• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Panasonic TX-P55VT60 retentie of in gebrand.

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Mijn vrouw zag in eens de logo van Vara achter de logo van RTL4 maar heel wazig,ik moest echt met me neus dichtbij het beeld staan,maar zij zag het vanaf de bank +- 4,95 mtr. Nu vraag ik me af is het retentie of inbranding,of gaat het vanzelf na een paar dagen weer weg, en is dat te verhelpen. Ik had ook op Google gezocht: Retentie (nagloeiende fosfor) trek gewoon weer weg,wordt retentie en inbranden vaak met elkaar verward, En is de retentie wat hardnekkiger, dan zet ik mijn Pana op de analoge TV ingang en laat ik lekker een uur lang sneeuwbeeld zien. Vraag het hier omdat jullie er verstand van hebben en ervaring. Weet iemand raad. Alvast vriendelijk bedank voor het antwoord. MVG Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
fred1946 zei:
Nu vraag ik me af is het retentie of inbranding,of gaat het vanzelf na een paar dagen weer weg, en is dat te verhelpen.
Ik heb zelf een plasma die nog gevoelliger is voor IR dan jouw model en het enige dat je kan doen is het contrast niet op max zetten, zelfde met de helderheid. Verder statische content, zoals niet transparante zender logos vermijden. Verder ook de ingebouwde slider laten loopen voor zeker een halfuurtje voor de IR ongedaan te krijgen.

en de beste tip van alles: ga niet op zoek naar de IR, eens je het ziet, blijf je het zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
demon zei:
en de beste tip van alles: ga niet op zoek naar de IR, eens je het ziet, blijf je het zien.
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Demon en Rik hartelijk dank voor jullie reactie. Demon wat bedoel je met slider laten loopen,en waar zit dat op de tv of bedoel je analoog,en wat bedoel je IR. Of is het gewoon er mee leven. Rik heb jij ook miss een optie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Gewoon de slider laten lopen die ergens in de instellingen van de tv zitten, staat ergens in je handleiding. Wanneer de IR na deze actie niet meer is waar te nemen, heb je geluk en is het niets wat is ingebrand.

Succes
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
CE Repair Services Group gebeld,over de situatie,kreeg per mail een proggie op gestuurd met allerlei kleuren, moet ik 8 uur laten draaien met wit beeld,met wat geluk kan het weg gaan,anders mee leren leven,aan gezien dat er geen plasma meer te koop is,en led lcd enz wil ik niet. Het is niet echt irritant,bij donker beeld zie je het haast niet,en films via de Mede8er 800x3D helemaal niet. Laat jullie het resultaat weten,ben zelf ook benieuwd. Rik ik heb de slider gebruikt,maar denk niet lang genoeg denk ik,na deze test ga ik het nog eens proberen als het niet weg is maar dan langer.ook ca 8 uur. Nogmaals vriendelijk bedankt voor jullie hulp. MVG Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
fred1946 zei:
CE Repair Services Group gebeld,over de situatie,kreeg per mail een proggie op gestuurd met allerlei kleuren, moet ik 8 uur laten draaien met wit beeld,met wat geluk kan het weg gaan,anders mee leren leven,aan gezien dat er geen plasma meer te koop is,en led lcd enz wil ik niet.
Ik ga eerlijk zijn en gewoon zeggen waar het opstaat: Je zal er aan gewoon moet worden.. als je een film met letterbox kijkt, zul je uiteindelijk ook IR krijgen van de subtitles die op het zwart staan.. evenals tijdelijke 'schaduw' balken, maar dit is snel weg..

Je zit met hetzelfde probleem als mij: Je houdt van plasma, maar de IR is een nachtmerrie.. wachten op een betaalbare OLED that is
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Yep demon,ga de tv uit zetten,staat nu zo 3 uur aan zie nog geen verschil. Hoop doet leven lol
1f606.png
Zit in de linker boven hoek en als ik een andere zender op zet kom die er over heen en dan is het erg vaag. Met subtitles heb ik helemaal geen last ook geen na ijling. Oled nee dank je wel,heb het gezien bij een vriend zo een kromme curver sammy
1f621.png
,blijf scherp de kleuren en zo onnatuurlijk,kreeg pijn in me kop zo fel de kleuren. Zat ook een demo filmpje bij,en toch zie de ghosting bij snelle bewegingen. Ga lekker van me panny genieten tig jaren hoop ik, ondanks de ir. I
2764.png
plasma. Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
fred1946 zei:
Oled nee dank je wel,heb het gezien bij een vriend zo een kromme curver sammy ,blijf scherp de kleuren en zo onnatuurlijk,kreeg pijn in me kop zo fel de kleuren.
Ik denk dat je het verward met een typische LED tv, OLED is echt wel een waardige plasma opvolger: LED LCD vs. OLED.

