• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb de serie nog niet gezien, maar staat op m'n lijstje. Ik heb enkel een 1080p TV en 1080p projector, dus ik ga het sowieso niet kunnen reproduceren.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ah, wel ondertussen weet ik wel dat het bestand profile 5 moet zijn en dat het dus niet is.
Maar ik heb geen flauw idee van profiles :)
Ziet er trouwens ENORM goed uit in dat profiel :p
1 van de mooiste beelden die ik ooit gezien heb.... op mn 4K tv/beamer
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ah, wel ondertussen weet ik wel dat het bestand profile 5 moet zijn en dat het dus niet is.
Maar ik heb geen flauw idee van profiles :)
Ziet er trouwens ENORM goed uit in dat profiel :p
1 van de mooiste beelden die ik ooit gezien heb.... op mn 4K tv/beamer
Ik zie nu pas in jouw signature dat je een TW9300 hebt. Sinds wanneer heb je die? Tevreden van?
Ik speel nog steeds op mijn Sony HW55es, maar zou wel eens een upgrade kunnen gebruiken. De Epson is de enige (eshift) 4K/HDR beamer die betaalbaar is.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zie nu pas in jouw signature dat je een TW9300 hebt. Sinds wanneer heb je die? Tevreden van?
Ik speel nog steeds op mijn Sony HW55es, maar zou wel eens een upgrade kunnen gebruiken. De Epson is de enige (eshift) 4K/HDR beamer die betaalbaar is.
Ik denk al een jaar in mijn bezit :) Heel content van, ook van de lens memory (ik heb 21:9 scherm).
Sindsdien kijk ik veel meer in de HT :)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wist niet dat die ook lens memory had. Is wel een mooie beamer voor die prijs dan.
Ik zit er wel aan te denken om met Black Friday een LG G2 OLED te kopen aangezien historisch gezien de prijzen dan het laagst zijn. En dan ik van de eerste keer de kabels in de muur steken op de juiste locatie als we gaan verhuizen.

Twijfel enkel nog tussen 65" en 77". Kijkafstand is +- 3.75m dus 77" zou ideaal zijn, maar ik heb wat schrik dat het bombastisch zal ogen aan de muur.
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
49
2250 Olen
Wist niet dat die ook lens memory had. Is wel een mooie beamer voor die prijs dan.
Ik zit er wel aan te denken om met Black Friday een LG G2 OLED te kopen aangezien historisch gezien de prijzen dan het laagst zijn. En dan ik van de eerste keer de kabels in de muur steken op de juiste locatie als we gaan verhuizen.

Twijfel enkel nog tussen 65" en 77". Kijkafstand is +- 3.75m dus 77" zou ideaal zijn, maar ik heb wat schrik dat het bombastisch zal ogen aan de muur.
Zeker voor de 77inch gaan , ik zit ook op 3,8m van mijn 75 inch en heb er nog geen spijt van.In mijn poolhouse heb ik een 65 inch hangen en die valt nu altijd klein uit.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Is er nog iemand die wanneer hij rings of power afleveringen afspeelt op de shield, hij enorm vreemde kleuren krijgt?
Ik heb de indruk dat het aan de dolby vision is.... afspelen met google tv gaat wel perfect...

Heb ik met alle DV media. Met de 2015 is er geen ondersteuning standaard dacht ik. Met de nieuwste Shield zou het wel moeten werken.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wist niet dat die ook lens memory had. Is wel een mooie beamer voor die prijs dan.
Ik zit er wel aan te denken om met Black Friday een LG G2 OLED te kopen aangezien historisch gezien de prijzen dan het laagst zijn. En dan ik van de eerste keer de kabels in de muur steken op de juiste locatie als we gaan verhuizen.

Twijfel enkel nog tussen 65" en 77". Kijkafstand is +- 3.75m dus 77" zou ideaal zijn, maar ik heb wat schrik dat het bombastisch zal ogen aan de muur.

