• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe pc

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Gewoon micro-ATX en m-ITX cases. Google daar eens op.
Wat jij linkt is een laptop zonder scherm. Die CPU’s zijn trager en throttlen bij intensieve taken.
Die kan je ook niet bouwen volgens uw noden. En op grafisch vlak zijn die niks waard.

Het enige voordeel is dat je wel een goede, losse 1440p monitor kan kopen.

das toch geen laptop..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hier een voorbeeld PC:
- Die AMD 2600 is sneller als die i7 8700T in de HP
- Die RX 570 is dubbel zo snel als de 1050 in de HP
- 16GB RAM ipv 8GB. En hoogst waarschijnlijk ook sneller RAM ;-) De meeste OEM's zijn 2400mhz of lager.
- NVME SSD van 512GB ipv 128GB (en NVME is 4-5x sneller als een gewone SSD)

Dit moois voor 700euro. Voor 500euro kun je een heel mooi scherm vinden, maar voor 300euro lukt dat ook al.
Bijvoorbeeld deze 27" 1440p IPS monitor: https://www.coolblue.be/nl/product/795842/aoc-q2790pqu.html

Dit scherm is dag en nacht verschil met het ingebouwde scherm van de HP computer.

Voor in totaal 980euro heb je dus een dikke computer met een prachtig scherm, waar je zonder problemen Fortnite op kunt spelen en eigenlijk alle andere AAA games. En ook video encoding en dergelijke zal vliegen op een PC als deze :)

Je moet er alleen mee kunnen leven dat je die bak ergens kwijt moet.
Ga je voor een AIO of zo'n prebuild mini PC'tje, dan ga je veel moeten inboeten aan snelheid.

Die "pc" waar heb je die samengesteld?
Das nog zonder behuizing?

Je maakt me nu wel erg benieuwd

wel nog geen toetsenbord en muis, draadloos want ik wil mn desk zo clean mogelijk

Ivm het scherm waarom dan geen 4k, maar 1440p? of gewoon full hd
Is alles dan niet te klein, dan denk ik vooral bij 4k, is alle tekst dan niet zodanig klein dat het niet prettig is en je moet de tekst "inzoomen"
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ik zie ook geen mobo in je setup
Dus die is allesbehalve compleet tov een all in one?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
das toch geen laptop..
Nee, tis geen laptop, maar wat je laatste linkte was laptop hardware in een doosje ;-)
Zelfde onderdelen en wordt even snel warm als een laptop. En gaat dus ook evensnel throttlen.
Die "pc" waar heb je die samengesteld?
Das nog zonder behuizing?

Je maakt me nu wel erg benieuwd

wel nog geen toetsenbord en muis, draadloos want ik wil mn desk zo clean mogelijk

Ivm het scherm waarom dan geen 4k, maar 1440p? of gewoon full hd
Is alles dan niet te klein, dan denk ik vooral bij 4k, is alle tekst dan niet zodanig klein dat het niet prettig is en je moet de tekst "inzoomen"
ik zie ook geen mobo in je setup
Dus die is allesbehalve compleet tov een all in one?

Sorry, screenshot vergeten bijzetten. Maar weldegelijk een compleet systeem ;-) Is samen gesteld op Megekko: Als ik een PC voor iemand bouw (mezelf incl.) bestel ik altijd daar. Een van de goedkoopsten en altijd alles snel in huis.

Een draadloos toetsenbord en muis is persoonlijk, maar daar is ook keuze genoeg in en zo duur is dat nu niet.
Dat is ook een goede monitor.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb alles v ubiquiti bij megekko besteld, misschien daar idd ook es pc.
Zou je wachten want er was hier iemand die vertelde beter te wachten tot volgende maand

Wat is jouw opinie ivm mijn 4k vraag?

Beter geen 4K?
zou je zelf 24-25 inch of een 27 inch nemen?

Je case die je daarin stak, is wel niet klein vind ik..
Heb je iets kleiner?

incl draadloos toetsenbord en muis

En welke van die 2 schermen?

Mocht ik in totaal onder de 1000 kunnen blijven zou da mooi zijn

En dan kan ik weer ff verder?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Wat is jouw opinie ivm mijn 4k vraag?
Beter geen 4K?
zou je zelf 24-25 inch of een 27 inch nemen?

Qua scherm zou ik minstens 27" gaan tegenwoordig.
Ik heb al een redelijk tijd een BenQ 32" / UHD(4K) scherm / IPS
De native-resolutie op deze 32" is prima qua schermvulling.

Is natuurlijk geen goedkoop scherm geweest, maar ik spendeer héél wat uurtjes hierachter, dus ik zie het meer als een investering (vb zoals vb een bed)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Qua scherm zou ik minstens 27" gaan tegenwoordig.
Ik heb al een redelijk tijd een BenQ 32" / UHD(4K) scherm / IPS
De native-resolutie op deze 32" is prima qua schermvulling.

Is natuurlijk geen goedkoop scherm geweest, maar ik spendeer héél wat uurtjes hierachter, dus ik zie het meer als een investering (vb zoals vb een bed)

ok 27 dan :)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik heb alles v ubiquiti bij megekko besteld, misschien daar idd ook es pc.
Zou je wachten want er was hier iemand die vertelde beter te wachten tot volgende maand

Wat is jouw opinie ivm mijn 4k vraag?