LG is de enige die op dit moment OLED verkoopt en Samsung heeft al even de handdoek in de ring gegooid...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ben ik blij dat ik toen toch geen pana plasma gekocht meer heb. Man man man, je zou schrik hebben om hem op te zetten. Mag het beeld nog zo goed zijn, die shit van inbranding enzo zou gewoon nooit mogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Ben ik blij dat ik toen toch geen pana plasma gekocht meer heb. Man man man, je zou schrik hebben om hem op te zetten. Mag het beeld nog zo goed zijn, die shit van inbranding enzo zou gewoon nooit mogen.
Daarom kijken alle bezitters en liefhebbers van plasma vol ongeduld uit naar de enige opvolger genaamd Oled
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ook !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Nieuwe ontwikkeling. Zag ook in de rechte boven hoek de logo van NPO,en als ik de analoog beeld (sneeuw)zag ik ook een vertikale balk aan de rechte zijde. Voelde me niet prettig er bij,ben bang dat het erger gaat worden. Ben er bijtijds bij hoop ik ivm garantie,kan ook de risico nemen en wachten en genieten van me plasma tot het verkeerd gaat. Pana gebeld,die heb het door gegeven aan CE Repair Services ,kreeg meteen een mail van CE Repair Services,moest foto's maken en de typenummer serienummer door mailen. Dat heb ik gedaan en nu maar afwachten,zit in de molen,ben benieuwd wat de eventuele optie's worden. Ben er dood ziek van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
fred1946 zei:
Nieuwe ontwikkeling. Zag ook in de rechte boven hoek de logo van NPO,en als ik de analoog beeld (sneeuw)zag ik ook een vertikale balk aan de rechte zijde. Voelde me niet prettig er bij,ben bang dat het erger gaat worden. Ben er bijtijds bij hoop ik ivm garantie,kan ook de risico nemen en wachten en genieten van me plasma tot het verkeerd gaat. Pana gebeld,die heb het door gegeven aan CE Repair Services ,kreeg meteen een mail van CE Repair Services,moest foto's maken en de typenummer serienummer door mailen. Dat heb ik gedaan en nu maar afwachten,zit in de molen,ben benieuwd wat de eventuele optie's worden. Ben er dood ziek van.
Alle zenders met een niet transparant logo vermijden of de tv zo doen 'inzoomen' dat het logo uit beeld verdwijnt... Het is zeer spijtig dat het jouw tv overkomt natuurlijk.

En garantie: Gezien Panasonic al zeker twee jaar geen plasma's produceert vrees ik dat ze jou gaan voorstellen het om te ruilen voor een LED voor een gelijkaardige prijs omdat er geen reserve onderdelen meer zijn..

Zowel ik als @Joske007 en vooral Joske heeft er serieus last van gehad, bij mijn samsung blijft het bij IR....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Aangezien het hier om hetzelfde model gaat, namelijk een Pana VT60. En indien het echt om een stevige Ingebrande logo's gaat, lijkt de enige oplossing een vervangend (led-tv) toestel te zijn.

Ik heb net dezelfde vervelende situatie en problematiek gehad en kan me dan ook perfect in je plaats stellen om te weten hoe rot dit voor je is.

Alvast veel succes
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Bedankt demon rik voor de reactie. Ik weet het rik toen met die voet probleem,jij had helaas eerder pech Zal wel om ruilen worden,aan gezien geen plasma meer is,en reparatie zal niet lukken. De zaak waar ik het gekocht heb is bestaat niet meer,zodoende via pana gedaan. Heb al wat op Google gekeken voor en gelijkwaardige led tv. Hebben jullie een idee welk type plasma benaderd. Wil wel een gelijkwaardige tv terug. Nu nog maar ff genieten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
fred1946 zei:
Hebben jullie een idee welk type plasma benaderd. Wil wel een gelijkwaardige tv terug.
In het kort, geen enkele led-tv zal en kan door zijn techniek een plasma benaderen. De enige betaalbare optie is een Oled-tv, maar ook deze zijn momenteel niet vrij van kinderziektes
2639.png
Daarom heb ik destijds in afwachting van wat beters, maar een deel van mijn credit-nota gebruikt om hiervan een budgetvriendelijke led-tv aan te kopen.

Aangezien de beeldkwaliteit (artifacts) niet evenredig verloopt met een hogere prijs, maar eerder gericht is op meer functies, enz... zou ik eerder (blijft persoonlijk) voor een tv uit de middenklasse gaan. Hierbij hoop ik mee, dat andere fabrikanten buiten LG gerekend binnen een jaartje of twee, de Oled-technologie zonder kinderziekten als betaalbare plasma-vervanger kunnen lanceren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
In een woord je heb gelijk Rik. Wat ik al eerder schreef of er mee leren leven en of erger word,en garantie weg,en over 2 jaar een oled kopen,maar dan ben ik duurder uit. Maar aan gezien mijn budget AOWER dat niet toe laat ga ik toch kijken voor een led maar wel van Pana. Heb de Panasonic</strong> <strong>TX-58AX800E die heb de zelfde opties als de p55v60 gezien en de review gelezen en testen die kwam aardig in de buurt. Maar eerst afwachten op de uitslag. Hou je op de hoogte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ga hout vast houden, maar mijn 65VT60 doet het nog altijd héél goed.. Geen last van retentie of inbranden.

Nu de logo's van de Nederlandse zenders zijn ook een stuk scherper dan die van pak weg één, vermoed dat retentie en als je niet opletten inbranden hier sneller kan gebeuren. Nog een geluk dat 'k alleen één en canvas kijk
263a.png


Als het een troost mag wezen CE Repair heeft wel goeie service als 'k zo een aantal verhalen lees. Maar een andere plasma zal er helaas niet inzitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Dilemma. Vraag me af of het erger word,zo niet dan blijf ik deze houden tot de Oled uit komen,zijn miss over een paar jaar wat goed koper. Heb een beetje vrees voor led tv qua beeld, en plasma blijft toch het mooiste beeld. Iemand met ervaring met inbranding of ir retentie,of het erger kan worden. Vraag deze ivm garantie,kan nu nog miss omruilen. Wat is wijsheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator: