• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mediaplayer

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Hmm..mja.

als laatste optie... een mediaspeler op basis van met openelec en Kodi?

hou er a.u.b. rekening mee dat ik geen 4K content heb (en dat zal ook niet zo snel gebeuren) 3D interesseerd me nie, en ISO files vind ik veel te groot kwa omvang. Ik heb ook geen nood aan allerlij andere apps, ben van plan ankle kodi te gebruiken.

ben dus op zoek naar een mediaspeler die: 1) zonder enig gebrek X264 en x265 MKV's draait (FHD resolutie of minder) in alle mogelijke frame-rates. 2) Alle 5.1 audioformaten zonder uitzondering onbewerkt "passtrough" doorstuurd naar m'n AVR. 3) 7.1 audiformaten downmixed naar 5.1 alternatieven (passtrough is een leuke optie voor 7.1, maar als de mediaspeler die mooi kan downmixen heb ik daar geen problemen mee).

Moet Kodi Jarvis draaien (mooi is meegenomen als ie zonder hikups ook nog toelaat een skin te draaien)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
een shield voor jou, beste optie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
krikri zei:
Hmm..mja.

als laatste optie... een mediaspeler op basis van met openelec en Kodi?

hou er a.u.b. rekening mee dat ik geen 4K content heb (en dat zal ook niet zo snel gebeuren) 3D interesseerd me nie, en ISO files vind ik veel te groot kwa omvang. Ik heb ook geen nood aan allerlij andere apps, ben van plan ankle kodi te gebruiken.

ben dus op zoek naar een mediaspeler die: 1) zonder enig gebrek X264 en x265 MKV's draait (FHD resolutie of minder) in alle mogelijke frame-rates. 2) Alle 5.1 audioformaten zonder uitzondering onbewerkt "passtrough" doorstuurd naar m'n AVR. 3) 7.1 audiformaten downmixed naar 5.1 alternatieven (passtrough is een leuke optie voor 7.1, maar als de mediaspeler die mooi kan downmixen heb ik daar geen problemen mee).

Moet Kodi Jarvis draaien (mooi is meegenomen als ie zonder hikups ook nog toelaat een skin te draaien)
- Chromebox voor een dedicated OpenELEC machientje. Doet alles wat je vraagt, enkel x265 wordt softwarematig decoded. Hint
1f61b.png
: Te koop: Chromebox met OpenELEC (Intel 2957U, 2GB RAM, 16GB SSD)

- Nvidia Shield TV doet ook hardwarematig x265. Hier draait Android TV op de onderlaag en kan je zelf Kodi/SPMC/Plex op zetten via de Play store (automatisch starten bij boot als gewenst). Nadeel: perfecte passthrough werkt nog niet altijd 100% in Kodi, maar je kan wel alles doorsturen als lossless PCM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Skank, Philip,

mercie voor de feedback/aanbieding! Had ik dat nu maar eerder geweten..

Ik heb me gisteren een Futeko MiniMX gekocht... dankzij de Brexit
263a.png
voor 60€ inclusief transport.

Ik denk idd dat een mediaspeler op basis van openelec het beste aansluit bij m'n requirements => Snel booten in Kodi, vlotjes MKV's afspelen, alsook 5.1 Audio codexen doorsturen. Als ik Simon mag vertrouwen doet ie alles in m'n lijstje zonder problemen en evenhoe als de Himedia Q5, wel op voorwaarde dat ik geen zware skins ga draaien in Kodi (maar das geen problem).

Ben in ieder geval benieuwd. Als er geintereseerden zijn, wil ik er ook nog wel eens een korte review over schrijven.

 

Bijlagen

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    24 KB · Weergaven: 110
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Re view mag altijd Ging niet mijn keuze zijn maar soit.. je bent vrij om te doen wat je wil he
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
idd
1f609.png


dit word m'n eerste dedicated mediaspeler, dus heb nog wel wat te leren
1f609.png


60 Euro is nie het einde van wereld, moest blijken dat het een miskoop is dan is enkel m'n zieltje gekrenkt. daar ik enkel zuiver Kodi wil draaien zonder add-ons, geen 3D/4K Blue rays heb en een 5.1 opstelling heb, lijkt dit een goeie keuze te zijn.

maar goed, we zullen zien wat de praktijk zegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
krikri zei:
idd
1f609.png


dit word m'n eerste dedicated mediaspeler, dus heb nog wel wat te leren
1f609.png


60 Euro is nie het einde van wereld, moest blijken dat het een miskoop is dan is enkel m'n zieltje gekrenkt. daar ik enkel zuiver Kodi wil draaien zonder add-ons, geen 3D/4K Blue rays heb en een 5.1 opstelling heb, lijkt dit een goeie keuze te zijn.

maar goed, we zullen zien wat de praktijk zegt.
Als simon het zegt, dan heb ik er wel vertrouwen in Hij werkt zeer goed mee met de Q10 pro en Q5 pro.. Als iets niet werkt, dan zegt hij het ook

Komt helemaal goed !

en idd voor die prijs ..
 
Laatst bewerkt door een moderator: