• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Overzicht echte HT luidspreker systemen

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
sandervdw zei:
Heb er even over opgezocht maar vind niet direct iets, enig idee van prijs?
LT24 vanaf 1200 pound zonder versterking, bestaat ook active! De LT-08 vanaf 1800 pound....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Dat lijkt me relatief mee te vallen (als ze effectief doen wat ze beloven). Al ga je er wel een heel leger aan versterkers aan moeten hangen. 250W/kanaal lijkt me zeer moeilijk om voor elkaar te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Langzaam maar zeker ben ik ook aan het achterhalen wat ik nu eigenlijk wil, de KEF's hebben te weinig output om de PB13 Ultra te kunnen volgen in films. Ik wil iets dat voldoende output heeft maar ook bij muziek een aardige soundstage kan weergeven. Liefst geen analytische speaker meer, naar verloop van tijd gaat dit vermoeien in mijn geval... Prijs/kwaliteit telt in mijn geval altijd, ik zoek niet naar het allerbeste..

Aangezien Xeno in z'n showcase zei dat de XTZ M6 een aardige soundstage kan weergeven heeft deze toen mijn aandacht getrokken, ik had toen echter de KEF's al..

In welke richting zouden jullie mij duwen? Klipsch heeft het grote voordeel dat ze gemakkelijk aan te sturen zijn, alhoewel m'n X4100 de XTZ M6 ook wel gemakkelijk zal aansturen zeker?

Eventueel wil ik een apart topic starten hiervoor als dit toepasselijker lijkt?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Hoe luid speel je dan als ik vragen mag? Mijn systeem is gekalibreerd op 75dB (met test DVD, want de level functie van de AVR houdt geen rekening met de Audyssey filters) en meestal luister ik rond de -14 a -10dB. De X4100 heeft geen problemen om de speakers aan te sturen op die volumes.

Anders RF-7's die hebben een zeer grote soundstage
1f606.png


Btw: hoever staan je fronts uit elkaar en hoe ver zit er van? Als ze dichter op elkaar staan als je zit afstand, wordt je soundstage ook kleiner.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
broodro0ster zei:
Anders RF-7's die hebben een zeer grote soundstage
1f606.png


Btw: hoever staan je fronts uit elkaar en hoe ver zit er van? Als ze dichter op elkaar staan als je zit afstand, wordt je soundstage ook kleiner.
Yeah, kom anders maar eens luisteren naar m'n RF7-II's in combinatie met PB13 Ultra's
1f609.png
Als de "sound" je totaal niet kan bekoren weet je ook dat je nooit meer naar Klipsch moet kijken. In een woonkamer wil je echter nooit RF7-II's (eigenlijk alle Klipschen, behalve de Palladium lijn en Khorn/La Scala's etc) plaatsen want echte schoonheden zijn dat niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
broodro0ster zei:
Hoe luid speel je dan als ik vragen mag?

Mijn systeem is gekalibreerd op 75dB (met test DVD, want de level functie van de AVR houdt geen rekening met de Audyssey filters) en meestal luister ik rond de -14 a -10dB. De X4100 heeft geen problemen om de speakers aan te sturen op die volumes.

Anders RF-7's die hebben een zeer grote soundstage
1f606.png


Btw: hoever staan je fronts uit elkaar en hoe ver zit er van? Als ze dichter op elkaar staan als je zit afstand, wordt je soundstage ook kleiner.
Hoe luid ik speel kan ik niet exact zeggen maar ik ervaar wel in bijvoorbeeld Godzilla, waar echt een beestig LFE-kanaal in zit, dat als m'n PB13 op stoom komt dat de LS50's veel te hard moeten gaan werken om bij te houden en het is echt niet leuk om dat kleine drivertje zo tekeer te zien gaan. Ik wil niet minderen in sub-volume, daar ben ik meer dan tevreden over, maar ik wil iets dat die killerbass perfect kan aanvullen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
jvanhambelgium zei:
Yeah, kom anders maar eens luisteren naar m'n RF7-II's in combinatie met PB13 Ultra's ;-)Als de "sound" je totaal niet kan bekoren weet je ook dat je nooit meer naar Klipsch moet kijken. In een woonkamer wil je echter nooit RF7-II's (eigenlijk alle Klipschen, behalve de Palladium lijn en Khorn/La Scala's etc) plaatsen want echte schoonheden zijn dat niet...
De RF7's zijn wel wat groot voor m'n ruimte en dat full-range geweld heb ik ook niet echt nodig. Als je bij Klipsch onder de RF-7 gaat kijken, welke speaker is ook een aanrader om eens te testen? RF-82? Ik wil het vooral prijs/kwaliteit, want er moet dan nog een center en surrounds bij..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tja, ik heb de RF62-II als "surrounds" staan
1f609.png
Die zijn als fronts dan mischien weer "net" te klein...

De RF82-II vond ik dan weer "iets" te groot om als surround te dienen eigenlijk, die zou je kunnen overwegen als iets kleiner alternatief dan de RF7-II's.

De nieuwe lijn "Reference Premiere" van Klipsch heb ik nog kunnen horen, maar die zijn dan ook nooit als vervanging van pakweg de RF7-II"s voorzien geweest. De RP-280F heeft ook 2 x 8" drivers (zoals de RF82-II's) en een iets andere Tractrix hoorn etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
davylermi zei:
Hoe luid ik speel kan ik niet exact zeggen maar ik ervaar wel in bijvoorbeeld Godzilla, waar echt een beestig LFE-kanaal in zit, dat als m'n PB13 op stoom komt dat de LS50's veel te hard moeten gaan werken om bij te houden en het is echt niet leuk om dat kleine drivertje zo tekeer te zien gaan. Ik wil niet minderen in sub-volume, daar ben ik meer dan tevreden over, maar ik wil iets dat die killerbass perfect kan aanvullen..
Van het LFE signaal wordt er niks naar overige speakers gestuurd he. Dat is puur sub. Maar ik kan er mij wel iets bij inbeelden dat die 5.5" drivertjes moeilijk kunnen volgen bij bass heavy scenes.