77”… Ik heb er ook nog geen spijt van. Afstand is ongeveer hetzelfde.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Heb ik met alle DV media. Met de 2015 is er geen ondersteuning standaard dacht ik. Met de nieuwste Shield zou het wel moeten werken.
Goeike. Even gechecked en de ShieldTV 2015 en 2017 ondersteunen Dolby Vision niet. Enkel de meest recente doet het. De 2019 Pro is dat denk ik en de Tube.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Goeike. Even gechecked en de ShieldTV 2015 en 2017 ondersteunen Dolby Vision niet. Enkel de meest recente doet het. De 2019 Pro is dat denk ik en de Tube.

Ah serieus?
Damn ook de vero 4K doet dat niet :(
Kan er iemand bevestigen dat de 2019 pro en tube dit doet?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik was eens aan het kijken op Tweakers bij V&A en daar gaan regelmatig nieuwe 2019 Shields TV's de deur uit. 90euro voor de Tube en 130euro voor de Pro. Heb er zo eentje gekocht van iemand.

Mijn 2017 ShieldTV gaat dan naar zolder want zit daar nu altijd te prutsen om Netflix/Disney+/F1TV te kijken en HDR heb ik daar niet.
De 2019 ShieldTV is dan voor de woonkamer waar we hopelijk binnenkort een LG OLED gaan plaatsen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb weer hetzelfde probleem bij mijn ShieldTV. Na 2tal media files een crash… Enige oplossing is de stekker er uit.

Net voor de crash gaat beeld precies van 4k naar gewone hd en dan is het gedaan. Dit was in mijn Emby mediaspeler.

Gezien dit reeds een 2015 (of 2017?) model is kan ik eens gaan denken aan vervanging. ShieldTV 2019 lijkt een logisch alternatief. Maar mss is de nieuwe AppleTV ook een goed idee. Via Emby mediaspeler moet ik zonder problemen mijn server kunnen bereiken veronderstel ik. Het heeft ook DV. Ik vraag mij alleen af of ik alle type media en vooral geluidscodecs ga kunnen afspelen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb weer hetzelfde probleem bij mijn ShieldTV. Na 2tal media files een crash… Enige oplossing is de stekker er uit.

Net voor de crash gaat beeld precies van 4k naar gewone hd en dan is het gedaan. Dit was in mijn Emby mediaspeler.

Gezien dit reeds een 2015 (of 2017?) model is kan ik eens gaan denken aan vervanging. ShieldTV 2019 lijkt een logisch alternatief. Maar mss is de nieuwe AppleTV ook een goed idee. Via Emby mediaspeler moet ik zonder problemen mijn server kunnen bereiken veronderstel ik. Het heeft ook DV. Ik vraag mij alleen af of ik alle type media en vooral geluidscodecs ga kunnen afspelen.
Indien hd audio geen must is, dan google tv
Indien wel, zou ik vero 4K zeggen :p (via emby uiteraard, lang leve emby hier)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
HD-audio is uiteraard een must... Daarom dat ik ook twijfel over die Apple TV omdat daar twijfel bij is dat die HD-audio heeft. Blijkbaar is dat wel degelijk het geval, maar is dat via Infuse. Maar misschien is dit dan ook wel het geval voor Emby...

Maar probleem van crash is er alleen bij Emby app precies. Want dag erna heb ik het via Kodi gedaan en dan was er geen crash... Ik wissel eens tussen Kodi en Emby. Emby vind ik precies sneller dan Kodi...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja ik heb enkel nog kodi op mn vero 4K (met emby als frontend)
De rest is allemaal emby op google tv
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Doet de gewone shield native netflix?
Dat draait op android he? Welke versie?
Doet die ook hdr en dolby vision?
Ik overweeg mss toch terug te gaan naar shield ipv vero 4K en/of google tv.

Emby draait er ook op?

Zou ik emby server er ook op kunnen draaien en deze altijd online houden?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Emby staat op mijn server. Ik heb kodi en emby app op mijn shield staan. Dit omdat bij huidige kodi dv niet altijd goed ondersteund wordt. Dan gebruik ik dus emby.

Netflix geen ervaring. Maar app is er natuurlijk wel. Enkel kodi heeft een probleem met dv dus Netflix zal wel ok zijn.

HDR is geen probleem…