• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mijn 4k wishlist

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
define "redelijk wat output" ? ;-)
Ik denk dat je twee dingen in het achterhoofd moet houden 1) wat brengen uw subs teweeg en 2) de film zelf en hoe die gefilterd werd? Zie boven War of the Worlds als perfecte voorbeeld... die mannen filteren al vanaf 40Hz he! Ok chest slams komen daar nog wel door gezien dat toch ts 40Hz tot 60HZ zit, maar het effect van subsonisch laag is hier gewoon... foetsjie...
Neem de laaste Blade Runner bv= daar filteren ze vanaf een 18Hz, perfect voor mij, da's ook waar ik mijn cutoff van 48b heb staan om de boel recht te houden - terwijl ik naar 12Hz zou kunnen gaan ongeveer...maar dat vind ik gewoon te veel bass, die zolder valt dan uiteen met zo een film :)
Maar bon, van die mannen die 115db op 14Hz blazen... en Godzilla passeert, wellicht om ne schrik van op te doen :)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Het is lang geleden dat ik nog met mijne UMIK heb gespeeld, maar ik dacht dat ik toch 100-105dB gemeten heb op 20hz. Dat het moment dat mijn Umik1 begon te clippen en ik zat nog niet aan de max output (platte curve van 19-80hz en -3dB punt ligt op 15hz.Ported sub, dus valt snel af onder de 15hz).
Ik heb het ooit gevraagd bij SVS en 2x PB-2000's geven 1-3dB meer output dan 1x PB13ultra, dus dat zou toch een vrij capable opstelling moeten zijn.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Je zal het verschil wel merken hoor, maar bass da's ook een beetje persoonlijke smaak wellicht... insteek zou moeten zijn dat men signaal beschikbaar maakt as is en je dan eventueel mindert naargelang de goesting - als er daarentegen al een rem opstaat van in't begin ...pffttt, enfin, wat niet weet niet deert zeker en wellicht is dit voor de meesten toch maar vitten..
Ben benieuwd wat je bevinding zijn, eens getest!