Heb je al de KEF R serie beluisterd? Die is wat meer laidback als de LS50. En met de juiste kan ik zeggen dat de soundstage met de R700 wel groot klinkt. Als je wil mag je altijd eens komen luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
jvanhambelgium zei:
Tja, ik heb de RF62-II als "surrounds" staan
1f609.png
Die zijn als fronts dan mischien weer "net" te klein...


De RF82-II vond ik dan weer "iets" te groot om als surround te dienen eigenlijk, die zou je kunnen overwegen als iets kleiner alternatief dan de RF7-II's.

De nieuwe lijn "Reference Premiere" van Klipsch heb ik nog kunnen horen, maar die zijn dan ook nooit als vervanging van pakweg de RF7-II"s voorzien geweest. De RP-280F heeft ook 2 x 8" drivers (zoals de RF82-II's) en een iets andere Tractrix hoorn etc.
Die nieuwe RP-280F is blijkbaar een stukje verfijnder dan de RF82 II's op alle gebieden. En zeggen dat ik Klipsch nog op mijn demo-lijst had, helaas werd dit uit mijn hoofd gepraat door de uitbater en ben ik met de HECO's buitengestapt.. Ik had moeten doorzetten... Ik weet nu wel beter!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
NU je kan altijd eens komen luisteren, misschien samen met Joske en Jan? Zijn wel nog niet volledig ingespeeld en moet de sub nog eens ported testen, speelt nu sealed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
davylermi zei:
Hoe luid ik speel kan ik niet exact zeggen maar ik ervaar wel in bijvoorbeeld Godzilla, waar echt een beestig LFE-kanaal in zit, dat als m'n PB13 op stoom komt dat de LS50's veel te hard moeten gaan werken om bij te houden en het is echt niet leuk om dat kleine drivertje zo tekeer te zien gaan. Ik wil niet minderen in sub-volume, daar ben ik meer dan tevreden over, maar ik wil iets dat die killerbass perfect kan aanvullen..
Lijkt wel of je setting voor je speakers Full-range staan of de x-overs niet helemaal correct zijn ingesteld
1f615.png
Deze speakers moeten je toch de nodige power geven of zit je op een luisterafstand van 10 meter
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Joske007 zei:
Lijkt wel of je setting voor je speakers Full-range staan of de x-overs niet helemaal correct zijn ingesteld
1f615.png


Deze speakers moeten je toch de nodige power geven of zit je op een luisterafstand van 10 meter
1f606.png
Nah, crossover staat op 80Hz, alles op klein en subkanaal enkel LFE..
1f609.png


Ze hebben een heerlijke bubble maar dat sprankelende om de PB13 Ultra in balans te houden moet je er niet van verwachten... En in Godzilla valt het des te meer op want daar krijg je echt een "in your face"-bass.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Xenomorph zei:
NU je kan altijd eens komen luisteren, misschien samen met Joske en Jan? Zijn wel nog niet volledig ingespeeld en moet de sub nog eens ported testen, speelt nu sealed!
@davylermi Dan moeten we dit maar eens samen doen, hé
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Kan je op die kef's eens geen aparte dikkere eindbak zetten, die lusten wel wat stroom hoor in de praktijk - ze zijn niet echt gevoelig en dippen redelijk - noch die creek, noch die denon kan daar uithalen wat er inzit. Op hoeveel meter zit ge van die fronts en naar welke geluidsdruk wil je dan precies gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
ToothLess zei:
Kan je op die kef's eens geen aparte dikkere eindbak zetten, die lusten wel wat stroom hoor in de praktijk - ze zijn niet echt gevoelig en dippen redelijk - noch die creek, noch die denon kan daar uithalen wat er inzit. Op hoeveel meter zit ge van die fronts en naar welke geluidsdruk wil je dan precies gaan?
Daar zeg je zo iets, ik heb hier nog een stevige Sherwood power-amp uit 93 staan (in goede staat). Eens proberen wat dat gaat geven, als deze amp meer controle heeft over de fronts weet ik genoeg. Zou wel verklaren waarom ze het moeilijker krijgen bij dynamisch moeilijkere passages...

Wat ik ook nog ga doen is het verzwaren van mijn stands, blijkbaar moet je de LS50's een stevig/resonantievrij fundament geven om het beste er uit te halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Zo, mailtje gestuurd naar Marcel van hchifi. Ik ga voor een setje Klipsch rp-260f na het lezen van een gebruikersreview op htforum. Die persoon heeft ook eerst KEF LS50-R500-Wharfedale Jade 5s gehad om vervolgens uit nieuwsgierigheid een set Klipsch première te proberen en is er heel enthousiast over! Blijkbaar is deze serie de stap die Klipsch moest zetten om tonaal in balans te zijn op alle vlakken zonder het gekende dynamische te verliezen.

Als Hij de R500 vergelijkt met de rp-260 dan valt een mooier, correct opgebouwd stereobeeld op bij de KEF maar daar staat tegenover dat de klipsch dynamischer en opener is. De badkuip frequentiecurve is ook verdwenen bij de nieuwe serie, zo goed als lineaire weergave dus.

De rp-280f is wat groot voor mijn ruimte, ook de 260 is eigenlijk al een uit de kluiten gewassen badboy met z'n 23kg...

I'll keep you in touch!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Proficiat!

En foto's, foto's, foto's!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: