• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Overzicht echte HT luidspreker systemen

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
davylermi zei:
Als Hij de R500 vergelijkt met de rp-260 dan valt een mooier, correct opgebouwd stereobeeld op bij de KEF maar daar staat tegenover dat de klipsch dynamischer en opener is. De badkuip frequentiecurve is ook verdwenen bij de nieuwe serie, zo goed als lineaire weergave dus. De rp-280f is wat groot voor mijn ruimte, ook de 260 is eigenlijk al een uit de kluiten gewassen badboy met z'n 23kg...

I'll keep you in touch!
263a.png
Klinkt goed! Maar wat de "lineaire weergave" betreft, die ga je enkel hebben bij het serieus indraaien van de speakers met dus een smalle sweetspot (in stereo) Je zal ze quasi 45° moeten indraaien en "on-axis" luisteren om echt met meest lineair gedrag te hebben als je dit zoekt. Het zijn en blijven hoorn-speakers met hun speciefieke afstraalgedrag.

Als je ruimte niet te groot is dan is een 260-model zeker wel voldoende...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
jvanhambelgium zei:
Klinkt goed!Maar wat de "lineaire weergave" betreft, die ga je enkel hebben bij het serieus indraaien van de speakers met dus een smalle sweetspot (in stereo) Je zal ze quasi 45° moeten indraaien en "on-axis" luisteren om echt met meest lineair gedrag te hebben als je dit zoekt. Het zijn en blijven hoorn-speakers met hun speciefieke afstraalgedrag.

Als je ruimte niet te groot is dan is een 260-model zeker wel voldoende...
En ze zijn besteld! Morgen kan ik aan de slag!
263a.png
Leve gratis Zondag-levering bij Coolblue!
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Lastig om echte HT luidspreker systemen te definiëren.

In specifieke HT-sets heb je ook nog:

Jamo</strong> D600 THX (ultra 2)
Jamo-D-600-HCS-2-7.1.jpg


Een aantal jaar geleden had je ook de GKF SVP
651607IMG0147.jpg
Die kon je nog kopen bij marsaudio (mocht er nog iemand het oude Belgische ht forum kennen). Geen idee of die heden nog gemaakt worden.


Dat dergelijke sets niet hetzelfde is als de "HT in a box" sets spreekt voor zich. Maar naar mate de Hifi merken ook "HT" sets aanbieden die behoorlijk kunnen klinken vind ik de grens moeilijk te trekken. In de definitie van echte HT luidsprekers zou ik bijgevolg zeker "lelijk" en "onwall" opnemen
1f606.png



Afhankelijk van de grootte van jouw dedicated HT zouden ook pro(sumer) luidsprekers interessant kunnen worden. Dan denk ik bijvoorbeeld aan: JBL PRO:
4722_4722n_r.jpg
Website JBL pro cinema

of KCS:
68.jpg
<strong>website KCS
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
En uiteraard Klipsch Pro audio ook hé, of dacht je dat die enkel THX setjes maakte voor de thuisgebruiker ?

Klipsch Pro

Install_Malco_635100882573820000_medium.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ja uiteraard ook Klipsch Pro audio maar ook QsC, Electro-voice en ga zo maar door...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik heb ondertussen vernomen dat GKF nog steeds levert (ze hebben de SVP1000 mk III), binnenkort komt er een nieuwe website.

Maar de markt stond niet stil, een aantal vroegere verkopers van GKF zijn gestart met een eigen luidsprekermerk voor de cinema-liefhebber: Heliade Audio.

2zxwbrl.jpg


Vraag mij niet hoe je die moet aanschaffen in de Benelux, vermoedelijk moet het dan rechtstreeks geregeld worden, maar ze lijken toch wel heel erg sterk op GKF, en ze zijn goedkoper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Fotoke van de XTZ cinema series array:
 

Bijlagen

  • 307962d1424962010-xtz-venner-line-source-package-01.jpg
    307962d1424962010-xtz-venner-line-source-package-01.jpg
    375,5 KB · Weergaven: 211
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Road Rebel zei:
Ik heb ondertussen vernomen dat GKF nog steeds levert (ze hebben de SVP1000 mk III), binnenkort komt er een nieuwe website.

Maar de markt stond niet stil, een aantal vroegere verkopers van GKF zijn gestart met een eigen luidsprekermerk voor de cinema-liefhebber: Heliade Audio.

2zxwbrl.jpg


Vraag mij niet hoe je die moet aanschaffen in de Benelux, vermoedelijk moet het dan rechtstreeks geregeld worden, maar ze lijken toch wel heel erg sterk op GKF, en ze zijn goedkoper.
Niks mis met ne compressie-driver gekoppeld aan een hoorn
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Fantastisch, zijn nu helemaal los gekomen en bevallen mij uitermate! Je moet maar eens komen luisteren. Let wel dat mijn luisterruimte de living is en dat ze pas echt tot hun recht gaan komen in een dedicated room, hopelijk binnen de 2 jaar!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Volgens mij ga je wel meer druk voelen van zo'n grote als van een kleine in een kleine ruimte. Denk ik he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
broodro0ster zei:
Volgens mij ga je wel meer druk voelen van zo'n grote als van een kleine in een kleine ruimte. Denk ik he.
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=7PCkvCPvDXk</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator: