis downloaden en installeren op je PC.

het enigie struikelblok - denk ik - is dat edoe met die microstuters - blijkbaar zouden die zich enkel/vnml. voordeon bij content met een resolutie lager dan 1920x1020 (vb. 920x800 etc..) @Skank, heb jij uitvoerige testen gedaan met dit type van content , en kan je dat bevestigen/weerleggen?


Je kan zonder probleem vanaf de Synology streamen naar elk toestel dat DLNA client SW heeft. Dit kan trouwens ook via QNAP. QNAP en Synology zijn zowat de marktleiders voor NAS bij particulieren en Kleine KMO's. ik denk dat QNAP meer SW pakketen aanbied, maar Synology is dan mischien net iest meer stabieler... Nu ja, kijk zelf eens rond en maak je keuze uit een van beide.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Nog een tip, de site Futeko.com verkoopt Himedia spelers aan een interesante prijs. een aantal forumleden hebben daar reeds gekocht en zijn tevreden klanten , goeie service etc.. http://www.futeko.com/browse.php?cat=featured

wat het vandaag nog interesanter maakt is dat je betaald in ponden ;-), een extra besparing met de momenteel lage wisselkoers
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 jun 2016
15
0
4
Hahahaha zou die wisselkoers nog dieper zakken of nie?
263a.png


Kan ik dan beter de Q10 kopen denken jullie met een HD erin of de Q5 en een aparte NAS of maakt dat weinig uit. Ik hoef ook geen x aantal TB aan opslagruimte te hebben. 2 TB ofzo is voor mij al ok. Heb het altijd gedaan met 500 gig en dat was krap maar nog net doenbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
dat hangt af van wat je wil bereiken.


Als je de disk in je Mediaspeler steekt, dan zal je die enkel/voornamelijk gebruiken, om films/muziek of foto's op te zetten om die met je mediaspeler op je TV/AVR te laten afspelen.

Als je de shijf in een NAS steekt, dan maaak je die beschikbaar op het "netwerk" en voor alle toestellen met toegang tot je netwerk: Je kan dan:

1) Via Tablet, mediaspeler, GSM naar films, muziek, foto's kijken en luisteren 2) gebruiken als backup voor je data op je Laptop, GSM etc... 3) gebruiken als centraal archief. Vb. ik maak nogal veel XLS, Word, PDF files op m'n laptop. Vervolgens zet ik die op m'n NAS om ze dan uit te lezen met m'n tablet.

Bijkomend kan je de NAS ook plaatsen in de kelder, zolder etc... Je mediaspeler zal steeds dicht bij je TV blijven staan. Vergeet ook niet dat de levensduur van een NAS die van een mediaspler kan vershillen.. een NAS koop je waarschijnlijk om de 5 jaar , een mediaspeler mischien elke 2 jaar...omdat die technologie veel sneller verouderd.

Ik koop steeds de goekoopste versie van een NAS , met één schijf erin. Die koppel ik dan met een Disk in m'n desktop. Das een robustere opstelling dan één Nas met twee disken, en als je toc al een desktop hebt nog goedkoper ook :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kristof Van Aerschot zei:
Ik heb nu een Apple TV 3d gen en die doet zijn werk goed alleen zoek ik naar een betere oplossing.

Ik heb namelijk heel wat gedownloade BR-rips etc waarvoor ik een stokoude mediaplayer gebruik met zeer beperkte functionaliteiten. Als ik zo op het internet lees over wat de beste oplossing is, zie ik door het bos de bomen niet meer.
Heb je "Infuse 4 for Apple TV" ooit al eens geprobeerd?
Infuse4-1@2x.png
Infuse4-2@2x.png
Infuse4-3@2x.png
Infuse4-5@2x.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
@ Joske,

dat ziet er mooi uit
263a.png


welke audio formaten kan de apple TV aan? kan ie MKV x264 en x265 aan? kan je ondertitles manipuleren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dacht met mijn verjaardag een nieuwe mediaplayer te kopen in september. Als het nu echt zoveel voordeliger moet ik mss ook al aankopen nu. Twijfel zelf nog tss de schield en de Q10 pro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Djaxx je kan blijven twijfelen he. Tussen die 2 kiezen is het nochtans niet moeilijk afhankelijk v je needs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Twijfel ook nog steeds... om he tnog wat moelijker te maken.

Zidoo gaat twee nieuwe spelers uitbrengen zidoo X8 en Zidoo X9S.
 
Laatst bewerkt door een moderator: