• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe home theatre aan het laten bouwen / zappiti

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voorzie dan maar wat plaats. Ik heb hier net de Lord Of The Rings (extended edition) Trilogie in 4K/UHD klaarstaan en deze films zijn 130Gbytes PER STUK. Nu ze duren ook wel lang natuurlijk, maar als je echt 4K/UHD images van je server wil streamen reken dan makkelijk 60-80Gbytes per titel.

hehe ik ook ! en the hobbit ook :p
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
3x Dali 3 X M-375
6x Dali M-250
2x waterfall Sub 600

Leuke vooruitzichten, maar waarom ben je niet voor Waterfall speakers gegaan? Ik heb ze bij Werner gehoord en ik was zeer onder de indruk.
 

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Leuke vooruitzichten, maar waarom ben je niet voor Waterfall speakers gegaan? Ik heb ze bij Werner gehoord en ik was zeer onder de indruk.
Oorspronkelijk hadden we Klipsch thx gekozen en de waterfalls subs ivm de ruimte achter het scherm. De Klipsch waren niet meer verkrijgbaar op korte termijn daarom kwamen ze met de dalis als alternatief
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
En we zitten nu al ver boven het budget 😉
Ja dat kan snel oplopen natuurlijk...8-)
Het zal wel een prima resultaat geven en ik veronderstel dat ze bij Cinedream hun huiswerk wel gemaakt hebben over goede plaatsing van een aantal elementen : Vb het optimaal plaatsen van subwoofers , wat aspecten rond reflectiebeheersing in de ruimte etc.
Werner en Peter leveren wel kwaliteit af.
 

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Ja dat kan snel oplopen natuurlijk...8-)
Het zal wel een prima resultaat geven en ik veronderstel dat ze bij Cinedream hun huiswerk wel gemaakt hebben over goede plaatsing van een aantal elementen : Vb het optimaal plaatsen van subwoofers , wat aspecten rond reflectiebeheersing in de ruimte etc.
Werner en Peter leveren wel kwaliteit af.
Jazeker, ben super tevreden over werner en Peter. Echt vaklui. Kan ze aan iedereen aanraden. Ben zeker dat ik het resultaat geweldig ga vinden
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Heb nu 72tb in de nas zitten en kan nog 24tb bij. Moet nu iemand vinden van wie ik de blu-Rays kan huren. 😉

Heel mooie plannen, daar ga je volop genieten van beeld en klank in die ruimte 👍

Als ik het goed lees heb je nu dus 6 x 12TB schijven in die ZappitI NAS zitten? Staan deze NAS niet standaard in RAID 5 configuratie?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Omdat dit betekent dat je niet de volledige 72tb gaat kunnen gebruiken. Ik heb bv 60tb. Maar in totaal zit er 68tb in want heb 8tb als parity. Ik heb een zelfgemaakte server op unraid software.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ken er nog niet zoveel van, maar begreep van wel. Waarom?
Dan heb je zoals Sphinx ook aangeeft maar 60 TB netto over. RAID 5 is snel maar nooit of te nooit een backup ttz als er tegelijkertijd twee schijven uitvallen, of bij een rebuild van één uitgevallen schijf er een tweede uitvalt dan ben je het haasje en ben je al je data kwijt Aangezien je je BD en 4K collectie gaat rippen hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn, alleen weer wat werk om alles wat je wilt bekijken opnieuw te rippen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Dat begrijp ik, maar je hebt dan nog geen ontdubbeling, of wel?
Je zou indien je kompresse toepast kan je twee kleinere nas systemen kopen voor dezelfde prijs. Voordeel is dan wel dat je beter beschermt bent bij kalamiteiten...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: BartD

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Dat begrijp ik, maar je hebt dan nog geen ontdubbeling, of wel?
Je zou indien je kompresse toepast kan je twee kleinere nas systemen kopen voor dezelfde prijs. Voordeel is dan wel dat je beter beschermt bent bij kalamiteiten...

als de mens van plan is zijn schijfjes te rippen - dan heeft hij sowieso een "backup", het origineel 8-) - 't moet toch al wreed verkeerd lopen he om te moeten gaan her-rippen, tenzij je je films als levensnoodzakelijk classeert - mijne synology draait al 6 jaar zonder issues (hout vasthouden, 17 uren/dag)
of ja, zeggen van bd's te kopen en te gaan rippen maar uiteindelijk gewoon alles van het net afhalen zoals zo velen doen, dan doet het wat meer pijn natuurlijk als de boel "verloren" gaat :) enfin ja, keuzeskeuzes héhé
 

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
als de mens van plan is zijn schijfjes te rippen - dan heeft hij sowieso een "backup", het origineel 8-) - 't moet toch al wreed verkeerd lopen he om te moeten gaan her-rippen, tenzij je je films als levensnoodzakelijk classeert - mijne synology draait al 6 jaar zonder issues (hout vasthouden, 17 uren/dag)
of ja, zeggen van bd's te kopen en te gaan rippen maar uiteindelijk gewoon alles van het net afhalen zoals zo velen doen, dan doet het wat meer pijn natuurlijk als de boel "verloren" gaat :) enfin ja, keuzeskeuzes héhé
Kan je films van het internet halen aan dezelfde kwaliteit van een 4K ultra HD blu-ray?