Beter geen 4K?
zou je zelf 24-25 inch of een 27 inch nemen?

Je case die je daarin stak, is wel niet klein vind ik..
Heb je iets kleiner?

incl draadloos toetsenbord en muis

En welke van die 2 schermen?

Mocht ik in totaal onder de 1000 kunnen blijven zou da mooi zijn

En dan kan ik weer ff verder?
4k kan ook, maar is wel weer duurder. Voor 27” gaat alles wel klein zijn. 1440p is ideaal voor 27” imo. Ik heb thuis zowel 4K als 1440p getest en ik vond 1440p het best op dat formaat.

Kwa cases kan je gelijk welke micro-ATX kast gebruiken.
Je kunt ook voor micro-ITX gaan, dat is nog een beetje kleiner, maar wel beperktere keuze en meestal iets duurder.
Maar de 8cm die jij liefst wil, zal helaas nooit lukken met een zelf bouw pc
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
4k kan ook, maar is wel weer duurder. Voor 27” gaat alles wel klein zijn. 1440p is ideaal voor 27” imo. Ik heb thuis zowel 4K als 1440p getest en ik vond 1440p het best op dat formaat.

Kwa cases kan je gelijk welke micro-ATX kast gebruiken.
Je kunt ook voor micro-ITX gaan, dat is nog een beetje kleiner, maar wel beperktere keuze en meestal iets duurder.
Maar de 8cm die jij liefst wil, zal helaas nooit lukken met een zelf bouw pc

Ja ik wil niet dat het klein is ;) zal dan idd 1440p nemen

De kast nog niet zeker...
Ik kan dan zowel mijn htpc kast nemen?
En de inhoud daarvan verkopen of wat dan ook...

Heb je ook van die rechtstaande modellen.. die platter maar dieper en breder zijn, als ik die rechtop zet, pakt die minder plaats in...

En dan het OS, pak jij een officiele licentie ? met die all-in one, zit dat inbegrepen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat is wat ik toen besteld heb
lol
Processor: AMD A-8 3850 : 101 euro
Mobo: Asrock A75M : 55 euro
Voeding: Sea Sonic SS-400ES : 60,45 euro
Case: MS-tech MC-380 : 62,7 euro
RAM: Kingston HyperX 2x2gb ddr3 - 1600 Mhz CL9 : 27,7 euro
SSD: Crucial M4 64GB: 74 euro
BR drive: LiteOn Ihos104 : 48,7 euro

mijn htpc dus :)



Lukt die case?
Wat is de rest nog waard?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Volgens de specs moet die case nog bruikbaar zijn voor de nieuwe hardware.
Windows 10 Pro koop je voor minder dan 10euro op ebay. Heb zo al verschillende licenties gekocht en dan ging allemaal zonder problemen.

Die hardware uit jouw HTPC ken ik niet echt, maar ik schat zo'n 50-100euro. Die hardware is al +- 8 jaar oud, dus dat is al vrij oud in computer land :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik geraak er niet met mijn pc.

Nu vrienden van ons willen ook een pc met scherm en toetsenbord enz
windows based

er zal niet op gegamed worden, wel programmas en administratie

Wat raden jullie aan?
Iets voorstellen aan hen dat af is ? (welke?) of een zelfbouw voorstellen.. alleen ik weet niet of het een goed idee is, om voor hen die samen te steken...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Zelfbouw zou ik alleen voorstellen als ze heel ongewone of specifieke eisen stellen.
Ga eens kijken op website alternate, die hebben veel opties tegen goede prijzen en goede support na verkoop
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zou 2 dingen willen voorstellen
- zelfbouw die ik in elkaar steek tegen prijsje, wat zouden jullie dan voorstellen?
- een klaargestoomde pc, again, wat zouden jullie voorstellen?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Heb hier al zeker 3 jaar een al in one van hp staan nu .(envy 23)
Voor hetgeen deze maar dient doet die zijn werk uitstekend en upgraden ga ik die ook nooit .
Moest het echt nodig zijn koop ik mij wel een nieuwe maar zou nu echt niet weten waarom.

Wordt hier gebruikt voor wat internet en ik speel hier de laatsten tijd mijn world of warships op .
Oké grafisch iets minder en op een kleineer resolutie dan mijn samengebouwd game machine maar het gaat zonder probleem.
Vroeger maakte mijn nicht hier haar taken en dergelijke op toen ze nog student was ...nooit schijfruimte of geheugen tekort gehad .

Als je maar wat tekst moet typen of lezen maakt snelheid echt weinig uit en om mails te lezen hebt ge echt geen 16 gig geheugen nodig.
Het scherm valt hier ook goed mee ondanks de 23” nogmaals voor hetgeen ik het gebruik ....ruim voldoende .
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Niemand die aanbevelingen kan doen? Ik denk zo prijs rond de 800 voor alles
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Die grote PC kasten ben ik zo beu als iets. Waarom niet zoiets niet groter als een NUC ?
Stil, zuinig en meeeeeeeer als krachtig genoeg voor "er zal niet op gegamed worden, wel programmas en administratie"